Anonym (Nja) skrev 2023-11-30 00:11:34 följande:
Kan förstå att det faktum att du inte separerat på riktigt från ditt ex är utmanande och kan skapa rätt stora friktioner, speciellt om ni lever vidare med att följa med varandra på släktkalas. Men jag hade aldrig ens dejtat dig så länge du fortfarande bor ihop med ditt ex. Inte pga svartsjuka utan för jag anser att man inte är redo för en ny relation förrän man avslutat alla aspekter av den gamla inkl ekonomi och boende. Det är som gjort för massa drama och det är ju det som händer nu (även om det hittills är småskala).
att vara vän med exets bror är ingen big deal, men att åka på släktkalas som förr är konstigt. Du hade kunnat fira honom på annat sätt än med exet och hennes familj. Hade det varit att han fyllt jämt och det varit stor fest för alla vänner och släkt borde väl nya flickvännen automatiskt bli medbjuden.
Varför skulle det vara konstigt att åka på JUST släktkalas?
Men du tycker samtidigt att det inte skulle ha varit något konstigt OM hans ex bror hade fyllt jämt.
Det är väl ingen skillnad, eller är det?
Sen håller jag med dig gällande det du skrev i det första stycket...Att det kanske inte är det bästa att inleda en relation om man ff bor tillsammans med sitt ex..
Där håller jag helt med..
Men hon visste ju att dom bodde ihop redan innan något kalas.Varför reagera så barnsligt gällande ett kalas,
Om jag var tvungen att välja--så hellre skulle jag välja att min man gick på kalas med sitt ex än att han skulle bo med sitt ex.. Jag är inte svartsjuk, men jag kan ju tänka mig att det skulle KUNNA hända mer intima saker om dom bodde ihop, jämfört med om dom gick på kalas ihop..
Vad kan hända på ett kalas, fullt med andra människor..Ingenting! Så vad är hon svartsjuk på?
Hon verkar mer vilja styra över vilka han får träffa och inte träffa, alltså skiter hon eg fullständigt i om han ligger med sitt ex, när han är hemma, bara han gör som hon säger och dumpar släkt o kompisar..Det viktif´gaste för dessa människor är att dom får känna kontroll.