Anonym (Cyllid) skrev 2023-12-28 20:10:56 följande:
Men lugn och fin. Du k a n inte bli tvångsvårdad. Helt omöjligt. Försök istället göra klart för dig vad du håller på med. Behandling och syfte. Under vilken rubrik är du föremål för verksamheten. Det kan heller inte vara forskning för där är säkerheten rigorös. Dvs de som utför forskningen vill ha både hängslen och svångrem och en triljard påskrifter innan det startar. Så det kan heller inte stämma. Du behöver inte outa dig men jag tror det är rätt klart varför men inte syfte. Inte heller vad planen framåt är. Hur länge osv.
Kvinnan ifråga känns som om hon jobbar inom socialpsykiatrin, psykiatrin, beroende eller rättspsyk. Allt som handlar om tvång är strikt reglerad enligt lag.
Det blir ju lite otydligt en del eftersom jag vet mer än jag vill berätta här. Om både orsak och annat.
Hon jobbar på ett av ställena du nämner. Det stämmer. Nej, det är inte forskning även om jag deltar i någon forskningsstudie i Göteborg också. Fick fylla i något formulär för det, anonymt. Hon läste ju mina svar där också. :P
Jag kan ju fråga henne om syftet, antar att det är att jag ska sluta, inte för att jag fattar hur några samtal ska ändra på den saken. Men inte så mycket att jag ska må bättre. Jag mår inte dåligt. Jag känner själv inget behov av det hela annat än att jag gillar leken. Men när jag är klar med det så har jag inget behov.