• Lyksa

    Gravid med BF Juli ♡

    Då jag är beräknad runt 3 juli så tänkte jag starta en grupp för oss som är beräknade i Juli månad ????

    Välkomna!
    Stort grattis till era fina pluss. 

    Jag tänker att det kan vara mysigt med en bf lista när flera trillar in här ????

  • Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡
  • Anonym (Hejhej)

    Nu har ja varit på kub och allt såg bra ut så nu ska ja försöka slappna av lite mer 😄 Vilken konstig känsla att se att det verkligen är någonting i magen! 
    Tänkte berätta för familjen i helgen nu när det känns mer verkligt. Har ni berättat än? 

  • Lisa med kniven

    Jag har också varit på KUB nu och allt såg bra ut. Tog ett tag för barnmorskan att kunna mäta för det var konstanta vändningar och flaxande med armar. Men till slut gick det. Fick 1:20 000 på testerna och de fastställde bf till 25 juli. Så skönt att kunna andas ut lite. 

    Vi berättade för min mamma (och därigenom min pappa) och min svärmor så fort vi plussade. Efter kub berättade vi för resten av våra familjer. 

    Nu är frågan när man ska ta upp det på jobbet. Hur tänker ni? 

  • Anonym (Fyran)
    Lisa med kniven skrev 2024-01-19 13:53:31 följande:

    Jag har också varit på KUB nu och allt såg bra ut. Tog ett tag för barnmorskan att kunna mäta för det var konstanta vändningar och flaxande med armar. Men till slut gick det. Fick 1:20 000 på testerna och de fastställde bf till 25 juli. Så skönt att kunna andas ut lite. 

    Vi berättade för min mamma (och därigenom min pappa) och min svärmor så fort vi plussade. Efter kub berättade vi för resten av våra familjer. 

    Nu är frågan när man ska ta upp det på jobbet. Hur tänker ni? 


    Jag börjar jobba 1/3 efter föräldraledighet så berättade nu i veckan för chefen /
    så hon kan börja annonsera om vik då min vikarie är påväg till annat jobb
  • Anonym (Hejhej)
    Lisa med kniven skrev 2024-01-19 13:53:31 följande:

    Jag har också varit på KUB nu och allt såg bra ut. Tog ett tag för barnmorskan att kunna mäta för det var konstanta vändningar och flaxande med armar. Men till slut gick det. Fick 1:20 000 på testerna och de fastställde bf till 25 juli. Så skönt att kunna andas ut lite. 

    Vi berättade för min mamma (och därigenom min pappa) och min svärmor så fort vi plussade. Efter kub berättade vi för resten av våra familjer. 

    Nu är frågan när man ska ta upp det på jobbet. Hur tänker ni? 


    Ja fick 27 juli :D 
    Jag berättar för chefen idag. Funderar på att berätta för kollegorna nästa vecka. Tycker fortfarande det känns konstigt att berätta faktiskt, har så svårt att ta in att det är "sant" eftersom jag knappt har symptom. 
  • Jimmithejuice

    Hej,

    Nu vågar jag skriva här efter att ha varit på kub i tisdags & fått se att det faktiskt är en liten I magen. Overklig känsla. Fick låg chans att det skulle vara några avvikelser vilket också var väntat (men skönt!) eftersom att vi har gjort PGD pga allvarlig ärftlig sjukdom. Barn nr 3 & har bf 23/7. Berättade för barnen redan innan jul pga att vi skulle upp till mannens familj & fira & ville berätta för dom så kändes viktigt att våra barn fick veta först ♡ hade varit på ett tidigt ultraljud i v8 också där man såg ett litet hjärta som slog ♡

    Tänkte berätta för min chef nästa vecka så hon redan nu kan börja fundera på en ersättare. Vet redan nu att jag kommer ansöka om graviditetspenning. Har redan ont i åderbråcken och dom flesta sitter tyvärr inte bara på benen 🙃

  • Anonym (Hejhej)

    Har berättat för familj + några vänner i helgen. Kändes som allting blev mycket mer verkligt när man sa det högt och såg folks reaktioner 😄 nu känns det mer på riktigt än innan och börjar sjunka in mer. Längtar redan till rutin ultraljudet, så långt dit 😅 

    En annan fråga! Hur tänker ni med vaccin? Har bestämt mig för att ta kikhostan men det är ju längre fram. Känner mig lite osäker på covid påfyllning och influensa vaccinet. Lutar åt att ta bara influensa och kikhosta. (Har tre covid doser redan) 

  • GuldKvinnan
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-01-21 17:31:43 följande:

    Har berättat för familj + några vänner i helgen. Kändes som allting blev mycket mer verkligt när man sa det högt och såg folks reaktioner 😄 nu känns det mer på riktigt än innan och börjar sjunka in mer. Längtar redan till rutin ultraljudet, så långt dit 😅 

    En annan fråga! Hur tänker ni med vaccin? Har bestämt mig för att ta kikhostan men det är ju längre fram. Känner mig lite osäker på covid påfyllning och influensa vaccinet. Lutar åt att ta bara influensa och kikhosta. (Har tre covid doser redan) 


    Jag tog både covid & influensa i början av vecka 13, har också tre doser covid sedan innan. Har alltid blivit väldigt dålig efter covid-vaccinet tidigare men den här gången kände jag ingenting. Jag tvekade in i det sista på om jag skulle ta vaccinen men nu i efterhand känns det bra. Kommer också att ta kikhosta & RS tror jag längre fram. 
  • Jimmithejuice

    Min bm nämnde aldrig RS vaccinet, utan rekommenderade bara de andra. Jag skippar covid & influensa vaccinet men tänker ta mot kikhosta & kolla med min bm om RS, vill ta det med.

  • Hoppssan

    Hej! 


    Här kommer en till med bf 17/7 med tredje barnet. 
    Gjorde Nipt så vet därför också att det är en liten kille, precis som mina andra två som är 9 och 6 år :) 

  • GuldKvinnan
    Hoppssan skrev 2024-02-02 14:08:09 följande:

    Hej! 


    Här kommer en till med bf 17/7 med tredje barnet. 
    Gjorde Nipt så vet därför också att det är en liten kille, precis som mina andra två som är 9 och 6 år :) 


    Kul då har vi samma BF :) Det är dock mitt första barn.
  • Hoppssan
    GuldKvinnan skrev 2024-02-02 14:09:35 följande:
    Kul då har vi samma BF :) Det är dock mitt första barn.
    Grattis till första kotten och vad kul med samma bf! :) 
    hur mår du? 
    när har du tid för rul?
  • GuldKvinnan
    Hoppssan skrev 2024-02-02 14:19:35 följande:
    Grattis till första kotten och vad kul med samma bf! :) 
    hur mår du? 
    när har du tid för rul?
    Jag mår bra och har gjort i stort sett hela tiden, och du? :) 

    RUL den 22/2, du då? Vi gjorde inget Nipt så vi väntar med spänning på vad det är för kön! 
  • Hoppssan
    GuldKvinnan skrev 2024-02-02 16:30:41 följande:
    Jag mår bra och har gjort i stort sett hela tiden, och du? :) 

    RUL den 22/2, du då? Vi gjorde inget Nipt så vi väntar med spänning på vad det är för kön! 
    Härligt! Det har jag också gjort, alla tre gångerna :) 

    vad kul! då har vi dagarna efter varandra! Vi har tid 23/2 . Kommer ni ta reda på kön eller ni tänker låta det bli en överraskning? 
  • GuldKvinnan
    Hoppssan skrev 2024-02-03 16:34:55 följande:
    Härligt! Det har jag också gjort, alla tre gångerna :) 

    vad kul! då har vi dagarna efter varandra! Vi har tid 23/2 . Kommer ni ta reda på kön eller ni tänker låta det bli en överraskning? 
    Vi ska ta reda på kön.. så spännande!! :) upplever du spökveckor nu? Jag känner mig knappt gravid vissa dagar. Vet att man borde njuta men man blir ju även lite orolig. 
  • Jimmithejuice

    Om ni varit gravida innan, när har ni börjat känna bebisen? Och har ni kännt bebisen denna gång än? Är i v 16+1 idag & har inte kännt någonting än. 3 v kvar till rul för mig, båda mina andra graviditeter har jag kännt barnen innan rul så längtar & hoppas att jag kommer känna något snart 🙏

  • Anonym (Fyran)

    jag har känt tidigare än den här gången? nu vet jag inte får för mig ibland att jag känner något men absolut inte såker.
    ska bli skönt med rul på torsdag, se så den lever. 


    Jimmithejuice skrev 2024-02-07 12:44:29 följande:

    Om ni varit gravida innan, när har ni börjat känna bebisen? Och har ni kännt bebisen denna gång än? Är i v 16+1 idag & har inte kännt någonting än. 3 v kvar till rul för mig, båda mina andra graviditeter har jag kännt barnen innan rul så längtar & hoppas att jag kommer känna något snart 🙏


  • Hoppssan
    GuldKvinnan skrev 2024-02-03 16:48:32 följande:
    Vi ska ta reda på kön.. så spännande!! :) upplever du spökveckor nu? Jag känner mig knappt gravid vissa dagar. Vet att man borde njuta men man blir ju även lite orolig. 

    Vad spännande! Jag fattar inte att folk kan  hålla sig från att ta reda på det. Jag höll på att spricka av nyfikenhet innan vi fick veta :D 


    jag håller med! Känner mig knappt gravid alls. börjar dock komma en liten liten kula. Framförallt på morgonen när man är lite kissnödig så är livmodern stenhård och en riktig kula :) 


    känner bebisen röra sig emellanåt men det kan gå dagar emellan. så spökveckor kan man nog absolut kalla det :) 

    känner du rörelser och sparkar än? Fått nån mage? 

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡