• Anonym (Kaos)

    Gravid med kille jag träffat i 2 månader

    Jag skulle behöva tips från någon som har varit i liknande situation. Så jag har träffat en kille i 2 månader och fick nyligen veta att jag är gravid. Jag planerar att behålla barnen. Jag har dock barn sedan tidigare som inte har träffat den här killen än. Tips på när och hur det är lämpligt att presentera dem för varandra? Tror inte han är redo att träffa mina barn än men blir det konstigt att berätta för barnen att de ska få ett syskon innan de träffar pappan till barnet? 
    Som det ser ut nu har vi inte planer på att flytta ihop innan barnet kommer iaf så på det sättet är det inte någon stress. 

  • Svar på tråden Gravid med kille jag träffat i 2 månader
  • Anonym (Lo)

    Har varit med om liknande. 


    Så här i efterhand önskar jag att jag hade skaffat barn på egen hand istället för pappan till mitt barn visade sig utöva psykiskt våld. Nu i efterhand vet jag att det fanns ett tecken jag borde ha reagerat på men då var jag redan gravid och kär och det var vårt första gräl, men det är lätt att vara efterklok och inse vad som var en varningssignal.


    Tänk igenom ordentligt om han är en man du vill ha i ditt liv 20 år framåt.
    om svaret är ja, introducera honom för ditt barn innan du berättar om bebisen, du behöver nog inte berätta innan v20 Så tid finns ju.
    Men du kanske ska bjuda hem honom på fika för att träffa ditt barn men inte kalla honom din nya partner än, introducera honom som din vän och se hur det går och hur han är med ditt barn. Eller träffas på stan/på lekplats eller hitta på nåt ihop.

    Du behöver ju känna på hur det funkar så fort som möjligt. Att han inte känner sig redo att träffa ditt barn blir ju lite svårt om ni ska kunna ha ett förhållande...

  • EpicF

    Och vad säger killen du dejtar till det hela? Vill han ha barn? Vill han ha barn med dig nu? Vill han ha en relation med dig och träffa dina andra barn? 

  • Anonym (Alicia)

    Tänker du att det här är det bästa för det barn du redan har..? Att mamma går och skaffar barn med en, för barnet, komplett främling? 

  • Anonym (nicole)

    Du tänker utifrån en vuxens perspektiv om du tänker att det "blir konstigt" att veta om barnet innan de träffar pappan. Tänk såhär istället. Du har träffat någon i typ 8 veckor. Det är generellt sett för tidigt för att introducera till dina barn. Jag är förmodligen lite mer extrem än de flesta, men jag skulle vänta ett år. Minst 6 månader i alla fall. 

    Nu funkar det inte riktigt i din sits med ett helt år, men jag skulle ändå vänta tills barnet har kommit. De behöver ju inte lära känna honom direkt eftersom ni ändå inte är ett par och inte ska bli det om jag uppfattade det hela rätt - ni ska inte flytta ihop i alla fall. De behöver i princip bara veta hur han ser ut och vad han heter.

    Det blir tillräckligt stor omställning för dem med ett syskon. 

Svar på tråden Gravid med kille jag träffat i 2 månader