• Anonym (Märka)

Hur märker han att han är smittad? HPV virus?

Har HPV virus farlig sträng. Haft oskyddat sex med en man 5 ggr. Han ville ej ha skydd.
    Han tvättade sig direkt efteråt.

Kan han ha blivit smittad och hur märker han det?
    Ger ofta cancer i svalg och penis. 

• Svar på tråden Hur märker han att han är smittad? HPV virus?
  • Lynx123

Visste han att du hade en potentiellt farlig och smittsam könssjukdom och ändå ville han inte skydda sig? Eller visste han inte om det?

• Anonym (Märka)
    Lynx123 skrev 2023-10-20 21:02:41 följande:

Visste han att du hade en potentiellt farlig och smittsam könssjukdom och ändå ville han inte skydda sig? Eller visste han inte om det?

Är från en fin familj och han tror bara gott om mig. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Märka) skrev 2023-10-20 18:49:07 följande:
    Hur märker han att han är smittad? HPV virus?

Har HPV virus farlig sträng. Haft oskyddat sex med en man 5 ggr. Han ville ej ha skydd.
    Han tvättade sig direkt efteråt.

Kan han ha blivit smittad och hur märker han det?
    Ger ofta cancer i svalg och penis. 

Vad baserar du ofta på?

av vad jag läst klarnar virusen oftast upp infektioner själv, och bara ibland leder det till cancer, om det inte behandlas och man går med det under lång tid.
  • Ocdmänniska

Om en man inte vill ha kondom så borde du inte ha sex med den mannen helt enkelt. Är det verkligen värt potentiella sjukdomar bara för sex? 

• Tow2Mater

Från CDC:

When the body?s immune system can?t get rid of an HPV infection with oncogenic HPV types, it can linger over time and turn normal cells into abnormal cells and then cancer. About 10% of women with HPV infection on their cervix will develop long-lasting HPV infections that put them at risk for cervical cancer. Similarly, when high-risk HPV lingers and infects the cells of the vulva, vagina, penis, or anus, it can cause cell changes called precancers. These may eventually develop into cancer if they?re not found and removed in time. These cancers are much less common than cervical cancer. Much less is known about how many people with HPV will develop cancer in these areas.
    www.cdc.gov/cancer/hpv/basic_info/index.htm

• Anonym (Märka)
    Ocdmänniska skrev 2023-10-20 21:18:58 följande:

Om en man inte vill ha kondom så borde du inte ha sex med den mannen helt enkelt. Är det verkligen värt potentiella sjukdomar bara för sex? 

Han kanske inte är smittad 
  • Ocdmänniska
    Anonym (Märka) skrev 2023-10-20 21:29:01 följande:
    Han kanske inte är smittad 
    Men sluta vad är du för människa? 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Märka) skrev 2023-10-20 20:42:40 följande:

Han ville inte ha kondom! 

Så synd att du inte har någon egen vilja.
  • Anonym (Märka)
    Anonym (FYI) skrev 2023-10-20 21:51:33 följande:
    Så synd att du inte har någon egen vilja.
    Vad hade du gjort? 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Märka) skrev 2023-10-20 21:09:58 följande:
    Är från en fin familj och han tror bara gott om mig. 
    Vad har det med saken att göra?? Som att det bara är arbetarklassen som får cancer, eller?! Tycker du att människor som drabbas av HPV är sämre på något sätt, att de borde skämmas eller något? HUR kan man uttala sig på detta sätt?
  • Anonym (?)

Har nog haft en jävla tur ....med min första hade jag kådis en eller två gånger, hon ville inte mer - slutade med abort.
    Nästa,min älskarinna och vi var överens om gummi men, den sprack och jag tömde i henne utan att vi visste förrän efteråt.
    Inte kört skydd efter det och har väl haft tur antar jag. Har väl förbrukat mina chanser så nu gäller bara EN kvinna......

• Anonym (FYI)
    Anonym (?) skrev 2023-10-20 22:01:09 följande:

Har nog haft en jävla tur ....med min första hade jag kådis en eller två gånger, hon ville inte mer - slutade med abort.
    Nästa,min älskarinna och vi var överens om gummi men, den sprack och jag tömde i henne utan att vi visste förrän efteråt.
    Inte kört skydd efter det och har väl haft tur antar jag. Har väl förbrukat mina chanser så nu gäller bara EN kvinna......

Du vet däremot inte hur många kvinnor du har smittat längs vägen. Du kan ha fått med dig HPV från den första oskyddade och sedan gett det till varenda kvinna du haft oskyddat med sedan dess. Bara för att du själv inte märker något så betyder inte det att du inte är smittsam.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Märka) skrev 2023-10-20 21:52:44 följande:
    Vad hade du gjort? 
    Varför vill du samla på dig så många könssjukdomar som möjligt? Du är ju från en fin familj. De går väl inte runt med en massa sjukdomar mellan benen. Eller? 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Märka) skrev 2023-10-20 21:52:44 följande:
    Vad hade du gjort? 
    Sagt, jag har en farlig HPV-variant. Antingen använder vi kondom eller så blir det inget sex.

Svårare än så är det faktiskt inte.
  • Anonym (Kim)

Så du menar att du har HPV-virus och har oskyddat sex? Hur jävla dum får du vara? För han ville inte ha kondom??? Iofs får han skylla sig själv och du med om det blir befruktning eller annan STD. 

Lägg av med socioekonomiskt dravel. Tyder bara på att du är obildad. Synd att han tror att du är en fin flicka. Det är du inte även om du tror det själv. 

• Fliselisan

Att använda ordet ofta är kanske att ta i. Ca 300 män drabbas av HPV relaterad cancer varje år. Många blir smittade men för de flesta läker det ut av sig självt.

Han lär märka om X antal år om han är smittad. Ibland syns det som vårtor.

• Anonym (FYI)
    Fliselisan skrev 2023-10-21 20:15:07 följande:

Att använda ordet ofta är kanske att ta i. Ca 300 män drabbas av HPV relaterad cancer varje år. Många blir smittade men för de flesta läker det ut av sig självt.

Han lär märka om X antal år om han är smittad. Ibland syns det som vårtor.

Problemet är alla kvinnor han kan smitta under tiden.
  • Anonym (kändis)

Innan folk hetsar upp sig för mycket: TS återkommer med jämna mellanrum och skapar likadana trådar. Förmodligen finns varken pojkvännen eller smittan.

Svar på tråden Hur märker han att han är smittad? HPV virus?