• Anonym (Fattar ingenting)

Något seriöst fel på henne

Hjälp mig, förstår ingenting. 

Hon gör fel, hon gör på sitt sätt o det har skadat mig fysiskt. O istället för att be om ursäkt o bli snäll så blir hon iskall och skäller ut mig??? Bara härjar loss istället för att be om förlåt o fråga hur hon kan hjälpa på bästa sätt. 

Det är som om hon har djävulen i sig. Jag mår skit idag totalt jävla skit o letade efter en tändare till ciggen som ex. Har knappt kunnat röra mig alls idag o hållit mig vaken o domningar överallt. Men hon vägrar dela med sig av sin tändare. 

Hon gjorde lite mat, det gjorde hon. Men gjorde 1/4:e del av vad jag äter o sa att jag inte behöver äta mer. Jag mår skit o behövde mat! Hon drog istället in på maten! Jag förstår ingenting. Verkligen ingenting. 

Jag är ofta trött av mig o hon gav mig en Concerta vid något tillfälle o jag blev pigg. Inatt gav hon mig ritalin o jag har varit helt förstörd! Har gått o undrat hela dagen vad som var fel, pratat med henne där jag gick igenom vad jag hade gjort för skillnad för hade helt glömt bort att jag fick en tablett inatt. Honda inte ett pip. 

Hon är arg på mig o är så dryg att man bara vill göra sig själv illa o avsluta sitt liv asså. 

Vad fan är felet med henne???

• Svar på tråden Något seriöst fel på henne
    Anonym (F) skrev 2023-09-02 18:03:07 följande:
    1) Vadå inte gått? Bor ni ihop eller? Sluta släppa in henne!
    2) Sluta ta andras mediciner! Det kan bli riktigt fel i systemet, särskilt som du tydligen inte har så pass stark adhd att du behöver medicineras, många med adhd behöver det inte heller och du "har" inte ens adhd. Acceptera det istället för att psyka ner dig med andras tabletter.
    3) Trötthet går att motverka genom att ha ett normalt och sunt liv med jobb, vila, fritid, fysisk aktivitet, hälsosam mat och liknande. Har du ändå problem så fortsätt söka vård.
    4) Så du drogar dig bara för att vara vaken? Lägg ner direkt.
    5) Ja men bra att du inser att de där tabletterna förstör din kropp! Lär din läxa!
    6) Klart hon tröttnat på dig men hon är för destruktiv för att kunna gå själv. Släng ut henne!!
    1. Ja det gör vi. 
    2. Inget jag brukar göra. Men ville inte tappa kvällen igår. Men ja det var dumt av mig. Minns det inte som sagt själv hela dan tills nyss. 

3. Har så mycket matallergier att jag inte kan äta ca 80% av all mat. 
    4. Vid något enstaka tillfälle för däckar varje kväll efter jobbet. 
    5. Ja, har lärt mig att ritalin inte är bra. 
    6. Finns 3 fel jag gör o det är allt har hon sagt så sent som igår. 

Toapappret. Brukar inte använda toarullshållaren. 
    2, skorna innanför dörren.
    3. Arbetskläderna hamnar på golvet. (På en plats där ingen går ens). 

Detta är de tre felen som jag gör enligt henne o det är allt. Vi har varit tsm i 3-4 månader. 
    Anonym (F) skrev 2023-09-02 18:32:21 följande:
    Har du några idéer själv förresten om hur du ska få ut henne? Har du funderat på att ringa polisen?
    Har funderat på att ringa hennes pappa o be han hämta henne.
  • Anonym (F)
    Anonym (Fattar ingenting) skrev 2023-09-02 18:32:24 följande:
    1. Ja det gör vi. 
    2. Inget jag brukar göra. Men ville inte tappa kvällen igår. Men ja det var dumt av mig. Minns det inte som sagt själv hela dan tills nyss. 

3. Har så mycket matallergier att jag inte kan äta ca 80% av all mat. 
    4. Vid något enstaka tillfälle för däckar varje kväll efter jobbet. 
    5. Ja, har lärt mig att ritalin inte är bra. 
    6. Finns 3 fel jag gör o det är allt har hon sagt så sent som igår. 

Toapappret. Brukar inte använda toarullshållaren. 
    2, skorna innanför dörren.
    3. Arbetskläderna hamnar på golvet. (På en plats där ingen går ens). 

Detta är de tre felen som jag gör enligt henne o det är allt. Vi har varit tsm i 3-4 månader. 
    Oj då, riktigt illa med andra ord... Då kan du inte ringa till varken polis eller hennes pappa. Om hon bor där och det är din egen lägenhet från början måste du ge henne en skriftlig uppsägelse och hon borde kunna ha tre månader på sig att flytta. Därefter kan du kontakta KF för avhysning.

Hur kan hon redan vara sambo hos dig om ni varit ihop så kort tid? Är hon verkligen folkbokförd hos dig? För om hon inte är det så ring pappan och ring 11414 och anmäl henne för hemfridsbrott. Be dem om hjälp med att ta ut henne eftersom hon vägrar gå och du är rädd för att hon ska skada dig.
  • Anonym (Låter som en misshandelsrelation)
    Anonym (Fattar ingenting) skrev 2023-09-02 18:08:09 följande:

Förstår inte den där extrema iskallheten. Som att hon blir en helt annat person. Den är läskig ärligt talat. 

Sen leker hon som ingenting oftast o allt ska vara bra.

Hon vägrar desutom att gå. Har försökt göra slut men hon vägrar då hon vill vara med mig enligt henne själv. 

Jag vet att det verkar tufft, omöjligt, att du är fast med henne osv. Men det är saker som sitter i ditt huvud för att du är nedtryckt mentalt. Makten du känner att hon har över dig är faktiskt bara en illusion. 

Du är starkare än henne. Det spelar ingen roll att hon är girlboss, aggressiv, beter sig som hon är starkare, är mentalt starkare, bättre på att argumentera, smartare, har ett psykiskt övertag, kan skrika ner dig när ni pratar osv osv. Det där är bara saker som maskerar. Den nakna sanningen är att du är fysiskt starkare och du vinner en fysisk konfrontation. Att du inte gjort det tidigare är för att du har inte använt ditt fysiska övertag. Lyft eller släpa ut kärringen om hon inte lyder dig när du säger att hon skall ut och lämna dig ifred. 

Idag tog det slut iallafall. 
    Hon har åkt hem till sina föräldrar nu också.

• Anonym (F)
    Anonym (Fattar ingenting) skrev 2023-09-03 16:00:03 följande:

Idag tog det slut iallafall. 
    Hon har åkt hem till sina föräldrar nu också.

Har du fått tillbaka nyckeln?
    Anonym (F) skrev 2023-09-03 16:10:36 följande:
    Har du fått tillbaka nyckeln?
    Nej. Hon måste hämta sina saker också. Så antar att hon gör det när jag är på jobbet. Men hon har bekräftat att det är slut nu. Samtidigt som det var lika bra så blir ensamheten jobbig. Men nu kan jag fokusera på träning o sluta röka cigg igen (som jag hade slutat med innan jag träffade henne). 

Men ensamheten blir jobbig. 

Nehe. 

Nu ska hon visst ta den stora lägenheten som jag hade tänkt ta över, som ligger ovanför vårat tillfälliga boende. 

Så hon tar lägenheten med balkong fast hela grejen med balkongen var att min hund skulle kunna få sig en balkong. 

Hon har alltså ringt hyresvärden bakom ryggen på mig och blivit lovad den lägenheten nu. 

Balkongen är precis ovanför ytterdörren på lägenheten under. Suck*

Samtidigt så har hon låst sovrummet och lämnat nuvarande lägenhet (som är liten) så jag kan inte komma iordning överhuvudtaget med mina saker. (Vi flyttade ifrån ett dyrt hus till en liten lägenhet för att spara pengar men så blev lägenheten ovanför som är större o har balkong och mysig uteplats på baksidan ledig) så vi skulle flytta till den så fort gubben flyttat ut. Vilket han har gjort nu. Men hon har stuckit till sina föräldrar låst sovrummet och blivit lovad den större lägenheten med balkong. 

Ska hon stå med en hink iskallt vatten o bara vänta på dagen jag går in eller ut med en ny tjej i lägenheten som jag nu får bo kvar som ligger precis under hennes då eller? 

Ahh..  

Hon har bestämt att vi ska bli särbos??? O bo som grannar, hon där uppe i den stora o jag där nere i den lilla lägenheten. 

• Anonym (00)
    Anonym (Fattar ingenting) skrev 2023-09-05 19:07:00 följande:

Hon har bestämt att vi ska bli särbos??? O bo som grannar, hon där uppe i den stora o jag där nere i den lilla lägenheten. 

Men vad är det för fel på dig TS! 
    Ingen kan bestämma om du ska vara särbo, sambo eller singel. 

Ringde du till värden och pratade med dem om lägenheten? Eller var du bara ett passivt mähä som låter henne göra allt som hon vill? 

Förlåt om jag låter elak men vad sjutton liksom. 
  • Anonym (F)

Lämnar den här tråden, det går inte att hjälpa dig. FLYTTA. 

Svar på tråden Något seriöst fel på henne