• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (X)
    Anonym (Även) skrev 2023-12-10 21:28:47 följande:
    Och när skulle jag sagt något om att kvinnor ska bli sexdockor eller något liknade? 

Dessutom kvinnor i allmänhet vill att man ska behandla de på ett sätt som de inte gör sedan åt männen 
    Hur vill kvinnor bli behandlade som de inte behandlar männen?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Även) skrev 2023-12-10 21:28:47 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-12-10 21:16:52 följande:
    tanken på att ge kvinnor kåtpiller så du kan använda dem som levande sexdockor bygger ju på ren respekt, det är bara så tråkigt att du får skit för det.

ja,
    Och när skulle jag sagt något om att kvinnor ska bli sexdockor eller något liknade? 

Dessutom kvinnor i allmänhet vill att man ska behandla de på ett sätt som de inte gör sedan åt männen 
    du har inte använt ordet sexdocka men det är det du menar

"Dessutom kvinnor i allmänhet vill att man ska behandla de på ett sätt som de inte gör sedan åt männen"

Det finns både män och kvinnor som är så men det där med "i allmänhet", de som är bäst på att veta hur sämst det motsatta könet är, är de som verkar ha haft minst kontakt med motsatta könet.

• Anonym (Även)
    ClumsySmurf skrev 2023-12-10 22:31:18 följande:

"Dessutom kvinnor i allmänhet vill att man ska behandla de på ett sätt som de inte gör sedan åt männen"

Det finns både män och kvinnor som är så men det där med "i allmänhet", de som är bäst på att veta hur sämst det motsatta könet är, är de som verkar ha haft minst kontakt med motsatta könet.
    Och det som du menar är att du ska ha det bättre än andra människor? 
  • Anonym (Även)

Och det blir svårt att påstå det när jag inte menat det
  • Anonym (Även)

Och du har sex för du ser kvinnor som sexdockor? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Även)
    ClumsySmurf skrev 2023-12-11 00:41:17 följande:
    Vad är det för fråga?
    Är det så svårt att ge fan i att spamma med obegripliga inlägg?
    gör du det för att man ska börja undra om du har något fel så du har något att klaga på?
    Och varför snackar du om sexdocka när jag inte snackat om något liknade förut? 
  • Anonym (Kia)

Har svårt för respekt för män ,så illa dom har behandlat mig.Svårt det ,ja.

• Anonym (Aldrighat)

Det har aldrig handlat om något hat. Det handlar om att reagera mot en incel-kultur som vuxit sig stark och killar/ män som anser att kvinnor är skyldiga dem sex och att män ska få kvinnor serverade utan motprestation.

Det handlar om att reagera mot ett kvinnoförakt som är otäckt, bakåtsträvande och inte hör hemma i vår jämställda och upplysta tid. När kvinnohat växer, så reagerar kvinnor naturligtvis på det

• Anonym (E)

Har kvinnors våld mot män ökat? Svar nej, och då handlar det alltså om trams som random människor skriver på nätet. Varför bry sig? 

Om jag brydde mig om det flödande kvinnohatet på till exempel Flashback och i kommentarsfälten i sociala medier, inte minst mot ensamma mammor som jag, så skulle jag också tycka väldigt synd om mig själv. 

Men jag mäter inte mitt egenvärde i andra människors bekräftelse och min självrespekt är inte beroende av vad anonyma personer som inte har någon relevans i mitt verkliga liv skriver på nätet. 

Det är bara luft och på låtsats. Du vet inte ens vem som gömmer sig bakom varje nick. Det kan lika gärna vara en man som vill driva med personer som TS.

Stäng ner skärmen, stäng av mobilen och gå ut i verkligheten i stället. Jag använder inte sociala medier längre och det gör varken från eller till i mitt liv. 

• Anonym (Aldrighat)
    Anonym (E) skrev 2025-11-25 19:24:36 följande:

Har kvinnors våld mot män ökat? Svar nej, och då handlar det alltså om trams som random människor skriver på nätet. Varför bry sig? 

Om jag brydde mig om det flödande kvinnohatet på till exempel Flashback och i kommentarsfälten i sociala medier, inte minst mot ensamma mammor som jag, så skulle jag också tycka väldigt synd om mig själv. 

Men jag mäter inte mitt egenvärde i andra människors bekräftelse och min självrespekt är inte beroende av vad anonyma personer som inte har någon relevans i mitt verkliga liv skriver på nätet. 

Det är bara luft och på låtsats. Du vet inte ens vem som gömmer sig bakom varje nick. Det kan lika gärna vara en man som vill driva med personer som TS.

Stäng ner skärmen, stäng av mobilen och gå ut i verkligheten i stället. Jag använder inte sociala medier längre och det gör varken från eller till i mitt liv. 

Har kollat igenom tråden och ser många oseriösa och elaka svar, även från kvinnor tvvärr (eller kanske män som låtsas vara kvinnor). Någon gav uttryck för funkofobi vilket inte ska vara okej på ett forum som detta. En del svarar elakt på kommentarer som är uppenbart ödmjuka och respektfulla m.m. Verkar som om det varit värre här innan.
  • Anonym (E)
    Anonym (Aldrighat) skrev 2025-11-26 14:35:14 följande:
    Har kollat igenom tråden och ser många oseriösa och elaka svar, även från kvinnor tvvärr (eller kanske män som låtsas vara kvinnor). Någon gav uttryck för funkofobi vilket inte ska vara okej på ett forum som detta. En del svarar elakt på kommentarer som är uppenbart ödmjuka och respektfulla m.m. Verkar som om det varit värre här innan.

Hat och ilska säljer mest av alla känslor tyvärr. Det finns som bekant personer som har gjort sig en förmögenhet på att provocera i sociala medier.

Familjeliv gynnas av trådar som väcker starka känslor och det här är ju ett typfall. Diskussioner om vem det är mest synd om triggar folk, särskilt när det handlar om män och kvinnor. 

Världen är full av elaka människor som mest vill ta ut sin egen bitterhet på andra och man kan inte ta åt sig av sådant. Däremot kan man ju anmäla inlägg här, till exempel om funkofobi. 

Jag håller med om att det har blivit värre här som överallt annars på nätet. Det är just därför man inte ska bry sig. 

Det finns en stor fara i att förväxla det som händer på nätet med verkligheten. Jag önskar att alla dessa personer som mår dåligt av vad anonyma människor på nätet häver ur sig skulle ta en paus från appar och sociala medier och gå ut i verkligheten. Stick ut och res, gå med i en förening eller vad som. 

Världen och livet är så mycket mer komplicerade och dessutom vackra än nätet ger sken av. 

• Anonym (Aldrighat)
    Anonym (E) skrev 2025-11-27 09:57:12 följande:

Hat och ilska säljer mest av alla känslor tyvärr. Det finns som bekant personer som har gjort sig en förmögenhet på att provocera i sociala medier.

Familjeliv gynnas av trådar som väcker starka känslor och det här är ju ett typfall. Diskussioner om vem det är mest synd om triggar folk, särskilt när det handlar om män och kvinnor. 

Världen är full av elaka människor som mest vill ta ut sin egen bitterhet på andra och man kan inte ta åt sig av sådant. Däremot kan man ju anmäla inlägg här, till exempel om funkofobi. 

Jag håller med om att det har blivit värre här som överallt annars på nätet. Det är just därför man inte ska bry sig. 

Det finns en stor fara i att förväxla det som händer på nätet med verkligheten. Jag önskar att alla dessa personer som mår dåligt av vad anonyma människor på nätet häver ur sig skulle ta en paus från appar och sociala medier och gå ut i verkligheten. Stick ut och res, gå med i en förening eller vad som. 

Världen och livet är så mycket mer komplicerade och dessutom vackra än nätet ger sken av. 

Jo, jag inser faran. Har en släkting som hänger merparten av sin fritid på forum och sociala medier, och hen har lurats att tro att folk är så elaka i verkligheten, vilket gjort att hen fått social fobi. Men man kan ju förvänta sig bättre av ett forum som riktar sig till småbarnsföräldrar främst.
  • Anonym (Respekt)

En bra början är ju att börja bete sig på en respektfullt sätt mot kvinnor för att bli respekterade tillbaks.

• Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2025-11-27 09:57:12 följande:

Bra inlägg.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?