Är det nu som jag fått cancer?
för en vecka sedan sökte jag vård hos vårdcentralen då mitt ena bröst svullnat upp och börjat göra väldigt ont jag har känt av det lite smått för rätt länge sedan kanske ett år tillbaks när jag tänker efter men inte känt att det varit kris och gjort ont bröstet har bara varit tyngre än det andra, men nu har det blivit värre jag kan beskriva smärtan som när jag fick mjölkstockning vid amning av mitt barn för ca 6 år sedan
sköterskan på vårdcentralen började undersöka bröstet och fann snabbt en rätt så hård knöl närmast mot armhålan jag märkte direkt allvaret i hennes ton men samtidigt försökte hon att inte oroa mig utan sa lite snabbt att det lika gärna kan vara en mjölkörtel men att dem måste kolla ordentligt, hon skickade en akut remiss som hon kallade det och jag har fått tid om ca 2 veckor, på bara några dagar så har bröstet blivit ännu mera ömt och det vätskas till och från om man klämmer på det det gör väldigt ont och jag får knappt någon sömn om nätterna förutom att det gör ont så känns det ochså så himla tugnt att sova utan bh går absolut inte.
jag har börjat få sådan dödsångest nästintill jag har en liten tjej på 6 år det är nästintill bara hon och jag ska jag inte få se henne växa upp? förutom ångesten jag känner är det ochså en ilska jag ska ju fylla 30 om bara några månader sådan otur kan jag väl ändå inte ha?!
det är som om tiden stannat upp nu jag bara går och väntar,väntar på att få göra mammografin som sker först om mer än en vecka men ochså på domen
så fort sköterskan på vårdcentralen kände knölen och samma sekund som hon sa att det kan ju vara en mjölkkörtel så var det något som skrek inombords NEJ! DET ÄR CANCER!
vet inte riktigt mitt syfte med detta inlägg jag ville väl bara skrika av mig
jag behövde det.
och nej jag kommer inte att sluta svara eller bli tyst om jag får ett dåligt besked om några veckor utan jag kommer att berätta som det är
och till er andra som kanske ochså upptäckt en knöl och känner oro eller blivit drabbade ni är mer än välkomna att skriva av er här.