• Lugnet1

    Era konstigaste symptom på tidig graviditet?

    Hej på er! 

    Jag vill starta denna tråd för att jag är trött på att läsa om de mest vanliga symtom på graviditet, vill veta era märkligaste symtom! Helst det ni upplevde innan ni plussade och att ni faktiskt var bekräftat gravida. Jag tycker jag checkar majoriteten av de vanliga, dock väldigt missvisande när dom kan antyda på att ägglossning har varit eller att mens är på väg. 

    Så slå till med de mest udda/konstiga/märkliga symtom ni hade! Ni kan även nämna de "vanliga" också 😊

    Jag kan börja! Har t.ex. Haft en konstig ilning/smärta i EN tand, upplever ibland ett "tryck" i analen 🤔, kliande höger bröstvårta.. er tur! 

  • Svar på tråden Era konstigaste symptom på tidig graviditet?
  • Anonym (K.s)

    Just det, jag var också på krogen innan jag visste att jag var gravid. Jag är en öldrickare och dricker alltid öl på krogen men den gången beställde jag cider hela kvällen. Hahaha! Det var nog lite konstigaste symtom. Jag har aldrig beställt cider på krogen varken innan eller efter den gången. Mina vänner frågade: varför dricker du cider? Jag ba jag vet inte, jag är så sötsugen. borde ha ringt en klocka då!

  • Lugnet1

    Haha ja vad sjukt! 
    Så kul med dessa väldigt udda symtom man i efterhand ba "aha"😂 Jag är nu på BIM-2 eller -3 (oregelbunden med 1 dag). Är så nervös denna gång.. Jag fick ett kraftigt hugg häromkvällen, det har jag haft förut och sedan kommit lite blod dagen efter då har jag misstänkt nidblödning men de gångerna så har jag fått kraftig mens 1 dygn senare. Så jag fick ingen blödning denna gång, däremot försvann den där molande smärtan jag känt sen ÄL+2 dagar, men min enorma trötthet och andra symtom hänger kvar. Gud vad jobbigt att man måste vänta 😢

  • Anonym (Tess)

    Första graviditeten kliade det ovanför ena ögonbrynet ofta i början.

    Så när det började klia flera dagar innan jag kunde testa för andra barnet så visste jag! Jag sprang till min sambo och sa "det kliar i ögonbrynet, jag är gravid!" Haha.

  • Lugnet1

    Hahahaha bäst hittills 😂 så sjukt också för loggat i min app senaste två dagar "kliande hud" tycker jag gör inget annat än sitter och kliar och pillar. Men det kan vara kylan också 😋

  • Anonym (:))

    Med två av mina tre graviditeter har jag sagt till sambon att jag är sugen på pasta och sedan ätit kopiösa mängder pasta. Sen testat positivt och bara ahaa, kanske var därför.
    Jag är egentligen en ris eller potatis tjej och brukar aldrig vara sugen på pasta. 

    Hoppas på att bli gravid denna månad, ska testa nästa helg och hoppas på ett plus men inte varit sugen på pasta. Men vem vet. 
    Hur har de gått för dig Lugnet1, har du testat än? 

  • Anonym (Linda)

    Varken ilning i en tand eller vagel i ögat har något som helst att göra med graviditet.

  • Lugnet1

    Jag går fram o tillbaka om jag är gravid eller inte.. min mens är 1 eller 2 dagar sen, eftersom den är oregelbunden med 1 dag +/- så vet jag inte helt säkert. Och jag har tagit tester 2 dagar nu men det är så svagt att jag inte vågar lita på det..  har även igår morse och nu på morgonen haft lite blodblandade flytningar (brunt) så känns som mensen kan komma typ idag eller imorn. Har fortfarande hög temp också. Riktigt finurligt detta!! Långt från alla som får uppleva det där klara och starka plusset😢

    Bifogar bild på testet från nu på morgonen, har dock hört att clearblue tidiga tester har visat falska positivt förr.. så ska testa annat märke om det kommer behövas. Min mobil är gammal därav riktigt dålig kamera så man får lita på att det är något starkare irl. Sedan tycker jag dom blir ganska tydliga när det torkat ca 10 min senare men det är ju inte giltigt så. Det är såå svagt!! Får helt enkelt vänta några dagar till..

  • Lugnet1


    Detta är när testet torkat några minuter (med blixt) så det kanske inte är rättvist heller. Man blir ju galen! 
    Får kanske kosta på mig ett digitalt om mensen inte dyker upp idag eller imorn 
  • Anonym (Maria)

    Kanske inte så konstigt och ovanligt egentligen, men varje gång jag plussat har jag blivit förkyld! 

  • CCA

    Under mina 3 graviditeter så är det snarare avsaknaden av symtom som varit tydligast. Har/hade annars rejäla
    pmsbesvär. 

    Däremot ett symptom som jag faktiskt hade innan jag plussade var rejäl yrsel och det höll sedan i sig hela graviditeterna 

  • FuckGoggleAskMe

    Jag var förkyld och blev efter ett par dagar otroligt trött och allmänt dålig. Gick till läkaren och nästan grät när jag inte fick antibiotika för jag trodde att förkylningen utvecklats till något annat, lunginflammation eller något. Var helt golvad av min förkylning, men sen gick det över, upptäckte sedan att jag var gravid och hade en helt problemfri graviditet. Förutom karpaltunnelsyndrom lite grand mot slutet. 

  • Anonym (Linda)

    Haha,  någon blev tydligen arg av att jag skrev att vagel i ögat och ilningar i tänderna inte är graviditetssymptom.
    Väx upp, säger jag bara :) 

  • Anonym (Sexdröm)

    Jag har varit gravid fyra gånger (2 barn, 2 missfall). Alla fyra gånger har jag några nätter innan plus haft otroligt starka sex/otrohetsdrömmar. Ni vet sånnadär drömmar när man vaknar och är helt förstörd av sveket från ens partner. Det är allt från att min tonårskärlek från när jag var 15 var otrogen med min mamma, till att jag och min nya är på en swingeraklubb och han helt plötsligt försvinner bort och ligger med sitt ex i smyg i ett rum. Den typen av livliga drömmar om sex och svek. Dessa drömmar har jag inte annars. 

    Nu senast innan plus så hade jag en sådan dröm på ÄL +5 och tänkte direkt när jag vaknade "Nu blev jag gravid den här månaden!! :')" och det stämde! 

  • Lugnet1

    Jag var gravid, men fick missfall (BIM+4) 
    Oavsett hur tidigt det är så blev jag ledsen, sån bergodalbana med positivt test och alla symtom för att sedan sluta så här. Men så är det.. fokuserar på nya tag nu. Men kommer lämna denna tråd under ett tag för att inte få samma besvikelser framöver. Fortsätt använda denna tråd om ni vill och tycker det är roligt! Jag kommer tillbaka en vacker dag och kikar på det 🙏

  • Anonym (Huff puff)
    Lugnet1 skrev 2023-10-31 10:31:12 följande:

    Jag var gravid, men fick missfall (BIM+4) 
    Oavsett hur tidigt det är så blev jag ledsen, sån bergodalbana med positivt test och alla symtom för att sedan sluta så här. Men så är det.. fokuserar på nya tag nu. Men kommer lämna denna tråd under ett tag för att inte få samma besvikelser framöver. Fortsätt använda denna tråd om ni vill och tycker det är roligt! Jag kommer tillbaka en vacker dag och kikar på det 🙏


    Hjärta
  • Anonym (innan)
    Lugnet1 skrev 2023-10-23 10:39:03 följande:
    Era konstigaste symptom på tidig graviditet?

    Hej på er! 

    Jag vill starta denna tråd för att jag är trött på att läsa om de mest vanliga symtom på graviditet, vill veta era märkligaste symtom! Helst det ni upplevde innan ni plussade och att ni faktiskt var bekräftat gravida. Jag tycker jag checkar majoriteten av de vanliga, dock väldigt missvisande när dom kan antyda på att ägglossning har varit eller att mens är på väg. 

    Så slå till med de mest udda/konstiga/märkliga symtom ni hade! Ni kan även nämna de "vanliga" också 😊

    Jag kan börja! Har t.ex. Haft en konstig ilning/smärta i EN tand, upplever ibland ett "tryck" i analen 🤔, kliande höger bröstvårta.. er tur! 


    Innan jag var gravid första gången hade jag små platta bröstvårtor. Som knappnålshuvuden, och liksom insjunkna i bröstet, stod inte ut alls utanför bröstet.

    Så blev jag gravid med mitt första barn, och innan mensen ens var sen så växte bröstvårtorna till storlek som geléhallon och började stå ut från brösten. Typ över en natt hände det. Inga andra tecken på graviditet, men den nån vecka senare så var ju mensen sen och jag fattade att jag var gravid.

    De är kvar så nu efter alla mina barn som numera är nästan vuxna. 
  • Hannipann

    Jag har fått en massa konstiga rysningar på kvällarna. Som sprattlar till i hela kroppen. Går över när jag lägger mig för att sova som tur är 😅  hade inget liknande med första graviditeten.

  • 121424

    mitt tydligaste tecken av alla man genom tiderna analyserat och trott varit gravsymtom så är det brösten som började först ( inte ömma när man tar på dom, inte heller öm för beröring vid bröstvårtorna) utan det kändes som ?mjölken rann till? som när man ammade. Det sved mer inuti brösten och dom kändes varma. Sen efter några dagar syntes blodådrorna jätte tydligt. Sen var jag trött hela tiden. klarade vara uppe några timmar på förmiddagen sen ville jag bara ligga i sängen. plussade idag. Så är i vecka 4.

  • 121424

    kan tillägga att av alla månader med försök, så just denna månaden drömde jag en natt att jag plussade på stickan.

Svar på tråden Era konstigaste symptom på tidig graviditet?