• mcarina84

    Rätt eller fel?

    Ok.... 
    Jag har då varit tillsammans med min partner i nästan 2 år å vi har en son på 6 månader tillsammans.
    Nu till problemet....
    Han vantrivs hemma i sin lägenhet då han har egna psykiska problem som gör att han inte tagit hand om sin egen lägenhet som är ca 23 mil från mig... Det är alltså skräpigt å smutsigt så pass att jag inte fått sett den under dessa 2 år 🤷🏼?♀️
    Vi har grälat/tjafsat mycket så mina känslor har nu svalnat men han vill inte åka härifrån för han vill inte vara utan sin son... jag skulle behöva ha en paus för att känna efter vad jag vill... 
    Men får dåligt samvete för att han då kan missa de olika utvecklingsstolparna sonen får den kommande tiden...
    Men jag nan inte leva såhär...
    Vad skulle ni göra?
    Hjälp ngn? 

  • Svar på tråden Rätt eller fel?
  • Maymom

    Ta en paus men låt honom träffa barnet varannan dag eller liknande.
    Funkar det inte bättre så lämna honom.
    Är det bara smågräl så kan ni nog komma förbi det men är det stora högljudda bråk är det ju inte bra för sonen att behöva lyssna på.

  • Tow2Mater

    Men skaffar man barn ser man till att inte bråka och tjafsa. Nu är barnet prio 1. Sluta tjafsa och bråka. Barnet behover er båda.

  • Jemp

    Vad har han för plan då? Att ni skulle bo ihop eller att han skulle skaffa boende på din ort? 

  • Dexter dot com

    Jag skulle be honom skaffa sig ett eget boende där du och sonen bor. Varför har han en lägenhet kvar 23 mil bort som han aldrig är i ?

  • mcarina84

    Jag har sagt åt honom att han måste skaffa ett eget boende men eftersom att hans egen lägenhet 23 mil bort är en ren soptipp, så orkar han inte ta tag i den pga sitt psykiska mående å hans igångsättningsproblematik.... så det skapar bara ångest hos honom....
    Då blir det att han håller sig här 8-9 v i sträck tills han MÅSTE hem pga medicin han får pga en sjukdom.... å jag blir knäpp 🤷🏼?♀️

    Han vill inte ha det så utan han vill vara sambo så han får vakna med sin son varje morgon osv. Han sa att han hellre är singel än att inte vara sambo...

    Han har sårat mig en hel del å varit dum på min 11 åriga dotter så det satt spår hos mig ... även om det för det mesta är ok mellan oss...

  • Maymom
    mcarina84 skrev 2023-09-13 13:03:37 följande:

    Jag har sagt åt honom att han måste skaffa ett eget boende men eftersom att hans egen lägenhet 23 mil bort är en ren soptipp, så orkar han inte ta tag i den pga sitt psykiska mående å hans igångsättningsproblematik.... så det skapar bara ångest hos honom....
    Då blir det att han håller sig här 8-9 v i sträck tills han MÅSTE hem pga medicin han får pga en sjukdom.... å jag blir knäpp 🤷🏼?♀️

    Han vill inte ha det så utan han vill vara sambo så han får vakna med sin son varje morgon osv. Han sa att han hellre är singel än att inte vara sambo...

    Han har sårat mig en hel del å varit dum på min 11 åriga dotter så det satt spår hos mig ... även om det för det mesta är ok mellan oss...


    Du får ju bestämma om du vill att han bor kvar eller flyttar ut. Låter som du vill att han flyttar ut. Då får han ju göra det och lösa boende.
    På vilket sätt har han varit dum mot din dotter?
  • Dexter dot com
    mcarina84 skrev 2023-09-13 13:03:37 följande:

    Jag har sagt åt honom att han måste skaffa ett eget boende men eftersom att hans egen lägenhet 23 mil bort är en ren soptipp, så orkar han inte ta tag i den pga sitt psykiska mående å hans igångsättningsproblematik.... så det skapar bara ångest hos honom....
    Då blir det att han håller sig här 8-9 v i sträck tills han MÅSTE hem pga medicin han får pga en sjukdom.... å jag blir knäpp 🤷🏼?♀️

    Han vill inte ha det så utan han vill vara sambo så han får vakna med sin son varje morgon osv. Han sa att han hellre är singel än att inte vara sambo...

    Han har sårat mig en hel del å varit dum på min 11 åriga dotter så det satt spår hos mig ... även om det för det mesta är ok mellan oss...


    Om han är dum mot din dotter så måste du ju självklart kasta ut honom ! Hur tänkte du när du skaffade barn med någon som behandlar ditt tidigare barn illa?
Svar på tråden Rätt eller fel?