• J023

    Buksmärtor i v. 4-5

    Hej, jag fick reda på att jag är gravid i torsdags 14.9. BIM var igår 18.9. Jag har sedan onsdag 13.9 haft väldigt ont i magen. För det mesta känns det som kraftig mensvärk (brukar annars knappt ha mensvärk alls), ibland ont i nedre delen av ryggen och hugg på vänster sida under revben och på höger sida långt ner. 

    Jag besökte läkare igår eftersom smärtorna under helgen blivit så kraftiga. De tog en del tester men hittade inget fel. Tyder inte på att det är blindtarmen eller en urinvägsinfektion. De sade att det är för tidigt för att det skulle vara symptom på utomkvedshavandeskap. Hcg värdet var 170. Läkaren nämnde inte om det var högt/lågt/normalt. 

    Det kan ju inte vara normalt att ha såhär ont och så här länge? 😰 någon annan som upplevt samma? Eller har några spekultationer? Är rädd för missfall 😔

  • Svar på tråden Buksmärtor i v. 4-5
  • Ruter

    Japp hade liknande v. 4-10. Tidvis så ont att jag inte kunde stå upp och åt alvedon dagligen för att komma upp ur sängen. Smärtan avtog efter v.10. Inget fel hittades, kub testet såg bra ut. Är nu i v.19 och väntar på RUL nästa vecka. 

Svar på tråden Buksmärtor i v. 4-5