• Jagblevmedlemär

    Vad tycker ni?

    Hej, jag sitter på lite funderingar och skulle behöva höras andras åsikter.

    Jag har vart tillsammans med en kille i snart ett år nu. Han har sedan ungefär sex månader tillbaka vart hos mig varje dag. innan vi träffades så hade han nyligen gjort slut med sitt ex och eftersom han var tvungen att flytta därifrån så flyttade han hem till sin mamma för att komma på fötter ekonomiskt och hitta ett eget boende så småningom. Han behövde inte betala någon hyra där då hans mamma var snäll mot honom pga av att han dragit på sig skulder som han betalar på istället. 

    Men då till min fundering. Eftersom att vi praktis taget bor ihop hos mig så skulle det underlätta om han hjälpte till med hyran.

    Det känns så fel bara när han betalar massor på sina lån varje månad och egentligen kan bo gratis hos sin mamma. Ska jag då säga att om han inte betalar så får han flytta? Då får jag inte träffa honom..Det blir så fel? 


    Jag sitter själv på en vårbiträdelön och hyran, bredband plus el ligger på drygt 10500:-/månaden plus att jag har tre barn varannan vecka. Har jag rätt att be han betala hälften? Hur borde jag tänka?


    Hjälp
  • Svar på tråden Vad tycker ni?
  • OlgaElvira

    Vad gör han hos dig? Äter, fikar, duschar? Eller är han bara på regelbundna besök? Blir det några extra kostnader för dig när han är där? Kostnader för extra mat, extra tvätt, extra hygienprodukter? Där bör han naturligtvis bidra. 
    Att han inte behöver betala något hos sin mamma är en överenskommelse mellan dem det ska inte spela någon roll flr dig.

  • Anonym (Dottie)

    Dumpa snyltaren om han inte betalar. Han måste som vuxen göra tt för sig. Dumpa direkt om han gnisslar om att betala för sig. Att han dragit på sig skulder visar att han inte tar ansvar för sitt liv. Och flyttar hem till mamma? Verkar inte vaa någon förlust om du inte får träffa honom mer. Du har barn och jag hade hållit såna här typer ute ur mitt liv. Han vill utnyttja folk. Han har amdrig behövt ta ansvar, det har hans mamma sett till. Sen träffar de en ny kvinna som curlar dem. Var inte den kvinnan. 

  • Anonym (Rakt på sak)

    Nej ts, han ska inte alls hjälpa till med din hyra! Och låt honom för sjutton inte flytta in. Han har ingen stabil tillvaro alls just nu och du är bara en rebound. Låt honom bo hos lilla mamsen ett tag, eller tänkte du ta över hennes roll..?

  • Anonym (Rakt på sak)

    Varför kan ni inte träffas om han inte sover över lika ofta? Du måste lära dig sätta gränser här ts. Och ja, som någon skrev ovan så snyltar han på dig!

Svar på tråden Vad tycker ni?