Överreagerar jag? "Relationsdrama" på jobbet.
Jag och min pojkvän jobbar tillsammans på ett större företag. Vi är ganska mobila under våra arbetsdagar men har våra arbetsstationer vägg i vägg. Allt kändes bra mellan oss tills en mycket yngre, oerhört söt och väldigt trevlig sommarvikarie dök upp. Det märkes snabbt att de har ett gott öga till varandra men de senaste veckorna har jag känt mig väldigt obekväm med hur de sköter sin kontakt. Jag kan absolut unna min pojkvän lite oskyldigt flirtande egentligen men jag tror att det kommer åt mig mer eftersom jag måste bevittna det på så nära håll. I och med att jag ofta sitter inom hörhåll får jag ju reda på hur snacket går. Någon gång när vi hade det lugnt på jobbet föreslog hon att de skulle fördriva lite tid genom en massagestund, tror inte de tänkte på att jag kunde höra eller om de kanske trodde att jag var ute på ärenden och han skrattade liksom bara med (och jag vet ju inte om det faktiskt följde någon fysisk kontakt). Det har under sommaren kommit lite små gåvor till honom från henne, inga stora saker men lite bakverk och dylikt. Hon har också tagit alla tillfällen i akt att hänga inne hos honom. Han höjer henne och hennes insatser, både på jobbet och på fritidsaktiviteter, till skyarna, både direkt till henne men också när han pratar med mig ibland. Idag var hennes sista dag och när hon var på väg att gå var det väldigt mycket prat om hur mycket han skulle sakna henne, att jobbet skulle bli så mycket tråkigare utan henne och att han för första gången sen han var liten ser fram emot jul (när hon kommer tillbaka). Då stod han precis utanför mitt kontor så jag vet ju att han vet att jag hörde det. Sen när hon var på väg skulle han plötsligt gå tidigare och sa till både henne och mig att han skulle gå om fem minuter och hon svarade utan att blinka att hon skulle vänta in honom och då kändes det ändå som att han blev lite obekväm. Om det var på grund av hennes reaktion eller för att jag hörde vet jag inte.