• Anonym (hgszg)

Mitt ex började träffa en annan kille 1 månad efter att det tog slut. Vad betyder detta?

Hejsan. Jag blev dumpad för ca exakt 1 månad sedan. Beslutet att göra slut var självklart hennes och hon beskrev det till mig som följande: Jag vet inte varför jag känner såhär, jag vill inte känna såhär. Jag älskar dig mest av allt men jag vet inte om jag är kär längre. Jag behöver tid för att hitta tillbaka till mig själv och mina kännslor om vi någonsin ska ha en chans. Jag blev självklart krossad när jag hörde det här. Jag älskar henne fortfarande mest av allt lixom. Det går inte en minut utan att jag tänker på henne. Och även fast jag vet att jag inte borde göra det för min egen skull så hoppas jag på att hon kanske ska ångra sig. Men tillbaka till frågan. Grejen är att vi sågs vid ett tillfälle ca 2 veckor efter att hon lämnat mig och det blev som man kanske förväntat sig inge bra. Mycket tårar och kännslor som kastades upp i ansiktet igen när man fick se varandra och krama varandra igen efter att man haft 0 kontakt sen allt hände. Visst var det jätte jobbigt att träffa henne igen men nånstans var det ändå skönt på något sätt att se att hon fortfarande bryr sig om mig. Oavsett att det tagit slut. Fast forward två veckor så har jag nu fått reda på att hon planerar på att träffa en annan kille som hon flitigt skriver med men även att hon pratat illa om mig bakom min rygg. När jag fick reda på detta kännde jag mig väll lurad på ett visst sätt. Det var 2 veckor sedan hon grät i min famn när vi träffade varandra igen och nu är det som om jag aldrig funnits. Eller att vi hade den relationen vi hade.  Jag antar att jag skriver det här inlägget för att försöka få någon sorts förklaring till hennes agerande. Om det nu finns en sådan. Hur gick det från att hon visade att hon fortfarande "älskar mig" och bryr sig om mig till att hon gör något sådant här och agerar kall rent utsagt. Såhär nära inpå att det tog slut också.

• Svar på tråden Mitt ex började träffa en annan kille 1 månad efter att det tog slut. Vad betyder detta?
  • Anonym (Kgkg)
    Bis mis skrev 2023-07-13 19:01:36 följande:
    Ja liksom...då fortsätter ju relationen i en annan form, då är det inte slut. Och det går ju inte om meningen är att man vill ha ett avslut. Javisst kan TS träffa nån när som helst. Yes, att skriva med nån är ju inget. Men det visar att exet går vidare, absolut.
    Håller med men han kanske gav henne tid att vara ifred, för det var det hon ville ha. Det är hemskt att gå runt och hämta och inte veta. Att sedan då får han reda på bakvägen att hon har intresse för någon annan och redan gått vidare, utan att ha sagt att han inte ska vänta på henne. Då blir man ju sårad en gång till.
  • Anonym (Y)

Hon hade en annan på gång och ville inte släppa dig helt förrän hon landat honom. Lite som en apa som inte släpper en gren förrän den har tag om nästa.

Gå vidare med livet, hon vill inte ha dig.

• Bis mis
    Anonym (Kgkg) skrev 2023-07-13 18:57:51 följande:

Precis så jag menade. självklart är det ju slut. Men nu står han och inte vet hur det kommer bli. Taskigt att göra slut och samtidigt hålla dörren öppen.

Jag fattar att man inte vet, men så länge man inte vet kan man ju åtminstone vänta med att träffa andra. Är man öppen för andra så har man ju redan gått vidare. Varför göra det onödigt svårt och såra en annan människa. 

Njae, det tycker jag inte är fel, för jag antar att det var så hon kände då. TS vill ju tolka allt till sin fördel så som man gör i sin förtvivlan i det läget. Jag kan känna så med speciellt ett ex, att skulle vissa saker ändras så skulle jag inte vara främmande för att ha kontakt på nytt om jag skulle vara singel i framtiden. Eftersom kärleken fanns och fortfarande finns men det var saker som inte passar i mitt liv som avgjorde.

Nej, hon gjorde ju slut. Men skulle precis som jag eventuellt kunna tänka sig nåt i framtiden. TS behöver skilja på dom två sakerna.
  • Bis mis
    Anonym (Kgkg) skrev 2023-07-13 19:03:49 följande:
    Håller med men han kanske gav henne tid att vara ifred, för det var det hon ville ha. Det är hemskt att gå runt och hämta och inte veta. Att sedan då får han reda på bakvägen att hon har intresse för någon annan och redan gått vidare, utan att ha sagt att han inte ska vänta på henne. Då blir man ju sårad en gång till.
    Fast i trådstarten står det att det är slut, TS vet det. Är exet singel så gör hon vad hon vill. Att TS vill hänga kvar i vad dom hade är förståeligt men inte det jag skulle rekommendera.
  • Bis mis
    Anonym (Y) skrev 2023-07-13 19:05:25 följande:

Hon hade en annan på gång och ville inte släppa dig helt förrän hon landat honom. Lite som en apa som inte släpper en gren förrän den har tag om nästa.

Alla gör inte så. Man behöver inte ha en ersättare när det inte funkar, man lämnar.
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Kgkg) skrev 2023-07-13 18:57:51 följande:

Precis så jag menade. självklart är det ju slut. Men nu står han och inte vet hur det kommer bli. Taskigt att göra slut och samtidigt hålla dörren öppen.

Jag fattar att man inte vet, men så länge man inte vet kan man ju åtminstone vänta med att träffa andra. Är man öppen för andra så har man ju redan gått vidare. Varför göra det onödigt svårt och såra en annan människa. 

Nja, den enda som pausar sitt liv är isf ts när han istället borde komma över henne och börja dejta. Även om hon skulle vilja komma tillbaka så finns ingen garanti att han inte träffar någon annan! Det är hennes risk att ta.

Nej, man väntar inte med dejting medan man inte vet! Det kan ju ta hur lång tid som helst! Slut = slut, det du pratar om är fortfarande paus.
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Kgkg) skrev 2023-07-13 19:03:49 följande:
    Men hon har ju inte gått vidare nödvändigtvis. Hon är intresserad av någon, kanske. De har inte ens träffats! Sluta prata som om hon vore i en relation redan!
  • Anonym (Kgkg)
    Anonym (Y) skrev 2023-07-13 19:05:25 följande:

Precis....

Du är värd bättre.
  • Anonym (Kgkg)
    Bis mis skrev 2023-07-13 19:22:40 följande:
    Alla gör inte så. Man behöver inte ha en ersättare när det inte funkar, man lämnar.
    Nej, alla gör inte så. Men ts före detta verkar ha gjort så.
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Kgkg) skrev 2023-07-13 19:37:00 följande:
    Nej, för den här killen dök upp EFTER att hon hade gjort slut.
  • Bis mis
    Anonym (Kgkg) skrev 2023-07-13 19:37:00 följande:
    Det är enbart ett antagande. Ska man gå på infon som finns så har exet börjat ha kontakt med en annan efter att relationen avslutats.
  • Anonym (Kgkg)
    Anonym (Reality check) skrev 2023-07-13 19:42:03 följande:
    Nej, för den här killen dök upp EFTER att hon hade gjort slut.
    De har inte gjort det fullständigt anser jag vilket jag sagt tusen gånger. Nu räcker det. Läs vad jag skriver.

Klart man inte kan gnälla om man gjort slut. Det är en annan sak.
  • Anonym (Kgkg)
    Bis mis skrev 2023-07-13 19:50:18 följande:
    Det är enbart ett antagande. Ska man gå på infon som finns så har exet börjat ha kontakt med en annan efter att relationen avslutats.
    Ja, man får utgå från vad som står. Det räcker. Man gör slut helt innan man ens tänker tanken på ny. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (hgszg) skrev 2023-07-12 23:12:25 följande:
     Jag vet inte varför jag känner såhär, jag vill inte känna såhär. Jag älskar dig mest av allt men jag vet inte om jag är kär längre. Jag behöver tid för att hitta tillbaka till mig själv och mina kännslor om vi någonsin ska ha en chans.

Fast forward två veckor så har jag nu fått reda på att hon planerar på att träffa en annan kille som hon flitigt skriver med men även att hon pratat illa om mig bakom min rygg.
    "om vi någonsin ska ha en chans"
    hon ger falska förhoppningar för vill ha dej kvar som reserv?
  • Anonym (Kimchi)

Du ska släppa henne. Hon är ett ex av anledning. Hon initierade att avsluta er relation. Om hon träffar annan kille 2 v eller 2 mån efter avslut så är det helt hennes val. Du ska strunta i det. Du har inte med det att göra. Att ni träffades efter och det var gulligull betyder absolut ingenting. Hon har gått vidare. Det borde du också göra. Dock hade hon ett litet försprång då hon i tanken redan var klar med dig och du fortfarande var lyckligt ovetande. 

• Anonym (fan)
    Anonym (Kgkg) skrev 2023-07-13 11:04:25 följande:

Hon sa ju såhär: 

Det där är då inte att göra slut fullständigt! Hon vill ha kvar kakan men samtidigt äta den . Inte någonstans. Överhuvudtaget. Hon har gjort fel.
    Jag håller med dig där, låter lite mer som en paus, att han ska vänta ut henne. Hon har gett förvirrande budskap. Samtidigt säger de att de gjort slut och har de då gjort slut så har hon inte gjort något fel med att ha kontakt med den här andre killen, gissar jag att hon ser det som, att det är fritt spelrum. Finns de som under en paus också träffar andra och även om de inte säger det så gör de det bakom ryggen...

Alltså, ärligt jag avskyr allt sånt här, när man bara får något presenterat så som TS fått. Fick en "paus" en gång presenterat för mig och jag var ung då och han äldre och mer erfaren (och lite mer skadad, smutsig tror jag än jag var). Jag försökte fiska fram vad han menade med paus, samtidigt ville jag inte verka helt dum i huvet, som att jag var "o-cool" som inte hängde med i alla dessa jävla termer. Han uttryckte inte villkoren fast det var hans idé, vad han ville. Det visade sig vara sista droppen. Jag blev äntligen arg (istället för ledsen och sårad) och stod upp för mig själv. Jag hade varit rent för snäll mot honom innan. Jag lämnade kort därefter och körde med ingen kontakt eller att han skulle få någon som helst insyn i mitt liv efteråt. Han trodde han hade rätten att bara ta sig tillbaka till mig när han ville. På vilka villkor han än hade. Det hade han inte. Jag blev först förvånad när han försökte. Så jävla fräckt. 

Jag tycker hon har varit riktigt taskig mot TS. Tror han är en för fin kille för henne, och därför vet hon inte att uppskatta honom utan letar efter någon mer hennes stil som jag hoppas kommer behandla henne som skit, ofta vet de två-typerna bara att uppskatta varandra. De får ha sin egen cirkus. Jag hade bara varit glad för att jag sluppit se det eller vara en del av det. 
  • Anonym (Gammal i gamet)
    Anonym (hgszg) skrev 2023-07-12 23:23:37 följande:

Jag förstår fullt vad du skriver. Jag är fullt medveten om att hon har rätt till att träffa andra personer när hon vill, hur hon vill. Men jag antar att jag bara försöker fiska fram ett svar på hur det kunde vända så fort. Ena sekunden visar hon att hon fortfarande bryr sig något enormt om hur jag mår, hur jag mått sedan allt hände. Och andra sekunden är det som om hon gått vidare och att jag aldrig funnits. Jag antar att jag har svårt att se hur man skulle kunna göra något sånt eftersom att jag själv inte kan se mig själv påbörja något "nytt" såhär nära inpå. Känner väll lite att det blev en krock när det kom till vad hon sa och visade när vi sågs och att hon nu 1 vecka senare kastar mig i soptunnan från ingenstans.

Hon hanterar sina egna känslor av att vara kass för att hon hittade en ny kille hon ville ha, genom att visa dig lite medlidande. Då dämpas hennes dåliga samvete.

Gå vidare, det finns inget att se eller hämta här.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Mitt ex började träffa en annan kille 1 månad efter att det tog slut. Vad betyder detta?