Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-10-02 15:34:36 följande:
Det förvånar mig inte. Har lästa dina inlägg på forumet och dina åsikter är extremt främlingsfientliga.
Det är lite tråkigt att man blir så begränsad av sina fördomar. Jag är man men älskar alla kvinnor. Dock tycker jag att ryska, bosniska, ukrainska och turkiska kvinnor mest feminina.
Nu missade du nog var jag drog gränsen västerut... D.v.s. jag vill inte ha en (vit) man från USA heller. Det handlar nämligen även om kulturella skillnader. Dessutom tror jag inte att jag skulle gå ihop med en australiensisk (vit) man, för människor från norra och södra halvklotet brukar inte mixa så bra. Det är en gammal erfarenhet som många britter och holländare gjort när de emigrerat till Australien respektive Nya Zealand på senare år.
Vad gäller ditt andra stycke, så måste man också vara lite street smart. Ja, det finns vackra kvinnor i de länderna, men i alla fall när det gäller ryskor och ukrainskor så beror det till största delen på att de fixar mycket med sitt utseende. Det skulle du kanske tröttna på i längden - om kvinnan inte kan tänka på något annat än besök på hår- och nagelsalonger, kosmetologer, modehus, skobutiker o.s.v.. Och DU fick betala.
För det är det förhållanden med västerlänningar går ut på för ryskor och ukrainskor: att få komma till Väst och få det bättre ekonomiskt. Ibland planerar de till och med att lämna mannen efter de obligatoriska två åren, när de fått PUT i egen rätt. Då kan de leva på socialbidrag och utnyttja allt i välfärden gratis, och ändå ha det mycket bättre än de hade det i hemlandet. Eller så utnyttjar de våra gratis universitet och CSN, och pluggar till något som de inte kunde bli i hemlandet, t.ex. läkare. Finns många driftiga ryskor och ukrainskor som kommit hit också - alla vill inte leva på bidrag - men för mannen som blivit utnyttjad för att hon skulle få PUT här är det naturligvis en katastrof ändå, när han inser det.
Är man lite fiffig, så håller man sig till nationaliteter som inte har någon egoistisk anledning att vilja komma till Sverige, på grund av att de har samma möjligheter i hemlandet.