• 1234partimira

    Undersökning för hemberedskap

    HEJ allihopa!


    Mitt namn är Evelina och jag gör tillsammans med en tjej som heter Lovisa mitt examensarbete inom Teknisk Design på KTH. Vårt examensarbete handlar om hemberedskap, och vi håller just nu på med att utföra användarstudier för att ta reda på mer om hur folk i Sverige ser på detta ämne!


    Vi har därför skapat en enkät med syfte att få svar på frågor om hemberedskap. Därför så vänder jag mig till er här på Familjeliv! Vi skulle vara så otroligt tacksamma om ni skulle kunna ta några minuter för att svara på denna enkät! Glad Den tar ca 5 minuter att svara på och är anonym! Ni svarar via länken nedan


    TACK PÅ FÖRHAND <3


    https://forms.gle/g2mjTkzkLT9D9Ckq8

  • Svar på tråden Undersökning för hemberedskap
  • Aliona

    Vilket viktigt ämne ni valt! Har fyllt i. 

    Lite feedback: 

    Frågan har du förberett dig för en kris? hade behövt nyanseras lite. Ja eller nej (och nej, men jag har tänkt) är väligt svart-vita svar. Jag skulle gissa att många precis som jag har förberett sig till viss (hög eller låg) utsträckning.

    Sen har ni ledande/tvingande frågor om vad som var jobbigt. Jag tycker inte att något var jobbigt, men det har ni inte tagit med. Ett alternativt skulle vara om man istället för ja eller nej skulle skatta från tex 1 till 5 (inte alls till jättejobbigt) hur jobbigt man tycker att de olika momenten är. Då skulle ni dels få nyanserade svar, dels också kunna jämföra om något var jobbigare än andra.

    Till sist vet ni inte om de som svarar faktiskt har rätt uppskattat sin egen kundkap. Jag kanske tycker att jag har jättebra kunskap, men tror att hemberedskap bara är att ha en tusenlapp liggande i byrålådan. 


    Jag vet inte om ni har möjlighet att fortfarande ändra på formuläret eller om ni redan har fått in för många svar? Om inte annat så kan det vara bra att ta med sig till analysen. 

Svar på tråden Undersökning för hemberedskap