Hemsk pappa
Hej!
Länge sen jag skrev här nu. Men har ett stort problem jag inte vet hur jag ska lösa. Börjar nästan tänka att livet inte är värt längre.
min pappa är stundtals hemsk och stundtals ?bra?. Han har en tendens att vara elak och uttrycka sina åsikter som han fint säger. Han har en historik i alkoholmissbruk sedan 30+ år. Har blivit något bättre med senaste åren men får dippar ibland. Han är fruktansvärt elak mot min mamma som han lever med. Han har våldtagit henne fler gånger än jag kan räkna, även så jag o mina syskon sett/hört som barn. Eller typ silenttreatmentat henne när hon inte velat. han misshandlade även oss Barn när jag var liten. Han kallade då för aga. Soc gjorde ingenting även fast dom visste det så han antog att det var okej.
just nu har jag ett stort problem att jag bor hos dom. Trivs med huset och mamma men önskar så innerligt att pappa bara kunde dö. Jag orkar inte med hans elakheter och även då triggern till hela min uppväxt. min sambo bor också här och önskar att kunna köpa huset av dom. det har varit vår plan hela tiden men jag orkar inte mer. Har just nu egentligen inte råd att flytta och får ingen lägenhet heller.
jag gråter mig själv till sömns fler gånger i veckan och önskar bara att allt ska ta slut.
vad ska jag göra? Är helt hjälplös