4 månaders vaknar varje timme
Sonen är 4 månader och har sovit förhållandevis okej mellan 0-3 månader, ca 2,5-4h per block nattetid och sen amning där emellan. Vi samsover och jag helammar, kör liggamning nattetid.
Efter 3 månaders ålder så började han vakna upp varje timme och jag sövde om genom att amma, trots att han troligtvis inte var hungrig.
Nu har det gått 6 veckor och sömnen blir bara sämre och sämre nattetid. Jag tror jag ?förstört? honom genom att amma varje gång han vaknar, ibland redan 30-45 min efter förra amningen. Tror han inte lärt sig hur man somnar om av sig själv utan vant sig för mycket vid amning nu för att kunna sova vidare. Ett fåtal gånger har napp funkat istället för amning, men oftast blir han sur och gråter när han inser att det är en napp och inte tutte.
Jag tror inte på sömnträning men börjar bli lite desperat, får knappt sova nåt nattetid längre för behöver passa upp på sonen hela nätterna, och kan ej somna dagtid (pga insomnia).
Någon annan som varit med om liknande? Vad gjorde ni för att bryta mönstret med korta uppvak? Vill att han går tillbaka till att åtminstone sova 2,5-3h utan amning, drömmen vore ju max 1-2 uppvak per natt för amning. Snälla hjälp en förstagångsmamma som snart går under pga sömnbrist.