• Anonym (Pinsam)

Sipprar ut tysta illaluktande gaser

OBS, inget för känslig.
    Har haft problem med att jag typ alltid omedvetet släppt ut tysta fisar även innan jag fött barn. Märker det inte ens själv, men har fått kommentarer så många gånger om att det luktar illa. Ja alltså bajslukt av olika slag. Mår inte bra av det så klart. Att vara en stinkande äckelfis. Lagt om kosten efter att det urartade helt med sur lukt och väldigt äcklig avföring. Fått medicin för ibs men har inte någon intolerans mot varken laktos eller gluten. Magen mår iaf bättre utan.
    Men varför kommer fisarna hela tiden och sipprar ut. Orkar inte det mer. Att inte kunna hålla inne smygfisarna.

Att vara någon som luktar motbjudande är nog ett av det mest pinsamma socialt sett. Förnedrande helt enkelt. Pinsamma situationer. 

Finns det fler med samma problem?

• Svar på tråden Sipprar ut tysta illaluktande gaser
  • Anonym (Kp)

Dum fråga kanske, men går du regelbundet på toa så att du inte går omkring lite förstoppad? Det ger gaser och mer illaluktande fisar.

• Anonym (Pinsam)
    Ddny skrev 2023-11-24 09:41:08 följande:

Har du fått rumpan undersökt?
    Fistel eller invärtes hemorojd som skapar täthetsproblem?
    Fistel såg jag på ett läkarprogram på tv som gav utvändig avföringslukt, invärtes hemorojd led jag själv av med följd att underkläder och byxbakar luktade skit redan dag1 de togs nytvättade, snörpades och problemet borta.

Okej jo men har problem med hemorrojder då och då. Det är en skinnbit som typ vill bikta utåt. Men sånt måste bekostas själv om det ska tas bort. Opereras bort skinnbitar som hänger.
    ska kolla upp det med fistel.
  • Anonym (Pinsam)
    Anonym (Kp) skrev 2023-11-24 09:49:01 följande:

Dum fråga kanske, men går du regelbundet på toa så att du inte går omkring lite förstoppad? Det ger gaser och mer illaluktande fisar.

Jag har snabb matsmältning och om jag inte går på toa på morgonen så blir det jobbigt för andra på jobb och annat med folk inblandat. Men ibland är det inte nog och måste gå flera gånger, eller att det ligger kvar en del?som inte hittade ut.
    usch jag känner mig sååå äcklig. Just att det alltid ska ut pruttar, faaan?
  • Anonym (Pinsam)
    Ddny skrev 2023-11-24 09:43:41 följande:

Tillägg efter ditt inlägg om sexprutt, fistlar kan både gå förbi ringmuskeln och mellan ändtarm->vagina om inget fel syns i anus

Det luktar bra från vaginan, men blir ju otrevligt ändå om det kommer otrevlig lukt en liten bit därifrån.
  • Anonym (Pinsam)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-11-24 10:01:08 följande:

Har du testat probiotika för att få bättre tarmflora? Finns på hälsokosten, de kan ge råd. 

Det ska jag också skriva upp på listan, tack 🙏
  • Anonym (Kolfilter)
    Anonym (Pinsam) skrev 2023-11-24 09:59:31 följande:
    Jag har snabb matsmältning och om jag inte går på toa på morgonen så blir det jobbigt för andra på jobb och annat med folk inblandat. Men ibland är det inte nog och måste gå flera gånger, eller att det ligger kvar en del?som inte hittade ut.
    usch jag känner mig sååå äcklig. Just att det alltid ska ut pruttar, faaan?

Har du provat att äta makrogol eller något fiberpulver? Det kan eventuellt hjälpa dig att få till en konsistens som gör att du får ut allt på en gång. 

Jag känner en som av andra skäl ibland vill styra när hen går på toa och därför använder microlax vid behov, alltså inte pga förstoppning utan för att vid behov kunna styra toabesöken till tillfällen när det passar. 

• Anonym (Pinsam)
    Anonym (Kolfilter) skrev 2023-11-24 10:08:37 följande:

Har du provat att äta makrogol eller något fiberpulver? Det kan eventuellt hjälpa dig att få till en konsistens som gör att du får ut allt på en gång. 

Jag känner en som av andra skäl ibland vill styra när hen går på toa och därför använder microlax vid behov, alltså inte pga förstoppning utan för att vid behov kunna styra toabesöken till tillfällen när det passar. 

Okej ja det borde jag prova 👍
  • Anonym (G)

Nu skrev du redan att det luktar bra ur slidan, men jag vill ändå säga detta. När jag hade bakteriell vaginor luktade det avföring när mensen drog igång. Vidrigt. Löstes med antibiotika.

• Anonym (Pinsam)
    Anonym (G) skrev 2023-11-24 10:13:52 följande:

Nu skrev du redan att det luktar bra ur slidan, men jag vill ändå säga detta. När jag hade bakteriell vaginor luktade det avföring när mensen drog igång. Vidrigt. Löstes med antibiotika.

Ja jag har problem med det ibland och behandlar mig receptfritt så fort det kan vara risk. Första gången luktade det fruktansvärt, lukten gick igenom kläderna, det var så äckligt, var väldigt ung och förstod inte så fort. Antagligen kommit in en bit toapapper i slidan som legat och grott.
  • Anonym (Gasvärk)

För mig hjälpte det att sluta med rotfrukter och prickig korv. tidigare åt jag prickig korv varternda morgon. men sen jag slutade så har fisarna blivit mindre och luktar inte längre..

• Anonym (Abc)

På ketogen kost fiser man ingenting så det kan du ju testa. Åtminstone i perioder.

Men läs på innan så det passar dig.

Svar på tråden Sipprar ut tysta illaluktande gaser