• Smarti

    Lena Endre, vacker?

    Jag har alltid tyckt att Lena Endre är fantastiskt vacker. Hon är nu 68 år och i mina ögon är hon fortfarande en skönhet. Det som fascinerar mig med just Lena är att hon valt att åldras utan ingrepp. Hennes  ålderstecken syns! Hon låter sig åldras naturligt. Hur kan man veta att hon inte lagt sig under kniven eller sprutat in skit i kroppen då? Svar: Det vet man så klart inte till 100%. Varför lägger jag upp en tråd gällde kvinnors utseende? Är inte många kvinnor utomordentligt trötta på att bli bedömda efter hur de ser ut? Jo, så är det säkert. Det är just därför som jag vill framhäva Lena som förebild! Jag tycker personligen att det ser hemskt ut med fillers och botox. Jag förstår vad som driver  människor till att försöka stoppa åldrandet. Herregud vilken utseendefixerad värld vi lever i. Men i ärlighetens namn, de flesta ser att det är fejk så varför väljer man att bejaka sin osäkerhet? Omgivning ser att du är gammal och att du har åldrats med självförtroende eller så ser de att du är gammal och fallit för åldershetsen. Min fråga är: Tycker du att Lena Endre är vacker? 
  • Svar på tråden Lena Endre, vacker?
  • Anonym

    Bara för att rynkor mm syns så vet vi inte om någon gjort ingrepp. Kanske skulle haft ännu mer rynkor eller så har man gjort något annat

  • Less is more

    Det där känner man igen ! Min man gillar Lena Endre och Lens PH. 

    Men sen tycker han om lilla mej också - i brist på annat.

  • Anonym (På sätt och vis dåligt exempel)

    Jag tycker Lena Endre är ett dåligt exempel. Hon är vacker trots att hon är gammal. Då blir det lätt för henne att säga "åldras med värdighet". Jag tror hon hade haft en helt annan uppfattning om hon som en annan också såg ut som en mops med åldern.

  • Anonym (evighetsungdom)

    Det var en mycket intressant artikel om belyste dessa frågor från olika och nya vinklar igår i Svd.

    Journalisten själv (hon var ca 50-60 år)  hade undvikit ingrepp än så länge och försökte åldras naturligt, och hade det som ambition  men började finna det svårare och svårare. Hon såg också en ny trend där varje gång hon träffade sina väninnor efter lång tid hade de åldrats tillbaks och såg numera yngre ut för varje år vilket fick henne själv att känna sig udda.

    Det är så stora delar av världen och media börjat se på naturligt åldrande, och att det är en statusfråga så att de som låter bli, kommer framstå som  riktigt konstiga, en underklass eller misslyckade på något sätt.  Om inte så lång tid kommer det helt naturligt att ifrågasättas varför man inte tar bort hamsterkinderna, bekymmersynkorna, gör hårtransplantation eller hängiga ögonlock,  när man nu äntligen kan?

    Det finns en våg av några få Hollywoodkvinnor som bestämt sig för att våga stå emot men de än ännu bara runt 50 så frågan är hur länge det klarar det?
    En av de stora förespråkarna är Justine Bateman, här en video och intervju.

    Som svar på din fråga, så blir min spontana tanke och mitt svar; Lena endre "var" vacker, för att jag är en av de förstörda och hatar mitt eget åldrande.

    people.com/health/justine-bateman-my-face-represents-who-i-am-i-like-it/

    www.svd.se/a/nQwngm/bokmassan-erik-galli-och-asa-linderborg-om-skonhetsingrepp

  • Anonym (evighetsungdom)
    Anonym skrev 2023-11-10 21:37:42 följande:

    Bara för att rynkor mm syns så vet vi inte om någon gjort ingrepp. Kanske skulle haft ännu mer rynkor eller så har man gjort något annat


    Sant. Jag tror de allra flesta kändisar gjort fillers nån gång eller på annat sätt försökt fördröja åldrandet. Det mest populära är att det inte ska synas utan bara göra huden mer strålande, dvs plump och att man jämnar ut lite här och var, till det ursprungliga utseendet.

    I influencervärlden har det varit mer extrema ideal,där man SKA se plastig och onaturlig ut, vilket nu håller på att vända och bli ganska svårt för en del då de redan förstört sina förutsättningar.
  • Smarti

    Om man jämför Lena Endres okonstlade utseende med exempelvis jämngamla Lena Olin så tycker jag att Endre är så mycket vackrare. Jag ser inte skönheten i en botoxstel panna eller fillersfyllda läppar. Ansiktets mimik förstörs fullständigt. Ja, Lena Endres rynkor syns tydligare MEN hon ser inte KONSTIG ut. Det bildas strama Joker-rynkor i ett fixat ansikte och otäcka svullnader. (Det ser ut som om de går på kortisonbehandling) Drottning Silvia är ett praktexempel på hur en så kallad skönhetsbehandling gått snett. Jack Nicholsons Joker smile är väldigt läskigt. 

  • Anonym (Anonymen)

    Vacker, jordnära och dessutom med en komisk ådra. Som hon fått mig att skratta genom åren med Lorry och den där filmen om ogifta par som grälar Solig

    En riktig pärla är hon, vår Lena. 

Svar på tråden Lena Endre, vacker?