Goneril skrev 2023-09-27 12:53:06 följande:
TS, du såg den lobotomerade k*ken under en promenad? Du gick väl fram och konfronterade honom? "Hej, tack för senast! Jag har låtit testa mig och om provsvaret är positivt lägger jag en kopia i brevinkastet, förresten, jag glömde mina trosor, kan du skicka dem, min adress är ...". Aldrig att jag hade missat ett sådant öppet mål. Skämt åsido, jag ställer samma fråga som en annan skribent, vart är världen på väg när människor konsumerar varandra som varor?
Så kallt, så hårt och hjärtlöst och utan omtanke? Det mest intima ögonblick man kan dela med en annan människa har reducerats till en tömning? Om nu TS hade blivit dålig efteråt, hade hon likafullt blivit utkörd? Ingen vill vrida klockan tillbaka till 50- eller 60 talen, men den sexuella revolutionen innebär inte att människor får behandla varandra som avskräde. Samtycke är en förutsättning för sexuell rörlighet, likaså respekt för partnern, tillfällig eller ej. Jag som är lite äldre har nog inte riktigt förstått . Tinder-aktiviteterna, den sexuella lössläppheten. "På min tid" lärde man känna varandra innan sovrumsdörren öppnades, och att låta pojkvänner sova över när man var i tonåren var inte att tänka på. Men hur känner man sig som kvinna efter ett sånt här möte? Känner man sig inte utnyttjad när man inte ens kan stanna kvar hos någon som fått tillgång till ens underliv, ens kropp? Känner man inte en isande ensamhet? Dessutom ska man fundera på i sin ensamhet om man fått någon smitta? Vad är detta värt? Mår man inte bättre med goda vänner, bio eller med en bok?
Hur känner man sig som man då? mannen var väl lika utnyttjad av TS om man ska tänka så, han gav lika mycket tillgång till sitt underliv och kropp, nä ingen utnyttjade den andre utan båda ville detta. Eller är det den som åker hem till den andre och levererar som är utnyttjad? Hade väl lika gärna kunnat vara tvärtom och någonstans måste man ju vara
lössläppt låter ju som att hon skulle vara tillgänglig för vem som helst ha sex med henne utan någon urskiljning, TS ligger väl med de hon väljer själv, släpper när hon så önskar