Hur kan man göra ett bröllop så billigt som möjligt?

Har pratat lite mer med bruden idag, och hon vill vänta med bröllopet, så att de kan få det LITE finare, inte mycket, men en fin båge att ta fotot under och som bakgrund när de vigs, hon vill ha en hotellnatt, för de är aldrig ifrån barnen, så det skulle bli DERAS natt, något som hon kan längta till... sedan kan hon ändra hotell till något närmare...
Men eftersom mannen fortfarande är inställd på att de får stryka massa saker för att ha råd med det till sommaren så vill hon inte heller säga nej till giftemålet, eftersom han är så totalt inställd på det.
Vi funderar på om han har tänkt att skatteåterbäringen som kommer i april ska gå till bröllopet, de brukar få ut ca 14000 tillsammans. Men det är inget han nämnt till henne, bara vi som spånar...
De har barnfritt på onsdag på dagen så då ska de sätta sig och bena ut sin GEMENSAMMA ekonomi...
Och jag skulle säga att det ser utomordentligt respektlöst att bli kränkt över att brudens klädsel på hennes borgerliga vigsel inte hedrar en religions oskuldssymboler. Det blir knäppt, och folk skulle definitivt prata om en gäst som skämmer ut sig så på någon annans bröllop.
Och i vilket fall är det helt befängt att mena att gästerna på en tillställning måste känna att färgen på värdens kläder ska utstråla respekt för gästerna. Hur självupptagen får man vara?
Och jag skulle säga att det ser utomordentligt respektlöst att bli kränkt över att brudens klädsel på hennes borgerliga vigsel inte hedrar en religions oskuldssymboler. Det blir knäppt, och folk skulle definitivt prata om en gäst som skämmer ut sig så på någon annans bröllop.
Och i vilket fall är det helt befängt att mena att gästerna på en tillställning måste känna att färgen på värdens kläder ska utstråla respekt för gästerna. Hur självupptagen får man vara?
Fast jag tycker inte att det är "respektlöst" av bruden att ha vit klänning, bara den är någorlunda anständig. Överdriv inte!
Men om brudparet har tänkt göra något extremt som t.ex. Elvis-bröllop (vigselförrättaren utklädd till Elvis), eller inslag på klingon, eller att bruden och brudgummen har bytt kläder med varandra - ett jippo av alltsammans alltså - så tycker jag att det är respektlöst om gästerna inte får veta det i samband med inbjudningen. För det är inte alls alla som vill vara vittnen till något sådant - de tycker att det förstör äktenskapets helgd.
Fast jag tycker inte att det är "respektlöst" av bruden att ha vit klänning, bara den är någorlunda anständig. Överdriv inte!
Men om brudparet har tänkt göra något extremt som t.ex. Elvis-bröllop (vigselförrättaren utklädd till Elvis), eller inslag på klingon, eller att bruden och brudgummen har bytt kläder med varandra - ett jippo av alltsammans alltså - så tycker jag att det är respektlöst om gästerna inte får veta det i samband med inbjudningen. För det är inte alls alla som vill vara vittnen till något sådant - de tycker att det förstör äktenskapets helgd.
Så din liknelse till begravningen var helt irrelevant och onödig?
Och du fortsätter prata om religion och religiösa symboler när det gäller bröllop och äktenskap. Alla gifter sig inte i en religiös ceremoni, och då är en vit klänning bara en vit klänning. Inte ens bland de som är kristna och vill gifta sig i kyrkan är det ju superviktigt att enbart ha en vit klänning om man är oskuld. Det börjar ju bli rätt förlegat. Så att år 2023 grina och stampa med foten för att en kvinna väljer en vit klänning för hennes borgerliga vigsel känns bara så verklighetsfrånvänt och absurt.
Så din liknelse till begravningen var helt irrelevant och onödig?
Och du fortsätter prata om religion och religiösa symboler när det gäller bröllop och äktenskap. Alla gifter sig inte i en religiös ceremoni, och då är en vit klänning bara en vit klänning. Inte ens bland de som är kristna och vill gifta sig i kyrkan är det ju superviktigt att enbart ha en vit klänning om man är oskuld. Det börjar ju bli rätt förlegat. Så att år 2023 grina och stampa med foten för att en kvinna väljer en vit klänning för hennes borgerliga vigsel känns bara så verklighetsfrånvänt och absurt.
Jag grinar och stampar ingenting, jag säger bara att jag tycker att det är fånigt. Och särskilt om bruden har barn med någon annan än brudgummen. Och ännu mer särskilt om paret inte ens har råd med det där stora prinsessbröllopet, utan borde satsa de pengarna på sina barn i stället. T.ex. så att de får komma till fjällen och lära sig åka skidor, som de flesta av sina kamrater. Men då ska detta ställas in, för att deras bättre begagnade mor ska få leka att hon är Prinssessan Diana på sin bröllopsdag..?
Jag tycker att det är fint att unga flickor har romantiska drömmar om Mannen som friar genom att falla på knä och överräcka en ring med en stor diamant i, och Bröllopet i Vitt - men man måste ju någon gång fatta att dessa drömmar har gått ut i datum..?