Ångrar flytt och husköp innan jag en flyttat in..
Hej,
Ska lämna boende i större stad i Sverige för flytt till lite mindre ort. Har sålt bostadsrätt och köpt hus i nya orten. När jag och sambo startade denna process va det jag som drog igång allt och det va jag som pushade för att flytta. Men när allt va klart och vi står och väntar på att flytta in i nya känner jag mig otroligt nere över det. Har gråtit i mängder över att behöva flytta ifrån vår nuvarande stad och ser inte alls fram emot att flytta till nya staden. Har sån ångest så det är svårt att kontrollera stundtals. Vi har barn ihop och det känns som jag har förstört alla möjliga chanser att få bo i vår nuvarande stad igen, där jag känner mig hemma och har alla mina vänner.
Jag har inget relaterat till den nya staden Mer än att det är närmre hem till föräldrarna, sambon har vänner där och närmre till sina föräldrar. Kändes som det va det man skulle göra, flytta ifrån storstan när man fick barn..
Planerar redan för hur jag ska kunna flytta tillbaka inom 1-2 år och det känns hemskt att jag ska behöva lägga 2 år av mitt liv på en plats jag inte vill vara på. Men känns som det är hopplöst att ens tänka så, kan man verkligen bara riva upp en familj ännu en gång bara för man inte känner sig hemma i en annan stad?
Är det någon annan som har vart i samma sitta? Hur löste sig allt för dig? Har du börjat komma in i din nya stad eller känner du fortfarande lika och vill tillbaka? Vill väldigt gärna höra hur du känner idag.
vet att detta är ett otroligt i-landsproblem.