• Anonym (Signatur okänd)

Besöka sambo i fängelset

Hej 
    Min sambo var otroligt svartsjuk och kontrollerande, elak. 
    Jag har två barn och är ensam med dom på heltid. 
    Han slog mig inför mitt barn och ströp mig. Då polisanmälde jag honom så fort han trodde jag var på jobbet. 
    Han har vart frihetsberövand i 3 månader och jag har bott på skyddat boende 3 veckor. 

Nu är rättegången över och förmodligen kommer han få långt fängelsestraff om han döms för grov kvinnofridskränkning. 

Jag kommer att vilja besöka honom för ett ordentligt avslut. Är det något någon har Erfarenhet av att det är möjligt? Eller kommer dom neka. 

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Besöka sambo i fängelset
  • Anonym (in¨kkkkkkkäap)
    Anonym (Signatur okänd) skrev 2023-07-22 20:31:17 följande:
    Besöka sambo i fängelset

Hej 
    Min sambo var otroligt svartsjuk och kontrollerande, elak. 
    Jag har två barn och är ensam med dom på heltid. 
    Han slog mig inför mitt barn och ströp mig. Då polisanmälde jag honom så fort han trodde jag var på jobbet. 
    Han har vart frihetsberövand i 3 månader och jag har bott på skyddat boende 3 veckor. 

Nu är rättegången över och förmodligen kommer han få långt fängelsestraff om han döms för grov kvinnofridskränkning. 

Jag kommer att vilja besöka honom för ett ordentligt avslut. Är det något någon har Erfarenhet av att det är möjligt? Eller kommer dom neka. 

Tacksam för svar.

Jag skrev att du ska skriva ett brev. hade dock inte läst allt du skrivit då. 

Skriv om du vill, men du måste inte skicka det. Gå vidare, ta hjälp av terapi och förhoppningsvis kommer ni att kunna leva tryggt en vacker dag. 

Även om du hade besökt honom hade du ändå aldrig kunnat lita på vad han sa. Om han vill skada eller tom döda dig skulle han ju inte säga det, han skulle spela med och få dig trygg och sen slå till när du minst anar det. 

• Anonym
    Anonym (S) skrev 2023-07-23 17:47:46 följande:

Alltså jag håller inte riktigt med det typ alla skriver. Om du anser dig så pass stark att du inte kommer "falla tillbaka" så tycker jag absolut att du kan träffa honom! Om inte annat bara för att njuta av åsynen av honom innanför lås och bom i fula myskläder och tofflor, medan DU är den starka kvinnan som besöker honom på en bestämd tid, övervakat, precis som om han vore ett djur i bur! Du är den Stora, du är Vinnaren, du är den Starka! Han är en dum jävla loser som inte klarar av sitt liv och sitt uppdrag på denna jord, han klarar inte ens av att behandla en människa, en kvinna!, korrekt!
    Däremot vet jag inte om det är läge för några djupare samtal. Har du en tillstymmelse till känslor kvar så kommer han prata bort dig och lura upp dig på läktaren! Jag har sett det på nära håll, tyvärr....
    Han har varit ett vidrigt jävla svin mot dig, kan du gå dit enbart för att se konsekvenserna för honom/belöningen för dig så varför inte? 

Det hade kanske funkat om det var livstidsstraff.
    Han kommer inte få längre straff än att han fortfarande vill hämnas när han kommer ut om ts kommer till fängelset och "triumferar".
  • Oussama
    Anonym skrev 2023-07-23 20:42:46 följande:
    Det hade kanske funkat om det var livstidsstraff.
    Han kommer inte få längre straff än att han fortfarande vill hämnas när han kommer ut om ts kommer till fängelset och "triumferar".
    Precis, den risken finns. Det kan vara mer safe att inte irritera hans känslor i onödan. Tyvärr, även om du har rätten vid din sida. 
  • Anonym (Bryt)

Det finns ingen logik i det du skriver.

Varför skulle du vilja hälsa på någon som du vet vill döda dig?

Jag tror att hans misshandel av dig har skadat dig så illa att du inte tänker klart.

Du kommer aldrig att få ut något positivt, något läkande eller ett "avslut" av denna otroligt farliga människa.

Och har du ansökt om kontaktförbud ser det otroligt illa ut om du själv medvetet söker upp honom.

Nej, bara bryt alla band. Ta aldrig kontakt med honom, inte mer än vad som är absolut nödvändigt pga barnen och då enbart genom ombud.

Nu hörde hans vän av sig som jag blivit vän med efter anmälan. 
    Hon hade pratat med hans bror idag som hade sagt att jag ljög ihop allt. Hon hade sagt att hon varken vet "bu eller bä" då hon varken känt mig så länge men inte heller min sambo tillräckligt. Jag sa att jag förstår henne. Hon har ju vart nära vän med både min sambo och speciellt hans bror. Vet inte riktigt vad jag känner. Eller jag känner mig ledsen. Varför är hon med mig om jag skulle va så psykisk störd så jag hitta på allt. Om barnen inte fanns så hade jag inte velat leva. Så ensam känner jag mig. Ville bara skriva av mig det. 
    Jag vet ju sanningen men gör bara ont ändå.

• Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Signatur okänd) skrev 2023-07-24 17:07:21 följande:

Hon hade pratat med hans bror idag som hade sagt att jag ljög ihop allt. Hon hade sagt att hon varken vet "bu eller bä" då hon varken känt mig så länge men inte heller min sambo tillräckligt. Jag sa att jag förstår henne. Hon har ju vart nära vän med både min sambo och speciellt hans bror. Vet inte riktigt vad jag känner. Eller jag känner mig ledsen. Varför är hon med mig om jag skulle va så psykisk störd så jag hitta på allt. Om barnen inte fanns så hade jag inte velat leva. Så ensam känner jag mig. Ville bara skriva av mig det. 

Det spelar ingen roll vad hans bror och kompis tror. Det är inte dem som dömer. Har brorsan och/eller vännen vittnat? Hade ni några vittnen?

Tack. Jag hade vittnen 5 stycken. Han hade inga. Han hade massa familj som satt och heja på honom, jag hade ingen. 

• Anonym
    Anonym (Signatur okänd) skrev 2023-07-24 17:07:21 följande:

Mycket tråkigt att höra. Men då vet du i alla fall var du har henne. Det är ingen vän att lita på framöver. Anförtro dig inte till henne
    Då tror hon även att 5 vittnen ljög under rättegången. Det låter lite korkat faktiskt.

Tack <3 <3 

• Oussama

Jaaa min fina vän, du behöver mycket kärlek. 

Du hade fått en stor kram av mig om jag var nära. 

Vi är flera som stöttar dig i din kamp

Som någon tidigare sa, du får hålla relationen med denna tjej under uppsikt. Hon är hans brorsas vän. Hon kommer alltså alltid att ha kontakt med ditt ex åtminstone indirekt. Jag tycker du bör bryta kontakten med henne så småningom. 

Det finns flera andra människor du kan bli vän med. Bor du i en större stad? Då är det säkert lättare att hitta nya vänner.

Av egen erfarenheter, vet jag att dina barn är din tröst just nu. Det är de du lever för och de som gör att du glömmer vardagens bekymmer. Men kom ihåg, du själv är också värd att leva, och att allt det här du upplever och går igenom, kommer att gå över.

Jag hoppas från hela mitt hjärta att du träffar nya människor som du kommer känna är din familj och nära vänner. Jag blir ledsen och höra hur du känner dig ensam.

Jag är glad i allafall att vi kan vara det lilla stödet för dig här. 

Det kommer gå över min vän. 

Stor stor kram <3

Tack så mycket för dom jätte fina orden! Igår kändes allt bättre. Antar att man får ta dag till dag. Ja barnen är mina livspiller, <3

• Anonym (Sten)

Jag har också erfarenhet av en våldsam man som blånekar till allt och gör stor sak av det på nätet medan jag håller låg profil. Nu efter över 5 år kan jag säga att det var rätt. Jag har fått alla gamla vänner och släkt på min sida. Han är betraktad som knäpp och har blivit blockad av fler och fler.
    Det kommer långsamt bli bättre. Fokusera på barnen. 

Mina tog studenten förra året med fina betyg  och har skött sig. Det är mitt bästa resultat. Vännerna har förstått hur jag kämpat.

Ny kärlek i livet nu, spännande och får se vart det leder.... 

• Oussama
    Anonym (Sten) skrev 2023-07-26 08:07:38 följande:

Jag har också erfarenhet av en våldsam man som blånekar till allt och gör stor sak av det på nätet medan jag håller låg profil. Nu efter över 5 år kan jag säga att det var rätt. Jag har fått alla gamla vänner och släkt på min sida. Han är betraktad som knäpp och har blivit blockad av fler och fler.
    Det kommer långsamt bli bättre. Fokusera på barnen. 

Mina tog studenten förra året med fina betyg  och har skött sig. Det är mitt bästa resultat. Vännerna har förstått hur jag kämpat.

Ny kärlek i livet nu, spännande och får se vart det leder.... 

Åååh vad fint att höra att det blev så bra med allt. Din bekantkrets och dina barn, och dig själv så klart. 

Vad härligt att höra om en ny kärlek på gång <3 lycka till
  • Anonym (Hmmm ....)

Som jag skrivit tidigare ts. Detta är en ickefråga då du med största sannolikhet inte kommer få träffa honom på anstalten pga att du är målsägande. Han behöver i första hand ansöka om att få besök av dig, vill han ens det? Sedan fattar kriminalvården ett beslut.
    Du kommer få hem ett brev från kriminalvården där du får skriva på om du vill veta datum när han har permission, blir fri o.s.v. Men han är väl inte dömd än? Kanske går fri?
    Min partner får inte vistas i mitt bostadsområde på sina permissioner.

Han fick 4 år i fängelse och 2 månader. Min advokat ringde idag. Fanns ingen tvivel om att jag talade sanning hade dom sagt. Får se om han överklagar. 
    Min dotter ska också få skadestånd för att han hotar henne.

• Anonym
    Anonym (Signatur okänd) skrev 2023-07-26 23:08:00 följande:

Han fick 4 år i fängelse och 2 månader. Min advokat ringde idag. Fanns ingen tvivel om att jag talade sanning hade dom sagt. Får se om han överklagar. 

Toppen!

Tack <3

• Oussama

Hoppas detta blir en lärdom för honom och en tid för reflektion. Synd att han förstörde både för dig och för sig själv. Människan är ibland dum. 

För dig TS, får du äntligen pusta ut. Nu får du fokusera på dina barn och på att återhämta dig, och bygga upp ett helt nytt liv. Hoppas du även skapar dig ett gott nätverk och även en fin man (om du så önskar).

Jag är glad för din skull. 
    Kraaam
  • Anonym (Kimchi)

Det var inte dåligt med drygt 4 år. Rejält straff. Toppen! Det måste ha varit riktigt grovt. Så himla skönt för dig. En slags upprättelse! Glad för din skull. 

Nu kan du fokusera på barnen och skapa dig ett tryggt liv som du så förtjänar! Kram och lycka till! 

• Anonym (Hmmm ....)

Oj... det måste varit mordförsök?
    Riktigt hårt straff. Bra! Gå vidare nu och försök glömma honom helt. 
Svar på tråden Besöka sambo i fängelset