• Anonym (A)

Du som gått ner i vikt efter många försök - vad blev avgörande?

Jag har gått upp och ner i vikt många gånger. Jag är så trött på det här. Jag vet hur man äter och tränar. Jag har alltså gått ner i vikt i perioder. Jag är mer intresserad av vad som fungerade mentalt. 

Vad blev avgörande? Vad gjorde du för att inte ge upp och falla tillbaka i gamla vanor? 

Min akilleshäl är stress och deppighet så det är väl en form av emotional eating. 

Obs! Jag vänder mig till dig som har erfarenhet av det här. 

• Svar på tråden Du som gått ner i vikt efter många försök - vad blev avgörande?
  • Xlr8
    mamaleona skrev 2023-12-01 19:51:38 följande:
    Desamma.
    Pervitin ska funka bra har jag hört.
  • Anonym (N)
    Xlr8 skrev 2023-12-01 20:39:48 följande:
    Metamfetamin? Du tycker att det är bra att ta en olaglig drog för att gå ner i vikt?

Metamfetamin/Pervitin finns nämligen inge lagligt. 
  • Anonym (N)
    Xlr8 skrev 2023-12-01 20:39:48 följande:
    Metamfetamin? Du tycker att det är bra att ta en olaglig drog för att gå ner i vikt?

• Anonym (Maria)
    Anonym (Karaktär) skrev 2023-12-01 19:45:28 följande:
    Att bara dricka vatten, kaffe och te är den enklaste åtgärd man kan göra för att nå en bra vikt.

Tror många tar en cappuccino då och då under dagen och inte tänker på att de innehåller mängder av kalorier. 2-3 cappuccino om dagen kan i längden vara 20 kg skillnad i vikt på sikt.

Det är mycket små skillnader mellan ett korrekt energiinnehåll i maten/drycken och det som är alldeles för mycket.
    Om man inte sockrar det kaffet eller teet.
  • Xlr8
    Anonym (N) skrev 2023-12-01 20:46:37 följande:

Det fungerar bra för viktnedgång, sen finns det ju lite biverkningar så klart. Bättre än dnp troligen. 
    Modiodal  fungerar också. 
  • Anonym (Karaktär)
    Anonym (Maria) skrev 2023-12-01 20:49:31 följande:
    Om man inte sockrar det kaffet eller teet.
    Det är väl rätt självklart?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Karaktär) skrev 2023-12-01 23:21:28 följande:
    Det är väl rätt självklart?
    Kanske inte för alla. Mycket man inte alltid tänker på. Verkar det som. Som det med att dricka läsk. 
  • Anonym (Karaktär)
    Anonym (Maria) skrev 2023-12-02 01:33:51 följande:
    Kanske inte för alla. Mycket man inte alltid tänker på. Verkar det som. Som det med att dricka läsk. 
    Definitivt. Så är det. Det är därför vi har oförstående överviktiga. De tänker inte på vad de stoppar i sig och underskattar vad de stoppar i sig.
  • Anonym (Pappan)
    Anonym (Maria) skrev 2023-12-02 01:33:51 följande:
    Eller en så enkel sak som hur mycket olja man använder när man steker maten, de är få som reflekterar över hur mycket det är i en tesked.
  • Anonym (N)

Xlr8: Nej, Modiodal fungerar inte på viktminskning. 

Och metamfetamin är olagligt som rent så är rätt korkat att rekommendera det. 

• Anonym (Karaktär)
    Anonym (N) skrev 2023-12-02 11:51:10 följande:

Xlr8: Nej, Modiodal fungerar inte på viktminskning. 

Och metamfetamin är olagligt som rent så är rätt korkat att rekommendera det. 

Att ta metamfetamin för att gå ner i vikt är som elda upp huset som en lösning på att det är ostädat.
  • Anonym (N)
    Anonym (Karaktär) skrev 2023-12-02 12:26:05 följande:
    Att ta metamfetamin för att gå ner i vikt är som elda upp huset som en lösning på att det är ostädat.
    Ja. En väldigt dålig idé. 
  • Sanna43

Fick problem med tänderna och behövde laga hål. Sedan den dagen har jag inte ätit socker eller annat onyttigt. Ändrade kosten helt. Får nu mera kämpa för att få i min tillräckligt för att ej gå ner för mkt i Vikt 

Svar på tråden Du som gått ner i vikt efter många försök - vad blev avgörande?