• SerafimSvensson

märkligt mail från Tinder

Fått ett märkligt mail från Tinder som jag inte förstår mig på. Det kanske är jätteenkelt men jag fattar inte vad dom vill att jag ska göra. Bifogar en bild med texten i mailet. Just nu kan inte andra se min bio/profiltext vilket är tråkigt. Vad exakt vill Tinder att jag ska göra för att lösa detta problem? 

• Svar på tråden märkligt mail från Tinder
  • Anonym (Qwa)
    Anonym (Oj) skrev 2023-11-24 11:13:18 följande:
    Fast det är ju inte det som står, var ser du det? De skriver att man inte får ha användarnamn till soc med i sin bio.
    Det står att "det ser ut som att din bio har ett användarnamn för sociala medier" inte att deras sociala medier har blivit länkad. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Qwa) skrev 2023-11-24 11:54:56 följande:
    Det står att "det ser ut som att din bio har ett användarnamn för sociala medier" inte att deras sociala medier har blivit länkad. 
    Ingen aning vad du pratar om. Vilka är deras??

Mejlet är tydligt och Arcnice har förklarat det ännu tydligare ovan.
  • Anonym (Qwa)
    Anonym (Oj) skrev 2023-11-24 13:44:15 följande:
    Ingen aning vad du pratar om. Vilka är deras??

Mejlet är tydligt och Arcnice har förklarat det ännu tydligare ovan.
    Mejlet är fruktansvärt otydligt.. 

Skriver jag Apa i min bio, så kan jag alltså inte ha det, för att någon annan på en helt annan sida kanske råkar ha det som ett användarnamn.
  • Arcnice
    Anonym (Qwa) skrev 2023-11-24 13:55:58 följande:
    Mejlet är fruktansvärt otydligt.. 

Skriver jag Apa i min bio, så kan jag alltså inte ha det, för att någon annan på en helt annan sida kanske råkar ha det som ett användarnamn.
    Nej det fungerar inte så. Men om du skriver t.ex. @Apa skulle det kunna ge utslag i den kontroll som görs. Skulle inte förvåna mig om Tinders system mot t.ex. Instagram om de ser något som ser ut som en användare från någon socialamedier plattform.

Enklast är att TS lägger upp sin profiltext här så kan ju vi som begriper något tala om för TS vad som förmodligen är orsaken till mailet.
  • Anonym (Qwa)
    Arcnice skrev 2023-11-24 14:10:42 följande:
    Nej det fungerar inte så. Men om du skriver t.ex. @Apa skulle det kunna ge utslag i den kontroll som görs. Skulle inte förvåna mig om Tinders system mot t.ex. Instagram om de ser något som ser ut som en användare från någon socialamedier plattform.

Enklast är att TS lägger upp sin profiltext här så kan ju vi som begriper något tala om för TS vad som förmodligen är orsaken till mailet.
    "Hej, din bio ser ut lite för mycket som något man använder på sociala medier. Så vi tar bort det." 
  • Arcnice
    Anonym (Qwa) skrev 2023-11-24 15:31:10 följande:
    "Hej, din bio ser ut lite för mycket som något man använder på sociala medier. Så vi tar bort det." 
    Nu måste du trolla.

Det jag efterfrågade var den profiltext (dvs bio) som TS har i sin profil.
  • Anonym (Qwa)
    Arcnice skrev 2023-11-24 15:48:56 följande:
    Nu måste du trolla.

Du vill alltså se så TS inte har skrivit @Apa utan och själv kunna vara medveten om det? 
  • Arcnice
    Arcnice skrev 2023-11-24 15:48:56 följande:
    Nu måste du trolla.

Du är ju för fan korkad på riktigt.

Om TS vill ha hjälp att lösa sitt problem måste vi ju kunna se profiltexten för att kunna göra en gissning på varför Tinder tycker att den inte är godkänd för att visa.

Personligen bryr jag mig inte det minsta om TS Tinderprofil och om andra kan se den eller inte. Men Ts frågar ju "Vad exakt vill Tinder att jag ska göra för att lösa detta problem?", och utan att se profiltexten kan ju ingen ge ett svar på det.

Men TS kan väl alltid vända sig till supporten på Tinder och hoppas på att få något annat än ett standardsvar om att pofilen bryter mot reglerna. Vad jag förstått brukar de inte vara särskilt behjälpliga. 
  • Anonym (Qwa)
    Arcnice skrev 2023-11-24 18:27:55 följande:
    Påtal om det, varför citerade du dig själv för? 

Det är lite som att ni inte klarar av att svara på min fråga överhuvudtaget utan att vara otrevliga. Som att ni inte har något svar egentligen på frågan. 

Det du skrivit nu i tre av dina inlägg till mig, det fattar väl alla. 

Jag bara undrar hur du kan tro att TS har skrivit @Apa utan att själv vara medveten om det? TS skriver ju liksom själv att den inte har skrivit något som ska kunna länka den till något annan. 
  • Anonym (Qwa)
    Arcnice skrev 2023-11-24 18:27:55 följande:
    Så. Upp till bevis nu, go for it. 

Vad i algoritmen misstänker vi? Är det @Estet eller @Filmlexikon? Eller får det finnas bara kanske en photoshop-amatör, annars kan inte andra skriva det i sin bio..

Ni är tre stycken superdryga och töntiga små människor här inne. Förklara nu!
  • Anonym (e)

Frågan är vem som varit dryg hela tiden...

TS: Testa att ändra Photoshop-amatör

lär vara botar som går igenom så inte perfekt

• Anonym (Qwa)
    Anonym (Qwa) skrev 2023-11-24 22:46:53 följande:
    Så. Upp till bevis nu, go for it. 

Vad i algoritmen misstänker vi? Är det @Estet eller @Filmlexikon? Eller får det finnas bara kanske en photoshop-amatör, annars kan inte andra skriva det i sin bio..

Ni är tre stycken superdryga och töntiga små människor här inne. Förklara nu!
    Kanske bara en på hela tinder som får använda bokstaven B kanske? Jag vet inte, men det här var jävligt roligt.
  • Anonym (IG)

Jag tolkar det som att ditt användarnamn på Tinder ser ut som ditt användarnamn (eller någon annans?) på sociala medier., typ Insta.  Byt användarnamn och allt är ok.
  • Cereal Killer

Enklaste lösningen är ju att bara maila dem och påpeka att döljandet av profilen skett felaktigt. De löser det säkert på någon dag bara du hör av dig.

• Anonym (XXX)

Jag tycker också att mailet är otydligt. Men jag antar att det betyder att du har använt t.ex. hela din Facebook-adress som användarnamn, så att man bara kan kopiera detta, klistra in i webbläsaren och få upp din Facebook-sida.

Jag kan aldrig tänka mig att de hugger på att användaren Anna Eriksson även har ett Facebook-konto där hon heter Anna Eriksson..? Eller att hon använder användarnamnet Sundancer... det lär finnas hur många soldansare som helst på olika sociala media. Utan det måste vara som jag skrev först, att man direkt kan hitta Facebook-kontot (eller Instagramkontot, Snapchatkontot, whatever) utifrån ditt användarnamn på Tinder.

Svar på tråden märkligt mail från Tinder