• Anonym (!)

Har ni några preferenser vad gäller etnicitet när det kommer till dejting?

Har ni några racial preferences/preferenser gällande etnicitet när det kommer till dejting? Till exempel om ni helst föredrar vita, svarta, latinos/latinas, asiater eller något annat? Om man föredrar svenskar eller folk från till exempel något annat land som Italien?

Diskutera!

• Svar på tråden Har ni några preferenser vad gäller etnicitet när det kommer till dejting?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kosmopolit)
    Anonym (jepp) skrev 2023-10-02 15:49:43 följande:

Många anser dessa vara mer rough, tuffa, manhaftiga med grövre drag, kraftigare behåring och röst. Så det beror på hur man associerar med ordet feminin. Associerar du benämningen feminin med hård sminkning, blondering och tighta kläder, push up och höga klackar? För då förstår jag hur du menar. Kvinnlighet bör sitta naturligt i själva kvinnan anser jag. inte i utstyrseln. 

Jag tror att du medvetet försöker förvrida sanningen eller så har du ingen aning om hur ryska, ukrainska, bosniska eller turkiska tjejer ser ut. 

Eller menar du att alla svenska tjejer ser ut så här:
  • Anonym (Svea)

Jag och min man är överens: iranier är generellt ursnygga! (Vi är inte därifrån.)

Men jag är faktiskt glad att mitt livs kärlek har samma kulturella bakgrund som jag. Inte för att den är bättre än någon annan, utan för att det är så enkelt. 

• Anonym (XXX)
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-10-02 15:34:36 följande:
    Det förvånar mig inte. Har lästa dina inlägg på forumet och dina åsikter är extremt främlingsfientliga. 

Det är lite tråkigt att man blir så begränsad av sina fördomar. Jag är man men älskar alla kvinnor. Dock tycker jag att ryska, bosniska, ukrainska och turkiska kvinnor mest feminina. 
    Nu missade du nog var jag drog gränsen västerut... D.v.s. jag vill inte ha en (vit) man från USA heller. Det handlar nämligen även om kulturella skillnader. Dessutom tror jag inte att jag skulle gå ihop med en australiensisk (vit) man, för människor från norra och södra halvklotet brukar inte mixa så bra. Det är en gammal erfarenhet som många britter och holländare gjort när de emigrerat till Australien respektive Nya Zealand på senare år.

Vad gäller ditt andra stycke, så måste man också vara lite street smart. Ja, det finns vackra kvinnor i de länderna, men i alla fall när det gäller ryskor och ukrainskor så beror det till största delen på att de fixar mycket med sitt utseende. Det skulle du kanske tröttna på i längden - om kvinnan inte kan tänka på något annat än besök på hår- och nagelsalonger, kosmetologer, modehus, skobutiker o.s.v.. Och DU fick betala.

För det är det förhållanden med västerlänningar går ut på för ryskor och ukrainskor: att få komma till Väst och få det bättre ekonomiskt. Ibland planerar de till och med att lämna mannen efter de obligatoriska två åren, när de fått PUT i egen rätt. Då kan de leva på socialbidrag och utnyttja allt i välfärden gratis, och ändå ha det mycket bättre än de hade det i hemlandet. Eller så utnyttjar de våra gratis universitet och CSN, och pluggar till något som de inte kunde bli i hemlandet, t.ex. läkare. Finns många driftiga ryskor och ukrainskor som kommit hit också - alla vill inte leva på bidrag - men för mannen som blivit utnyttjad för att hon skulle få PUT här är det naturligvis en katastrof ändå, när han inser det.

Är man lite fiffig, så håller man sig till nationaliteter som inte har någon egoistisk anledning att vilja komma till Sverige, på grund av att de har samma möjligheter i hemlandet.  
  • Anonym (XY)

Föredrar europeiska kvinnor helt klart. Svarta, asiater och vissa latinamerikaner går helt bort. 

• Anonym (f)

Jag föredrar nordeuropeer, östasiater och sydeuropeer.

Jag attraheras ofta av män från Balkan tex, men jag hade haft väldigt svårt att ha en relation med dem eftersom majoriteten som raggat på mig varit gifta.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Kosmopolit)
    Anonym (XXX) skrev 2023-10-02 16:09:59 följande:
    Nu missade du nog var jag drog gränsen västerut... D.v.s. jag vill inte ha en (vit) man från USA heller. Det handlar nämligen även om kulturella skillnader. Dessutom tror jag inte att jag skulle gå ihop med en australiensisk (vit) man, för människor från norra och södra halvklotet brukar inte mixa så bra. Det är en gammal erfarenhet som många britter och holländare gjort när de emigrerat till Australien respektive Nya Zealand på senare år.

Vad gäller ditt andra stycke, så måste man också vara lite street smart. Ja, det finns vackra kvinnor i de länderna, men i alla fall när det gäller ryskor och ukrainskor så beror det till största delen på att de fixar mycket med sitt utseende. Det skulle du kanske tröttna på i längden - om kvinnan inte kan tänka på något annat än besök på hår- och nagelsalonger, kosmetologer, modehus, skobutiker o.s.v.. Och DU fick betala.

För det är det förhållanden med västerlänningar går ut på för ryskor och ukrainskor: att få komma till Väst och få det bättre ekonomiskt. Ibland planerar de till och med att lämna mannen efter de obligatoriska två åren, när de fått PUT i egen rätt. Då kan de leva på socialbidrag och utnyttja allt i välfärden gratis, och ändå ha det mycket bättre än de hade det i hemlandet. Eller så utnyttjar de våra gratis universitet och CSN, och pluggar till något som de inte kunde bli i hemlandet, t.ex. läkare. Finns många driftiga ryskor och ukrainskor som kommit hit också - alla vill inte leva på bidrag - men för mannen som blivit utnyttjad för att hon skulle få PUT här är det naturligvis en katastrof ändå, när han inser det.

Är man lite fiffig, så håller man sig till nationaliteter som inte har någon egoistisk anledning att vilja komma till Sverige, på grund av att de har samma möjligheter i hemlandet.  
    Allt i ditt liv handlar om invandring eller hur? :))) Fan vilket skrämmande liv du lever. :)))

Du menar på största allvar att kvinnor från hela världen är ute bara efter att få uppehållstillstånd i Sverige och är därför beredda att gifta sig med vilken svensk man som helst?! Nej, du, det är så långt från sanningen. Dessutom pratar jag om invandrartjejer som redan lever i Sverige. Jag tycker att de är otroligt snygga och feminina. Ja, de sminkar sig och är måna om sitt utseende och det gillar jag. 
  • Tom Araya
    Anonym (!) skrev 2023-10-01 15:11:58 följande:
    Har ni några preferenser vad gäller etnicitet när det kommer till dejting?

Har ni några racial preferences/preferenser gällande etnicitet när det kommer till dejting? Till exempel om ni helst föredrar vita, svarta, latinos/latinas, asiater eller något annat? Om man föredrar svenskar eller folk från till exempel något annat land som Italien?

Diskutera!

Förr var det bara svenska tjejer som gällde, men nu är jag mer öppen för att träffa någon av annan etnicitet. Men jag vill undvika kommunikationssvårigheter p.g.a. att vi inte behärskar samma språk till fullo eller störande kulturkrockar.
  • Anonym (Samma)

Jag känner inte attraktion till någon som inte är av samma etnicitet som jag.

Gör det mig till rasist?

Hoppas verkligen inte det. Alla människors lika värde är för mig helt självklart.

Jag är bara inte sexuellt attraherad av personer med annan etnicitet än min egen.

• Anonym (Mannen)

Om det gäller ett ligg så är jag öppen för alla olika etniciteter. Jag har varit med i princip alla sorters kvinnor utom Eskimå och Pygmé. Det har gett mig många fina minnen jag bär med mig.

Mer seriös dejting kan jag tänka mig med vita, latinskor och en del asiater.

För avel föredrar jag nordeuropeiska blondiner. En slavisk, östeuropeisk eller sydeuropeisk skulle också funka som plan B.

• Anonym (Lika barn..)

Den nordiska tribalisten inom mig dras till folk med ljus hy och ljust till mellanbrunt hår. Ögonfärg mindre viktigt men blå är alltid fint samt en charmig kontrast till mina egna små hasselnötsbruna.

Även om jag ser mig som nog så PK och en stark anhängare av tron på allas lika värde så kan man samtidigt inte styra vad man attraheras till i utseendeväg.

• Linnie

Någon som pratar svenska som en infödd/kom hit som barn.
    Har inget emot engelska, men vill gärna kunna tala svenska med en livskamrat.

De par som snackar med varandra irl via översättningsapp för att de inte talar varandras språk förstår jag mej inte på. Hur är det ens möjligt att bli kär i någon man inte kan prata med normalt?

Att ha samma grundvärderingar när det kommer till jämställdhet, kvinnosyn. 

Inte utöva religion eller foliehattstänk på ett för extremt sätt; att det genomsyrar precis allt. Gäller även många andra livsstilar för den delen.

Ovan saker är viktigare än etnicitet.
    Om vi snackar enbart sex så finns attraktiva människor av alla slag just i utseendet. Liksom oattraktiva.

• Anonym (Fawkes)

Absolut inte mörkhyade iaf, vet ej varför men bara tanken på en mörk naken kvinna och man går från stenhård till en till navel och sen blir jag nära spyfärdig av att se det.

Tjejer med slöja går fet bort set med
    D

• Anonym (Bisexuell kvinna)
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-10-02 15:27:30 följande:
    Vilket skitsnack! Jag är svensk men du generaliserar på tok förmycket. Gå in och kolla på sidan dumpen.se, nästan alla pedofiler är svenskar! Så jävla vidrigt! Har vänner som är både svenskar och invandrare, och det finns skit bland alla men de flesta är helt normala killar. Du verkar ha lite problem med fördomar.
    Det är ju inte så konstigt om majoriteten av pedofilerna på dumpen.se är svenskar, eftersom vi bor i Sverige och de flesta som bor här är svenskar, inte utlänningar.
Svar på tråden Har ni några preferenser vad gäller etnicitet när det kommer till dejting?