• Mmamma92

    Testmani..

    Hej.
    Jag har total testmani för jag är så orolig för missfall, tycker testen jag tagit är så svaga.. Jag vet att jag inte kan påverka ett missfall om det skulle vara det men mentalt förberedd skulle jag isåfall vara.

    Minns inte när dom blev starka mina tidigare graviditeter.. men idag är det BIM och då borde väl man testa starkt eller har jag fel? Jag vet att man inte borde testa så ofta som jag gör men jag bara är sån orolig själ.. Så ingen behöver påpeka det, tack! Jag vill bara höra vad ni tycker angående testerna, är det för svaga för att vara bim? CB digital visade 1-2 men det borde väl vara 2-3 i det här skedet? Varit 1-2 för flera dagar sedan.. Eller är detta normalt?

  • Svar på tråden Testmani..
  • svansmamman
    Mmamma92 skrev 2023-09-16 06:20:01 följande:

    Jag blir så stressad.. tog ett CB digital nyss vilket BARA visade gravid 1-2 ännu!? Det borde ju vara 2-3 i det här laget? Jag blir så ledsen, har en stark känsla som säger att den här graviditeten inte kommer sluta väl... Testerna ha ökat långsamt från början. Undrar om det är ett kommande MF eller utomkvedshavandeskap.. testerna kan väl bete sig lite mystiskt då med.

    Jag ska ringa BM på måndag, ifall det är ett utomkvedshavandeskap då ät det väl bra att ta reda på i tid. 😞

    Har inga symtom heller, endast lite molande mensvärk men det är allt...


    Mina erfarenheter är att det inte är positivt med sena omslag. Om du fick 1-2 veckor förra veckan på onsdag och det fortfarande inte slagit om såhär efter 10 dagar hade jag nog ställt in mig på att det inte kommer gå vägen. Jag tror tyvärr inte du kommer få så mycket till hjälp av vården, då de brukar vara restriktiva om man inte har fruktansvärd smärta som kan indikera utomkvedshavandeskap. Jag har haft tur och fått en barnmorska som ordinerat provtagning med två dagars mellanrum för att jämföra mängden HCG i blodet de gånger jag misstänkt missfall. HCG ska ju fördubblas varannan dag vid en normal graviditet, om det inte sker en fördubbling kan det indikera att något är fel (missfall, MA, utomkveds). Testa ring VC och förklara att du är väldigt orolig, förhoppningsvis får du gehör. ❤️

  • Mmamma92

    Jag tog mitt första cb digital förra fredagen eller lördagen, ja en vecka sedan... då stod det 1-2 och lika idag.. så jag har nog tappat hoppet! Dessutom blir det aldrig riktit starka plus på vanliga test heller. Visst dom har stegrat ja men långsamt enligt mig.. Min förra graviditet som gick vägen hade jag jättestark plus på stickan i den här veckan och cb digital visade 2-3. Jag får helt enkelt ställa in mig på att det inte går vägen denna gång... Min magkänsla har sagt hela tiden att detta inte är bra, tror nog att jag har rätt.

  • Mmamma92

    Tänkte uppdatera lite. Ringde MVC idag som verkligen tog mig på allvar, hon skrev remiss till sjukhuset där de får avgöra hur brådskande de tycker mitt fall är, väntar att de ska ringa mig och ge mig en tid för undersökning. Hon på MVC menade att jag nog vet hur mina graviditet beter sig i början och att jag absolut kan lita på min magkänsla, känns skönt att hon lyssnade. Mina test är fortsättningsvis lika svaga. Har även börja känna ont i höger sida,  äggstocken? Så mycket tyder på att det eventuellt är ett utomkvedshavandeskap. Än sålänge står jag ut med den lilla smärtan jag har, inget akut för tillfället. Blir det värre åker jag ju in direkt såklart... Hoppas sjukhuset hör av sig inom två dagar annars bad hon mig ringa MVC pånytt. 

  • svansmamman
    Mmamma92 skrev 2023-09-18 15:44:56 följande:

    Tänkte uppdatera lite. Ringde MVC idag som verkligen tog mig på allvar, hon skrev remiss till sjukhuset där de får avgöra hur brådskande de tycker mitt fall är, väntar att de ska ringa mig och ge mig en tid för undersökning. Hon på MVC menade att jag nog vet hur mina graviditet beter sig i början och att jag absolut kan lita på min magkänsla, känns skönt att hon lyssnade. Mina test är fortsättningsvis lika svaga. Har även börja känna ont i höger sida,  äggstocken? Så mycket tyder på att det eventuellt är ett utomkvedshavandeskap. Än sålänge står jag ut med den lilla smärtan jag har, inget akut för tillfället. Blir det värre åker jag ju in direkt såklart... Hoppas sjukhuset hör av sig inom två dagar annars bad hon mig ringa MVC pånytt. 


    Jag håller tummarna för att det inte är utomkveds, men skönt att höra att du blivit tagen på allvar och fått gehör! ❤️
  • Mmamma92

    Sjukhuset tog kontakt idag, får åka in idag. Dom ska kolla hcg-nivåerna och eventuellt ultraljud för att kolla livmoder, äggstockar... hoppas verkligen inte det är utomkveds...

  • Maymom
    Mmamma92 skrev 2023-09-19 09:30:04 följande:

    Sjukhuset tog kontakt idag, får åka in idag. Dom ska kolla hcg-nivåerna och eventuellt ultraljud för att kolla livmoder, äggstockar... hoppas verkligen inte det är utomkveds...


    Vad skönt att du får kolla redan idag. Hoppas det går bra.
  • Mmamma92

    Varit på blodprov och kontroll, INGET UTOMKVEDSHAVANDESKAP!!! Så lättad! Dock hittade dom en graviditet i livmodern, men man kunde inte se så mycket ännu, syntes bara fosterhinnan? Blodprovssvaren hade inte analyserats klart så fick inget svar på det ännu. Men ska ta nytt hcg prov på torsdag för att se om det stiger.. Så vet inte ännu om det kommer gå bra eller inte, får bara vänta på samtal på fredag.

  • Maymom
    Mmamma92 skrev 2023-09-19 12:29:43 följande:

    Varit på blodprov och kontroll, INGET UTOMKVEDSHAVANDESKAP!!! Så lättad! Dock hittade dom en graviditet i livmodern, men man kunde inte se så mycket ännu, syntes bara fosterhinnan? Blodprovssvaren hade inte analyserats klart så fick inget svar på det ännu. Men ska ta nytt hcg prov på torsdag för att se om det stiger.. Så vet inte ännu om det kommer gå bra eller inte, får bara vänta på samtal på fredag.


    Åh vad skönt, då kan du iallafall utesluta det. Håller tummarna att det stiger. 

  • Mmamma92

    Fått besked idag, hcg nivåerna var låga och de hade dessutom sjunkit mycket på två dagar. Så det blev tyvärr missfall, har dock inte börjat blöda ännu. 😞

  • cutepenguin
    Mmamma92 skrev 2023-09-22 10:50:49 följande:

    Fått besked idag, hcg nivåerna var låga och de hade dessutom sjunkit mycket på två dagar. Så det blev tyvärr missfall, har dock inte börjat blöda ännu. 😞


     


    Åh vad tungt ❤️ Beklagar verkligen!

  • svansmamman
    Mmamma92 skrev 2023-09-22 10:50:49 följande:

    Fått besked idag, hcg nivåerna var låga och de hade dessutom sjunkit mycket på två dagar. Så det blev tyvärr missfall, har dock inte börjat blöda ännu. 😞


    Så tråkigt att läsa! Hoppas kroppen kommer igång av sig själv, nu när du ändå fått bekräftat att det inte gått vägen ❤️
  • Mmamma92

    Tänk att jag hade denna magkänslan sen dagen jag plussade, det var lika sist när jag hade missfall 2021 (ofostrig graviditet, som märktes i v.12 på ultraljudet) Då hade jag också en stark magkänsla att något var fel. Man ska nog lita på sin magkänsla. Jag är ledsen men lugn endå, har varit inställd på detta i två veckor nu. Jag ska fokusera på mitt mående nu och kroppen. Sen tar vi nya tag igen och hoppas på bättre tur! Tack till er alla som visat stöd ❤️ Ibland går det såhär, tyvärr.

  • Maymom

    Så tråkigt att höra. Men tur att det åtminstone inte var utomkveds.

    ja kroppen är fantastisk, oftast kan man lita på den. 


    Lycka till med nästa försök!

Svar på tråden Testmani..