Hur försörjer sig flygvärdinnor?
Flygvärdinnejobb är ett yrke många vill ha.
Undrar, hur försörjer sig Flygvärdinnor då det ändå är lite betalt?
Många jobbar nästan hela livet med det. De som älskar det såklart.
Flygvärdinnejobb är ett yrke många vill ha.
Undrar, hur försörjer sig Flygvärdinnor då det ändå är lite betalt?
Många jobbar nästan hela livet med det. De som älskar det såklart.
Oavsett borde de få mer. Många flygvärdar/värdinnor börjar få betalt först när dörren till flygplanet stängs, alltså inte under boarding. Självklart borde dom även få betalt för den tiden, då de jobbar och måste vara på plats.
Jag snackade i 9 timmars flygning med en f.d. flygvärdinna år 2019, numera är hon stationschef för British Airways i X-land.
Hon sa att det som lockade henne som ung var att kunna flyga superbilligt på sin lediga tid, de hade förtur till billiga eller ibland gratis flighter, så det var bara att välja ett plan och kasta sig iväg till Bangkok eller NY med några kollegor man gillade. Och det var vanligen inget problem att få gratis drinkar och uppvaktning för en ung söt flygvärdinna.
Sen tröttnade hon på det livet, hittade en man och blev kontorsanställd på flygbolaget istället, och så småningom chef. Andra bara lämnar branschen och gör något annat.
De försörjer sig på samma att som alla andra, genom att de jobbar och får lön.
Trodde du något annat eller?
De försörjer sig på samma att som alla andra, genom att de jobbar och får lön.
Trodde du något annat eller?
Oavsett borde de få mer. Många flygvärdar/värdinnor börjar få betalt först när dörren till flygplanet stängs, alltså inte under boarding. Självklart borde dom även få betalt för den tiden, då de jobbar och måste vara på plats.
Medellön lite drygt 30 000, sen ob tillägg på det.
Jag ser att andra skrivit runt 30 men när jag googlar får jag det till 32-34 vilken ändå måste vara helt ok?
Traktamente är inte lön! Det är en ersättning för ökade levnadsomkostnader.
OB är heller inte riktigt lön utan ersättning för just obekväm arbetstid.
Alltså har de lön och på det olika ersättningar.
Traktamentet skiljer sig beroende på vilket land du är i.