• Peterheter

    Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav

    Större delen av världen är på väg mot avbefolkning. Kinas befolkning minskar så snabbt att regimen där officiellt nu gått ut med uppmaningen att kvinnor ska vara hemma för att bilda familj. Alla länder i Europa har negativa födelsetal. USA likaså.

    Män som är ensamma är det för att ingen vill ha dem.
    Kvinnor som är ensamma är det för att de väljer bort män som de anser inte är bra nog.

    Män står med fötterna på jorden, kvinnornas krav befinner sig uppe i himlen. Naturligtvis finns det skräpmän som inte tar hand om sig, det förstår jag också. Men idag duger du inte om du är snäll, trevlig, har ett vanlig jobb och några vänner. Du måste ha betydligt högre status än så för att kvinnor ska acceptera dig. För att inte tala om hur snabbt de klipper av någon om man säger minsta fel, har "fel" åsikt eller "visar tecken" på något kvinnan inte gillar. Tröskeln för att göra bort sig har aldrig varit så låg.

    Så länge kvinnor har sådana här orealistiska krav, som för de allra flesta kvinnor dessutom innebär att de får leva singlar de också, eftersom de få högstatusmän som duger redan är upptagna, kommer hela världen att avbefolkas snabbt.

    I media pratas det fortfarande bara om skönhetsnormer för kvinnor, vilket är otroligt löjligt då dessa normer bara gäller om kvinnan ska ha en högstatusman. De allra flesta män har inte särskilt höga krav på kvinnors utseende.

    De allra flesta kvinnor dock har lång kravlistor på hur en man ska vara, vad han ska tycka, hur många vänner han ska ha, hur mycket han ska tjäna, hur han ska klä sig, vilka intressen han ska .. listan kan göras väldigt lång. Det är dags att börja prata om kvinnors orealistiska förväntningar nu.


     


    VIKTIGT
    "Fin" för en kvinna är inte samma sak som "fin" för en man. "Bra" för en kvinna är "världsklass" för en man. Kom ihåg att kvinnor och män har helt olika definitioner på sådana här ord innan ni börjar diskutera.

  • Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav
  • Anonym (Silly & Pussy)

    Inget har nog gjort så mycket för att övertyga mig om att kvinnor behöver höja sina krav, eller bara leva ensamma och lyckliga, som den här tråden...

  • Gurksoppa
    Anonym (M) skrev 2023-11-24 18:54:27 följande:
    Men de möjligheterna som du räknar upp där, har även kvinnor. Kvinnor har generellt även de möjligheterna som jag räknar upp, alltså har kvinnor fler möjligheter. Män har inte samma möjligheter som kvinnor har, vilket var vad du påstod.
    Var det så jag skrev? Skrev jag att vi kan få barn på samma sätt? Eller skrev jag att vi har samma möjligheter? skrev jag att vi har samma VAL-möjligheter? Att vi har samma möjligheter till att göra de val som behövs för att uppnå det man önskar? är det inte samma möjligheter? 
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Silly & Pussy) skrev 2023-11-25 09:00:09 följande:

    Inget har nog gjort så mycket för att övertyga mig om att kvinnor behöver höja sina krav, eller bara leva ensamma och lyckliga, som den här tråden...


    Japp! Ska man vara med en man så behöver man ha skyhöga krav, hängslen och livrem. För att tyvärr ändå riskera att inse att man lagt tid och energi på en underpresterare. Sen tror jag ju att det man ser här på FL är en kombination av troll, män med inte liten psykisk ohälsa och andra med allmänt skruvade idéer. Nä, hänger man inte med i utvecklingen när tiderna förändras så lär det vara jobbigt. Då kan man välja att steppa upp eller se sina gener dö ut. Vilket ju inte verkar vara en förlust alls.
  • Anonym (Spola)

    En undersökning visar att få män når upp till svenska singelkvinnors standard.


    Över 40 procent av kvinnorna tror sig vara singlar på grund av att de är för kräsna.


     

    För killar är blyghet största käppen i kärlekshjulet.

  • Anonym (Konstigt kvinnor!)
    Gurksoppa skrev 2023-11-24 18:54:36 följande:
    skillnaden är att en man har penis, en kvinna har en livmoder. Likheterna är att oavsett kön är man själv ansvarig för att uppnå sina drömmar och mål oavsett om det är att önska ett barn eller ej. vad är svårt att förstå?
    Men kvinnor och män behöver inte ta samma ansvar för att få barn 
  • Anonym (Konstigt kvinnor!)

    Man skulie kunna säga att de personer som vill att sex ska vara "ömsesidigt" tycker sex är en rättighet 

  • EnAnonumius
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-25 12:28:51 följande:

    Man skulie kunna säga att de personer som vill att sex ska vara "ömsesidigt" tycker sex är en rättighet 


    Du gillar att sitta och sprida direkta lögner om vad andra personer skriver/tycker?

    Här är sanningen..,

    Vi som anser att sex skall vara ömsesidig kommer aldrig att anse att sex är en rättighet..


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Orsaker)
    Anonym (Mini) skrev 2023-11-25 09:32:35 följande:
    Japp! Ska man vara med en man så behöver man ha skyhöga krav, hängslen och livrem. För att tyvärr ändå riskera att inse att man lagt tid och energi på en underpresterare. Sen tror jag ju att det man ser här på FL är en kombination av troll, män med inte liten psykisk ohälsa och andra med allmänt skruvade idéer. Nä, hänger man inte med i utvecklingen när tiderna förändras så lär det vara jobbigt. Då kan man välja att steppa upp eller se sina gener dö ut. Vilket ju inte verkar vara en förlust alls.
    Tycker nästan ingen på forumet verkar ha hängt med sin tid, allraminst de mest tjafssjuka kvinnorna här, vilket visar sig av att de lyckas skrämma iväg yngre personer som tycker att detta tjafsande är otroligt barockt och "ute i skogen".

  • Anonym (Klippan)
    Anonym (Spola) skrev 2023-11-25 09:44:51 följande:

    En undersökning visar att få män når upp till svenska singelkvinnors standard.


    Över 40 procent av kvinnorna tror sig vara singlar på grund av att de är för kräsna.


     

    För killar är blyghet största käppen i kärlekshjulet.


    Vilket skitsnack.
    fy fan vilket incel träsk familjeliv har blivit.
  • Anonym (M)
    Gurksoppa skrev 2023-11-25 09:06:54 följande:
    Var det så jag skrev? Skrev jag att vi kan få barn på samma sätt? Eller skrev jag att vi har samma möjligheter? skrev jag att vi har samma VAL-möjligheter? Att vi har samma möjligheter till att göra de val som behövs för att uppnå det man önskar? är det inte samma möjligheter? 

    Det är samma möjligheter, var vad du skrev, ordagrant. 


    Allt du räknar upp, kan kvinnor också. Plus att kvinnor kan lättare skaffa på egen hand. Och även om en man lyckas attrahera en kvinna och göra henne gravid, så är det kvinnan som bestämmer om barnet ska födas eller aborteras. Kvinnor har alltså långt fler möjligheter att skaffa ett barn än vad män har.

  • Anonym (M)
    Anonym (Spola) skrev 2023-11-25 09:44:51 följande:

    En undersökning visar att få män når upp till svenska singelkvinnors standard.


    Över 40 procent av kvinnorna tror sig vara singlar på grund av att de är för kräsna.


     

    För killar är blyghet största käppen i kärlekshjulet.


    Kräsna, eller så fick de inte den man de ville ha.
  • Anonym (M)
    EnAnonumius skrev 2023-11-25 12:52:17 följande:
    Du gillar att sitta och sprida direkta lögner om vad andra personer skriver/tycker?

    Här är sanningen..,

    Vi som anser att sex skall vara ömsesidig kommer aldrig att anse att sex är en rättighet..
    Antar att han menar att begära ömsesidighet och njutning det är ett indirekt krav på sex från sin partner. Precis som andra indirekt tolkat hans uttalanden som ett krav på sex och svarat honom att sex är ingen rättighet. Trots att han aldrig skrivit att sex är hans rättighet. Det är väl också en direkt lögn att han påstått det, om vi ska vara noga.
  • Anonym (M)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-25 12:28:51 följande:

    Man skulie kunna säga att de personer som vill att sex ska vara "ömsesidigt" tycker sex är en rättighet 


    Fast det är skillnad på att önska och att kräva, förstår du inte det?
  • EnAnonumius
    Anonym (M) skrev 2023-11-25 16:46:11 följande:
    Antar att han menar att begära ömsesidighet och njutning det är ett indirekt krav på sex från sin partner. Precis som andra indirekt tolkat hans uttalanden som ett krav på sex och svarat honom att sex är ingen rättighet. Trots att han aldrig skrivit att sex är hans rättighet. Det är väl också en direkt lögn att han påstått det, om vi ska vara noga.
    Har du ens läst alla hans inlägg i denna tråden?

    Om inte.. Läs dem först och återkom sedan med ett svar till mig..

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Konstigt kvinnor!) skrev 2023-11-25 12:28:51 följande:

    Man skulie kunna säga att de personer som vill att sex ska vara "ömsesidigt" tycker sex är en rättighet 


    Va?
Svar på tråden Ingenting kommer hända förrän kvinnor sänker sina krav