• Emmo77

Mens och menskopp

Bara lite nyfiken ca hur ofta du som har menskopp måste tömma den och den är full. Särskilt i början av mensen (då iallfall min är rikligare) 
    Var länge sen jag använde men minns inte att det var så ofta. 
    Använder du även på natten eller bara dagtid. 

• Svar på tråden Mens och menskopp
  • Lodjursungen

Första två dagarna måste jag tömma min manskap föera ggr i timmen 
    Blöder nästan ihjäl

• Lodjursungen
    Lodjursungen skrev 2023-07-21 10:44:46 följande:

Första två dagarna måste jag tömma min manskap föera ggr i timmen 
    Blöder nästan ihjäl

Äh 
    menskopp 
  • Anotherone

Kanske 2-3ggr dagtid första dygnen då det är ett smärre blodbad. Ibland även en gång första natten. 
    Sen är det kav lugnt 3-4 dagar innan det avtar helt.

• Guldnovan

Det beror ju på mängden blod. I mitt fall tömde jag varje timme som oftast. Mer sällan i början och slutet. Valde binda på natten. 

• Cereal Killer

Var 5-10 minut som mest om jag varken använder preventivmedel eller tranexamsyra. Kanske 1 gång per timme som mest om jag använder tranexamsyra. 

• Litorina

Det beror på vilken storlek jag har. Den stora tömmer jag typ fyra ggr det första dygnet, sedan allt mer sällan tills mensen är slut för den gången. Den mindre orkar jag inte ha första dygnet för då behöver jag tömma så ofta. Den kan jag ha de andra dagarna och tömmer då 2-3 ggr/dygn. 

Att välja binda framför menskopp pga läckage hade aldrig funkat för mig. Koppen behöver bytas betydligt mer sällan än en binda, på mig alltså. 

• Hjelm

Jag blöder så lite att det egentligen räcker med två gånger per dygn. En gång på morgonen och sen nån gång under tidiga kvällen. Dock brukar det bli så att jag tömmer den varje gång jag är på toaletten, även om koppen är långt ifrån full.

Svar på tråden Mens och menskopp