får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet
av sexuell natur från killar, än tvärtom?
av sexuell natur från killar, än tvärtom?
Alla vet ju att kvinnor får mer inviter och uppmärksamhet. Skulle man kunna säga att kvinnor får det serverat på ett annat sätt? Det mesta som erbjuds kanske inte tilltalar henne, men hon kan titta igenom "menyn" och välja det som hon vill ha.
Hon behöver faktiskt inte göra så mycket. Hon bara är.
Mm, så kan det nog ligga till i allmänhet. Menar du våra könsroller är enerverande?
Men oxå vet jag rent konkret att män oxå kan ges inviter och uppmärksamhet av kvinnor (och av män). Min partner, särskilt speciellt som yngre, uppvaktas av intresserade kvinnor i alla åldrar och i alla möjliga sammanhang. På konferenser, kurser, auktioner, you name it. Kvinnor kan vara väldigt på G när de vill men av tradition är män nog i 9/10 fall av kurtiser initiativtagaren.
hmm, du hade valmöjligheten att försöka dejta den där kvinnan din mamma tyckte du skulle försöka med, men valde bort henne pga psykisk ohälsa (något du själv dessutom lider av), sen beklagar du dig här inne över att kvinnor har höga "krav" och är bortskämda för de kan ligga med män som inte är i närheten av vad de faktiskt vill vara med?.
så varför försökte du inte med denna kvinnan? Är det inte lite dubbelmoral att finna hennes psykiska ohälsa avtändande när du själv lider av det?
hmm, du hade valmöjligheten att försöka dejta den där kvinnan din mamma tyckte du skulle försöka med, men valde bort henne pga psykisk ohälsa (något du själv dessutom lider av), sen beklagar du dig här inne över att kvinnor har höga "krav" och är bortskämda för de kan ligga med män som inte är i närheten av vad de faktiskt vill vara med?.
så varför försökte du inte med denna kvinnan? Är det inte lite dubbelmoral att finna hennes psykiska ohälsa avtändande när du själv lider av det?
När jag växte upp så åkte jag och en drös kompisar till en sommarstuga (mer villa än stuga) en vecka ett par somrar i rad. Föräldrafritt och en hel del alkohol. Vi var 3 (en gång 4) killar och 10-12 tjejer. I den miljön, med den fördelningen tog tjejerna en uppvaktande roll och konkurrerade med varandra (med en del drama).
Vilket var väldigt kul, men det funkade bara där. Med par som bildats så blev killen (hände även mig) dumpad några veckor efter i ny miljö. Så jag tror mycket på det här med miljö och sällskap som påverkar.
I rätt miljö med tillräckligt få män och tillräckligt många kvinnor kan en man nästan vara passiv. Han kan dessutom gå långt utanför sin "egen liga" på ett sätt som inte funkar annars.
Jag får då inga erbjudanden för jag är fet o ses då som ful o äcklig....fet, ful o äcklig...skitsamma att jag är en jävel i sängen.
Hade ett ex som ringde mig i flera år efter vi hade gjort slut o ville krypa på....bad om att få sätta på, trots att han hade tjejer.
Jag har även blivit erbjuden pengar för, vilket jag självklart inte gick med på.
O skulle jag lyckas hitta någon stackars sate, så skulle han iaf springa åt andra hållet då min feta kropp är full med ärr o operationssår efter olyckor o trauman.
18 år sen jag har sex eller någon form av närhet med en annan vuxen för att jag är fet ful o äcklig.
Fy fan vad jag känner mig underbar......eller inte.....
Ja precis. Du kan välja bort men inte jag för att jag är kvinna? Jag är inte intresserad av ett ons med de få män som visar intresse för mig, så varför anklagar du då sådana som mig (kvinnor) att vi har det så bra och är bortskämda? Jag är dessutom inte intresserad av ons överhuvudtaget, när jag klickar med någon (då är jag attraherad) så vill ha mer än ett ons.
i detta fallet var det en kvinna som verkade matcha dig enligt andra och det dög inte. Så varför måste jag som kvinna försvara mig om inte jag vill ligga (ha ens ons) med arbetslösa Bertil, alkoholiserade Lasse eller mycket äldre farbror Stig som jag är noll attraherad av?
Det är ok för dig att inte attraheras av alla med inte kvinnor?
alla blir glada om någon visar genuint intresse, men att ses som knullbar av en man som ser de flesta kvinnor som knullbara och försöker med alla är liksom inte en komplimang.
Det borde anmälas till DO, det är inte rättvist
Vill tillägga att jag mot min vilja förmodligen sårat många killar som givit/ger mig uppmärksamhet och stöter på. Sorry verkligen, men kan ju ej försätta mig i en position bara av vänlighet. Vad som hedrar mig är ett juste ord till killarna, om de avstår burdusa eller ovälkomna fysiska framstötningar.