Anonym (Sexuellt frustrerad) skrev 2023-11-16 09:47:57 följande:
Jag vill ha sex varje vecka
Min man vill inte oftare än en gång i månaden och då är det på mitt initiativ. Jag föreslår och längtar ofta men han är alltid för trött eller det är försent osv. Men han tar aldrig initiativ till att föreslå eller vilja. Det är SÅ tråkigt och jag är ofta sexuellt frustrerad. Känner mig så ensam i detta då jag är tjej och killar brukar vilja mer. Vi har två små barn så vi har mycket men han har inte mer än mig (tvärtom) och jag vill ha sex iaf en gång i veckan 😔😔 sist vi hade det var en månad sedan då hade vi det i 10 minuter och sen somnade han och jag hade inte kommit. Jag längtar efter mycket sex. Är så ledsen för det här och känner mig tjatig. Och ja, jag är snygg och bra i kroppen efter graviditeter. Han är bara inte intresserad, vill hellre titta sport, serier osv.
Du är fortfarande attraherad av honom tolkar jag det som? Tyvärr låter det för mig som att han inte är det av dig. Är man det så vill man vara nära på alla sätt det går. Den enda gången jag har förlorat min höga drift är på slutet av en viss relation, då blev jag äcklad av att bli vidrörd av den killen.
Om jag var du så hade jag funderat över hur det skulle vara att lämna, inte egentligen pga uteblivet sex eftersom det "bara" är ett symptom. Det allvarligare är att han inte är attraherad av dig, kan betyda att han inte längre älskar dig. Man kan fundera över hur lång tid det kan ta innan han blir intresserad av en annan om han inte redan är det. Du vill inte bli överraskad av det, skulle vara det sämsta.
Själv hade jag förberett att kunna lämna eller eventuellt ställt en rak fråga vad som pågår. Då kan du i och för sig få höra att han inte inte känner samma för dig längre och har inte samma möjlighet att förbereda att lämna om det gör skillnad.
Tror inte ett dugg på att piffa upp ett sexliv(?) som inte finns naturligt, är det borta så är det. Har man känslor så vill man.