• godisråtta

    Varför får jag bara komplimanger av killar?

    Jag är en 22-årig tjej som har märkt att jag nästan bara får komplimanger av killar, till exempel att killar kallar mig snygg eller söt. Händer ganska sällan att tjejer gör det.  Varför är det så?

  • Svar på tråden Varför får jag bara komplimanger av killar?
  • Vladdis
    Anonym (killar ser ner på bimbos) skrev 2023-10-31 08:14:51 följande:
    Verkligen inte, du har missuppfattat vad som menas med bimbo.
    Det är en blåst tjej dvs en tjej som inte har så mycket att komma med, inte är så speciellt smart eller rättare sagt ganska så korkad.
    Det kan men behöver inte förstärkas av konstiga uttalanden och fnitter, men även viss klädsel och smink, ofta då mycket smink och bling bling på sig.
    en tjej utan klass som absolut inte var något ljus i skolan eller kommer att plugga vidare.
    Vet inte vart du bor om det där används av tjejer, i alla fall där jag bor i Stockholmstrakten har det använts mest av killar som lite nedsättande om blåsta tjejer. Har alltid hört fler killar kalla eller prata om tjejer som bimbos än vad tjejer har gjort. 
    Vissa killar kanske kan ha sex med dom men skulle aldrig vara i hop med dom, en del skrattar bara åt dom eller bryr sig inte och skulle inte vara tillsammans med dom.
    Så jo bimbos är något som absolut används av killar som nedsättande och används mer av killar i alla miljöer jag har varit i .
    Då har du befunnit dig i miljöer med osäkra, ryggradslösa män. Typ, söder i Stockholm? Soja pojkarnas palats. Män med integritet & värde skulle aldrig hålla på sådär. Enbart slödder & misunsamma kvinnor gör det.  Tjejer är vänner tills deras drömman kliver in, då blir alla tjejer bittra konkurrenter. Min gissning? Du är nog ganska långt ner på totempålen för att ha denna skildring. 
  • Anonym (killar ser ner på bimbos)

    Tror att killar och tjejer ger olika slags komplimanger precis som någon annan skrev.
    Kvinnor ger oftare komplimanger för något som ändras, dvs man säger till en kompis, kollega osv saker som är nya/ändrats

    Som då te x, vilken snygg ny frisyr, vilken snygg jacka du har köpt,, snygg ny hårfärg, snygga naglar, vad dina nya byxor sitter snyggt osv.
    Man kan även ge komplimanger för känslor, som att du ställer alltid upp, dy bryr dig så mycket om andra osv.

    Män ger andra typer av komplimanger man kan ju givetvis även säga ovanstående saker men säger mer du är snygg och kommenterar själva utseendet. 

    Men det är väl likadant för män. Män ger varandra oftare andra sorts komplimanger än vad kvinnor ger till män.
    När kvinnor ger komplimanger till män är det ofta om helt andra saker än när män ger varandra komplimanger. 

  • Anonym (killar ser ner på bimbos)
    Vladdis skrev 2023-10-31 08:26:38 följande:
    Då har du befunnit dig i miljöer med osäkra, ryggradslösa män. Typ, söder i Stockholm? Soja pojkarnas palats. Män med integritet & värde skulle aldrig hålla på sådär. Enbart slödder & misunsamma kvinnor gör det.  Tjejer är vänner tills deras drömman kliver in, då blir alla tjejer bittra konkurrenter. Min gissning? Du är nog ganska långt ner på totempålen för att ha denna skildring. 
    Nej du har helt fel, är uppvuxen och bor fortfarande i ett av de bättre villa områdena i Stockholm. Tänk norra Stockholm och en tv serie med ett namn på en ort.
    Lägg ner din härskande attityd den går jag inte på, så gott som alla där vi bor är universitet och högskoleutbildade så nej det biter inte på mig.
    Men du verkar gå i försvarsställning och måste kasta ur dig nedsättande ord, undrar vem som är långt ner på totempålen här.
    Det är alltid dom som har fördomar och inte kan ta att andra har åsikter som då måste svara på ett nedsättande och  otrevligt sätt.

    Intressant att du inte vill erkänna att män använder bimbos på det sättet, bara ryggradslösa män medans du anser att kvinnor gör det,
    Du anser kvinnor oftare som missunnsamma mot varandra än vad män är, du nedvärderar kvinnor ganska så mycket jämfört med män.
    Så upplever absolut inte jag det.
    Kvinnor jag umgås med håller inte på och trycker ner varandra eller missunnsamma mot varandra, finns givetvis enstaka kvinnor som kan vara det men inte fler än män.
    De flesta män och kvinnor håller inte på så, speciellt då dom med klass som du hänvisar till, Nu är vi vi alla vuxna och själva har barn men det jag refererade till var när alla var yngre och då var det killar som kallade vissa tjejer bimbos.
    Speciellt tjejer som inte var dom smartaste men gärna ville hänga med killarna med status och pengar för att få leva lite lyxliv.
    Det är precis så killarna i dessa områden ser på vissa tjejer.
    Men du hängde nog inte där.
  • Anonym (Tre)
    Anonym (killar ser ner på bimbos) skrev 2023-10-31 08:47:18 följande:
    Nej du har helt fel, är uppvuxen och bor fortfarande i ett av de bättre villa områdena i Stockholm. Tänk norra Stockholm och en tv serie med ett namn på en ort.
    Lägg ner din härskande attityd den går jag inte på, så gott som alla där vi bor är universitet och högskoleutbildade så nej det biter inte på mig.
    Men du verkar gå i försvarsställning och måste kasta ur dig nedsättande ord, undrar vem som är långt ner på totempålen här.
    Det är alltid dom som har fördomar och inte kan ta att andra har åsikter som då måste svara på ett nedsättande och  otrevligt sätt.

    Intressant att du inte vill erkänna att män använder bimbos på det sättet, bara ryggradslösa män medans du anser att kvinnor gör det,
    Du anser kvinnor oftare som missunnsamma mot varandra än vad män är, du nedvärderar kvinnor ganska så mycket jämfört med män.
    Så upplever absolut inte jag det.
    Kvinnor jag umgås med håller inte på och trycker ner varandra eller missunnsamma mot varandra, finns givetvis enstaka kvinnor som kan vara det men inte fler än män.
    De flesta män och kvinnor håller inte på så, speciellt då dom med klass som du hänvisar till, Nu är vi vi alla vuxna och själva har barn men det jag refererade till var när alla var yngre och då var det killar som kallade vissa tjejer bimbos.
    Speciellt tjejer som inte var dom smartaste men gärna ville hänga med killarna med status och pengar för att få leva lite lyxliv.
    Det är precis så killarna i dessa områden ser på vissa tjejer.
    Men du hängde nog inte där.
    Jag håller med Vladdis.. men vi får tycka olika.
  • Vladdis
    Anonym (killar ser ner på bimbos) skrev 2023-10-31 08:47:18 följande:
    Nej du har helt fel, är uppvuxen och bor fortfarande i ett av de bättre villa områdena i Stockholm. Tänk norra Stockholm och en tv serie med ett namn på en ort.
    Lägg ner din härskande attityd den går jag inte på, så gott som alla där vi bor är universitet och högskoleutbildade så nej det biter inte på mig.
    Men du verkar gå i försvarsställning och måste kasta ur dig nedsättande ord, undrar vem som är långt ner på totempålen här.
    Det är alltid dom som har fördomar och inte kan ta att andra har åsikter som då måste svara på ett nedsättande och  otrevligt sätt.

    Intressant att du inte vill erkänna att män använder bimbos på det sättet, bara ryggradslösa män medans du anser att kvinnor gör det,
    Du anser kvinnor oftare som missunnsamma mot varandra än vad män är, du nedvärderar kvinnor ganska så mycket jämfört med män.
    Så upplever absolut inte jag det.
    Kvinnor jag umgås med håller inte på och trycker ner varandra eller missunnsamma mot varandra, finns givetvis enstaka kvinnor som kan vara det men inte fler än män.
    De flesta män och kvinnor håller inte på så, speciellt då dom med klass som du hänvisar till, Nu är vi vi alla vuxna och själva har barn men det jag refererade till var när alla var yngre och då var det killar som kallade vissa tjejer bimbos.
    Speciellt tjejer som inte var dom smartaste men gärna ville hänga med killarna med status och pengar för att få leva lite lyxliv.
    Det är precis så killarna i dessa områden ser på vissa tjejer.
    Men du hängde nog inte där.
    Tolka in vad du vill. Vi har väl väsentligt skilda upplevelser helt enkelt. Jag tycker inte jag varit otrevlig, uttrycker mig lite barskt o med glimten i ögat kanske. Faktum kvarstår att jag inte köper ditt resonemang alls eftersom jag aldrig haft de erfarenheterna. Jag kommer från en fattiglapsfamilj med ett brustet hem. En psykopat till mor & en frånvarande far. Alla pengar jag tjänat har kommit från mitt blod, svett & tårar. Hur missunnar jag kvinnor? Det är ett faktum (enligt min erfarenhet) att väldigt attraktiva kvinnor blir hatade av alla andra kvinnor som inte kan mäta sig med dom. Eftersom attraktiva kvinnor får mycket uppmärksamhet. Vet inte vad du pladdrar om, grow a thicker skin. Svaga, ryggradslösa män med låg inkomst & mediokert feta kvinnor är de målgrupper som jag hört använda ordet. En man som är framgångsrik - varför skulle han känna ett behov av att trycka ner en attraktiv blondin? Och en kvinna som är attraktiv, varför skulle denna känna ett behov att trycka ner en blondin?. Nä, de som använder begreppet är i grunden människor med låg status, låg inkomst & icke attraktiva. White thrash slödder. Du kanske har en helt annan upplevelse, kul för dig! 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Olika definition av vad som är snyggt) skrev 2023-10-30 21:17:59 följande:
    Det här har min autistiska hjärna grubblat mycket över men inte kommit till så mycket konkret mer än några punkter som även gjort väldigt mycket positivt för min ekonomi.

    * Män gillar när kläder sitter åt och/eller visar mycket hud.  De ser inte om kläder är urtvättade, trasiga, eller om man inte färgkoordinerat. De bryr sig inte om märket. Så man kan handla på Gekås, Öb, second hand. Man kan klippa sönder en t-shirt istället för att köpa en ny topp.
    * Män gillar träningskläder, leggings och sport-bh. Det funkar nästan alltid
    * Män bryr sig inte om skor. De gillar hållningen en får i högklackat (men jag kan inte gå i högklackat ändå). 
    * Sexiga underkläder är helt onödigt. 
    * urringning och en slipper sminka sig så noga.
    * handväskor är helt onödigt att ha annat än en tygpåse. 
    * En kan ha korta omålade naglar eller naglar som barahar fläckar av färg kvar.  Är inte alls viktigt med naglar.

    En kan alltså vara ganska så slasig, bekväm och spara väldigt mycket pengar utan att bli mindre attraktiv för män.  
    Många män älskar skor, enligt min erfarenhet. 
  • AnnaZL

    vilka ger du själv komplimanger till, män eller kvinnor?

  • TvillingmammaVästgöte

    Som någon skrev, män ger komplimanger till kvinnor för att de ser dem som attraktiva. Kvinnor ger komplimanger till andra kvinnor för att de uppskattar deras klädsel, hur den är matchad med färger tex. Om man har en fin handväska tex kan kvinnor uppskatta och ge en komplimang för, män bryr sig inte om handväskor.

    Men skor bryr sig män definitivt om, många män är intresserade av skor och fötter. Jag gillar att köpa fina skor och kängor och jag har sett många män titta på mina fötter i smyg på möten.

    Så kvinnor som vill uppgradera sig, satsa på skorna, det är en stor fördel, för även generöst kurviga kvinnor kan bära snygga och sexiga skor, 

  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Olika definition av vad som är snyggt) skrev 2023-10-30 21:17:59 följande:
    Det här har min autistiska hjärna grubblat mycket över men inte kommit till så mycket konkret mer än några punkter som även gjort väldigt mycket positivt för min ekonomi.

    * Män gillar när kläder sitter åt och/eller visar mycket hud.  De ser inte om kläder är urtvättade, trasiga, eller om man inte färgkoordinerat. De bryr sig inte om märket. Så man kan handla på Gekås, Öb, second hand. Man kan klippa sönder en t-shirt istället för att köpa en ny topp.
    * Män gillar träningskläder, leggings och sport-bh. Det funkar nästan alltid
    * Män bryr sig inte om skor. De gillar hållningen en får i högklackat (men jag kan inte gå i högklackat ändå). 
    * Sexiga underkläder är helt onödigt. 
    * urringning och en slipper sminka sig så noga.
    * handväskor är helt onödigt att ha annat än en tygpåse. 
    * En kan ha korta omålade naglar eller naglar som barahar fläckar av färg kvar.  Är inte alls viktigt med naglar.

    En kan alltså vara ganska så slasig, bekväm och spara väldigt mycket pengar utan att bli mindre attraktiv för män.  
    Jag kan tänka mig att detta funkar i vissa miljöer men jag tror inte jag gjort succé på mitt jobb i den outfit du föreslår, 
  • Anonym (klimakteriekossa)
    Anonym (Olika definition av vad som är snyggt) skrev 2023-10-30 21:17:59 följande:
    Det här har min autistiska hjärna grubblat mycket över men inte kommit till så mycket konkret mer än några punkter som även gjort väldigt mycket positivt för min ekonomi.

    * Män gillar när kläder sitter åt och/eller visar mycket hud.  De ser inte om kläder är urtvättade, trasiga, eller om man inte färgkoordinerat. De bryr sig inte om märket. Så man kan handla på Gekås, Öb, second hand. Man kan klippa sönder en t-shirt istället för att köpa en ny topp.
    * Män gillar träningskläder, leggings och sport-bh. Det funkar nästan alltid
    * Män bryr sig inte om skor. De gillar hållningen en får i högklackat (men jag kan inte gå i högklackat ändå). 
    * Sexiga underkläder är helt onödigt. 
    * urringning och en slipper sminka sig så noga.
    * handväskor är helt onödigt att ha annat än en tygpåse. 
    * En kan ha korta omålade naglar eller naglar som barahar fläckar av färg kvar.  Är inte alls viktigt med naglar.

    En kan alltså vara ganska så slasig, bekväm och spara väldigt mycket pengar utan att bli mindre attraktiv för män.  
    Jag vet flera män som uppskattar skor.

    En köpte höga stövlar till frun för 5000 spänn fast de knappt hade råd att behålla bilen. Han brukar ofta ge komplimanger för mina skor också.

    Jag har en kollega som kommenterade mina skor tre dar på rad en vecka i våras, och senast när jag hade ett par klacksandaler som jag inte haft sedan våren så satt han med ryggen mot och sa "ja de skorna känner man igen, dem har vi inte hört på ett tag". Jag gick förbi utan att han såg mig, jag skulle sen ut i produktion och tog på skyddsskor. Möter honom, då säger han: Men nääää, fick jag inte se de fina skorna nu då?!

    Så jag håller inte riktigt med om din bild.
  • Anonym (S)

    Killarna vill ligga med dig, det vill inte tjejerna. Där har du det enkla svaret!

  • Anonym (Olika definition av vad som är snyggt)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-10-31 09:12:14 följande:
    Många män älskar skor, enligt min erfarenhet. 
    Jag har nog aldrig ägt ett par snygga skor så du kan ha rätt och jag bara missat det. Har alltid gillat bara bekväma crocs, sneakers. Skall jag gå långt, i terräng eller det är kallt militärkängor. Men jag skall lära mig gå i klackar innan jag gifter mig (Juni nästa år), då vill jag se perfekt ut. 
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-10-31 11:31:35 följande:
    Jag kan tänka mig att detta funkar i vissa miljöer men jag tror inte jag gjort succé på mitt jobb i den outfit du föreslår, 
    Min arbetsoutfit är oftast t-shirt med nån produkt vi promotar jag knyter upp till mer som en topp, leggings, midjeväska och crocs :D Låter kanske inget vidare men jag känner mig snygg så. 
  • Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2023-11-01 04:35:20 följande:

    Killarna vill ligga med dig, det vill inte tjejerna. Där har du det enkla svaret!


    Glad
  • Anonym (A)
    AnnaZL skrev 2023-10-31 10:29:39 följande:

    vilka ger du själv komplimanger till, män eller kvinnor?


    Undrar jag med
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Olika definition av vad som är snyggt) skrev 2023-11-01 22:41:46 följande:
    Jag har nog aldrig ägt ett par snygga skor så du kan ha rätt och jag bara missat det. Har alltid gillat bara bekväma crocs, sneakers. Skall jag gå långt, i terräng eller det är kallt militärkängor. Men jag skall lära mig gå i klackar innan jag gifter mig (Juni nästa år), då vill jag se perfekt ut. 
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-10-31 11:31:35 följande:
    Jag kan tänka mig att detta funkar i vissa miljöer men jag tror inte jag gjort succé på mitt jobb i den outfit du föreslår, 
    Min arbetsoutfit är oftast t-shirt med nån produkt vi promotar jag knyter upp till mer som en topp, leggings, midjeväska och crocs :D Låter kanske inget vidare men jag känner mig snygg så. 
    Du är säkert snygg, jag ifrågasätter inte det! Men jag jobbar i kontorsmiljö där kollegerna är ganska propert klädda så det är stor skillnad.
  • Anonym (Fuling)

    Är det vanligt att tjejer kallar varandra ?snygg? eller ? söt?? Det kan jag säga till mina döttrar men till kompisar blir det mer ?vilken fin kappa du har? eller ngt mer neutralt! (hetero)

Svar på tråden Varför får jag bara komplimanger av killar?