Ni med magkatarr, se hit!!!
Hej, är 24 år och fått magkatarr för första gången, enligt läkare. fått utskrivet omeprazol och tagit det i 4 dagar nu. den brännande känslan som fanns över magen är över vilket är skönt, men jag känner mig inte vanlig igen, och eftersom jag aldrig upplevt detta innan så känner jag mig orolig. så tänkte höra med er om det varit samma för mig, är det ens magkatarr?
Jag mår fruktansvärt då jag inte kan få i mig mat, har läst att man ska äta milda grejer och jag har börjat nu äta havregrynsgröt men jag får inte i mig mer än 2 tuggor, är hungrig och sugen på massor men äter inte då jag inte klarar av asså får inte ner maten. hur ska jag göra? står att man inte ska dricka kranvatten, vad ska jag dricka? känns inte normalt att det ska vara så att man har snabb mättnadskänsla, ingen aptit, är hungrig och lagar något lätt men maten går inte ner. nu har jag även börjat få ont i halsen.
vad gör jag kan ni ge mig tips tack innan jag blir tokig!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-10-30 19:55
glömde det viktigaste!!! jag känner som en tyngd över magen typ som att min mage är helt platt och jag inte ens får plats med luft. vet inte ens hur jag ska förklara, som om man har dragit igen magsäcken, känner mig typ tagen i magen, känner tyngd. är på min 4e dag av omeprazol och det har inte blivit bättre.