Om ni hade vetat hur det skulle bli...
... hade ni ändå skaffat barn?
... hade ni ändå skaffat barn?
Ångrar inte alls mina barn men hade jag vetat innan jag skaffade barn vilka problem jag skulle få med att kissa på mig så hade jag mycket väl kunnat tveka.
Idag "ja", nu när mina barn är stora. Jag är glad att jag har familj. Men hade du frågat mig när de var små, och jag hade kunnat svara anonymt, så hade svaret i alla fall vissa dagar (och nätter...) troligen blivit "nej". För jag upplevde småbarnsåren som väldigt jobbiga. Den ständiga tröttheten, bristen på egen tid, alla saker jag velat göra och människor som jag velat träffa, som inte var möjliga. Jag minns känslan av att vara bunden, låst - det var hemskt!
Med en annan pappa till barnen, och understöd från mor- och farföräldrar vilket vi inte hade alls, hade det förstås kunnat vara lättare. Man bör nog tänka igenom vilka förutsättningar man har, innan man fattar beslutet att skaffa barn. Utan avlastning blir det VÄLDIGT jobbigt, och många förhållanden bryts också sönder av den anledningen.
Med en annan pappa till barnen, och understöd från mor- och farföräldrar vilket vi inte hade alls, hade det förstås kunnat vara lättare. Man bör nog tänka igenom vilka förutsättningar man har, innan man fattar beslutet att skaffa barn. Utan avlastning blir det VÄLDIGT jobbigt, och många förhållanden bryts också sönder av den anledningen.
Ja, utan tvekan. Hade jag vetat hur allt hade utvecklat sig så hade jag valt att försöka skaffa ett andra barn istället för att nöja mig med ett.
Ja, utan tvekan. Hade jag vetat hur allt hade utvecklat sig så hade jag valt att försöka skaffa ett andra barn istället för att nöja mig med ett.
Absolut, ha barn är det bästa som hänt mig. Sen kan jag ångra att jag inte hanterade vissa situationer på ett annat sätt nu när man ser saken från ett annat perspektiv.
Absolut, ha barn är det bästa som hänt mig. Sen kan jag ångra att jag inte hanterade vissa situationer på ett annat sätt nu när man ser saken från ett annat perspektiv.
Nej, eller jo men då skulle jag skaffat barn med en människa som är intresserad av våra barn som vill hjälpa till i hemmet med arbete och försörjning. Inte vara halvkriminell "bro" och deala.
Barnen är ljuset i mitt liv men han sänker mig.....