Hur förhålla sig till ens partner som inte vill ha sex längre?
Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig. Min partner har visat på alla sätt att hon inte längre är sugen på sex och inte blir kåt. Kanske beror på att hon tröttnat på mig eller rent generellt på sex, vem vet och det har egentligen mindre betydelse.
Jag vet inte hur jag ska förhålla mig för det här gör att jag ser henne som en kompis. Och med mina kompisar brukar jag inte kramas (förekommer såklart men inte på daglig basis), pussas på munnen, hålla handen, skicka kort på alla hjärtans dag, köpa blommor, visa ömhet osv utan sånt är reserverat för min romantiska partner.
Samtidigt verkar hon förvänta sig att jag ska fortsätta göra allt det här för att få henne att känna sig bekräftad och uppmärksammad.
Även om man inte gör allt sånt bara för att få ligga så känns det ändå lätt förnedrande och som att man gör sig till för någon som inte känner samma tillbaks som man själv. Dvs som om man ger utan att få tillbaks. Samtidigt vill jag kunna ge osjälviskt utan baktankar men har även egna behov i en relation.
hur hade/har ni gjort?