På lust fronten känner jag mig döende...
Som rubriken lyder. För var dag som går så känner jag mindre och mindre lust. Jag börjar så sakta komma in i klimakteriet och det känns som att allt förändras. Jag har lite svårt att acceptera det här för jag vill känna lust...Resultatet blir ju att jag inte tar initiativ så ofta längre och detta har min man reagerat på.
Häromdagen försökte jag berätta för honom hur jag kände. Vad som hände i kroppen och hur jobbigt det var, att jag behövde hans stöttning för jag vill hitta tillbaka till "min gamla form"
Det första han sa var "du får hitta någon att prata med".
Jag blev så sjukt ledsen. Sen blev han tyst och efter det kretsade helt plötsligt problemet kring HONOM!!! Att HAN behövde var sedd att HAN behövde sex att HAN.
Där blev jag djupt besviken och arg!
Självklart fattar jag att när min lust ändras så påverkar det VÅRT sexliv och inte enbart MIG. Men om jag inte kommer tillrätta med det som är fel hos mig så kan allt HAN vill och behöver flyta ut i rymden.
Vi har genom åren haft ett bra äktenskap och kunnat prata om svåra saker, gått genom kriser tillsammans där vi har stöttat varandra och hjälpts åt. Helt plötsligt blir jag ensam. Det kändes som att jag bokstavligen blev kastad åt vargarna och fick klara mig själv bäst jag ville. Kan ju säga att hans reaktion var riktigt avtändande. Jag kände inte direkt att jag fick någon lust att jobba på problemet eller.
Jag häpnade verkligen. Förväntar han sig att jag efter att han har berättat vad han behöver och vill vara redo och kåt för att ta hand om honom?
Vi ärt 40+ och har levt tillsammans i över 20 år. Det är inte så att vi inte känner varandra väl. Och som jag skrev tidigare så har vi alltid pratat om de problem som har dykt upp.
Aldrig att vi har hamnat i en sån här sits efter att ha haft samtal om något som har varit problematiskt eller inte fungerat. Men jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra.
Morgonen efter att vi hade pratat kändes det som att han var ångerfull men han sa inget. Han kramade mig, kysste mig, höll mig hårt.
Jag har aldrig varit i en liknande situation. Det här känns tufft och jag vet inte vad jag ska göra.