• Lillan95

    Positiv eller spökstreck?

    Hej! 

    Ska ha mens på söndag och gjorde test igår som var negativt, testade igen imorse och fick detta, är detta ett postitivt eller spökstreck? Strecket blev starkare ju mer tiden gick. Varit med om liknande förut då de var spöckstreck.. 
    Efter jobbet åkte jag och köpte digitalt och klämde ut lite kiss haha, och då visade de ej gravid. Ska jag våga tro att jag kan vara gravid? 

  • Svar på tråden Positiv eller spökstreck?
  • Anonym (Lis)

    Ser tyvärr för smalt ut.
    Hoppas du får ett positivt resultat om ett par dagar.

  • Aliona

    Det är klart att du ska våga tro på att du kan vara gravid. Inte baserat på testen som ju var negativa, utan för att det fortfarande är några dagar kvar tills du ska ha mens och hormonhalterna kan fortfarande vara för låga. 

  • svansmamman

    Testet är inte positivt utan det där är ett klassiskt så kallat spökstreck som just dessa tester tenderar att ge. Gravid kan du såklart vara ändå, bara att det är för tidigt för att testa. Hur många dagar är du efter äl? ❤️

  • Lillan95

    Jag är 13 dagar efter ägglossning idag.. Troligtvis kommer mensen imorgon eller söndag. Förstår inte hur dessa test kan ge dessa streck?

  • svansmamman
    Lillan95 skrev 2023-08-25 19:59:30 följande:

    Jag är 13 dagar efter ägglossning idag.. Troligtvis kommer mensen imorgon eller söndag. Förstår inte hur dessa test kan ge dessa streck?


    Ja då låter det som att du inte är gravid, för på äl+13 borde testet visa positivt.

    Der är inte bara dessa tester som ger spökstreck, eller torkstreck. För att det ska vara positivt ska strecket vara jämnt i färgen och lika brett som kontrollstrecket, med tanke på att strecket på ditt test är smalt är det inte att tolka som positivt. Det kan handla om att man testat med för mycket urin, eller att färgen absorberats där när testet torkat. 
Svar på tråden Positiv eller spökstreck?