• Anonym (Otrogen)

Har ni en partner som inte vill ligga så mycket längre?

Har ni som mig (haft) en partner som inte velat/vill ligga så mycket längre?

Jämfört med i början när det blev ligg varje dag o kväll..typ.

Min man visste iaf att jag hade stor sexlust redan från början och han hade också stor lust ibörjan, men sen blev det mindre o mindre..

Vi/jag pratade om det, men det var ju alltid något att skylla på, som en kärring med pms höll han på förut..

Jag blev iaf så jäkla arg så jag sökte upp andra män på nätet, som jag blev kk med och har träffat dom flera ggr hemma hos oss och hos dom..

Men det är inte det som är poängen här..
    Poängen är att då blev jag intressant igen för min man, haha.

Är du någon som har en partner som säger nej hela tiden till sex, var otrogen (eller visa att du skulle kunna vara det åtm)-- och tänk på dig själv, ditt mående, börja träna osv först..sen kommer dom komma tassandes tillbaka.

Gå inte med på att leva i celibat (eller nära därpå) bara för att ni har en partner som inte fattat än att dom redan har allt dom behöver. .

• Svar på tråden Har ni en partner som inte vill ligga så mycket längre?
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (foliehatt) skrev 2023-12-11 16:16:21 följande:
    Båda våra respektive har uttryckt att de tycker relationen har blivit bättre, så just nu är alla vinnare.

Tror du på det där själv?

Om det ni gör är så himla bra för alla så borde det väl vara ok att berätta det för era respektive eller? Ni är ju bara hjältar som hittat en jättefin lösning som "alla" är nöjda med?
    Det är väl dumt att berätta och kanske göra flera personer upprörda..

Så länge man sköter det snyggt är alla glada o nöjda..
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Otrogen) skrev 2023-12-12 04:36:27 följande:
    Nej men grejen är ju att du troligen aldrig kommer få reda på att han är otrogen ens...För dom flesta berättar inte det, men det kan märkas på andra sätt..

Och säger du nej jämt så är ju risken stor att han är eller kommer vara otrogen tillslut..så vill man inte det så är det ju bäst att hålla sin man nöjd..
    Istället för att vara otrogen varför lämnar du inte de tråkiga aset o skaffat en kille som vill jämt??
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Petra) skrev 2023-12-12 05:46:35 följande:
    Istället för att vara otrogen varför lämnar du inte de tråkiga aset o skaffat en kille som vill jämt??
    För att jag inte vill lämna honom..
    Han har många andra bra sidor som jag tycker är viktiga hos en man. 

Allt är inte så svart eller vitt..
  • Anonym (Gr8)

Jag hade kastat ut dig direkt om du varit otrogen, då har du ingen respekt, du går bakom ryggen, är ego och falsk. *poff*

• Anonym (C)
    Anonym (Luttrad) skrev 2023-12-11 19:11:52 följande:

Det där är inte sant.
    Tror det är en myt som de som tappat sexlusten, eller inte tänder på sin partner längre, odlar och kanske också försöker intala sig själva. 
    Hos många, framförallt män, är sexlusten ett naturbehov, den är alltså ganska konstant.
    Medan hos många, framförallt kvinnor, är den stark när man är nykär, för att sedan dala mer och mer.
    Allvarligt: Hur många här har varit med om att sexlusten gått upp, när den väl en gång gått ner??
    Undantag finns förstås alltid, men nu tänker jag inte på graviditeter eller sjukdom.

Det är väl ändå ganska normalt med svackor i sexlivet under vissa perioder. Det kan även bero på andra saker än graviditet eller sjukdom, som till exempel stress av olika anledningar. Om avsaknaden av sexlust blir permanent och det inte finns några yttre orsaker är det dock nog oftast som du skriver, att man inte tänder på sin partner.

Att vara otrogen är dock aldrig acceptabelt, utan om man verkligen inte kan hitta tillbaka till sexlusten är det bättre att gå skilda vägar eller möjligen ha ett öppet förhållande.
  • molly50
    Anonym (Otrogen) skrev 2023-12-12 04:36:27 följande:
    Nej men grejen är ju att du troligen aldrig kommer få reda på att han är otrogen ens...För dom flesta berättar inte det, men det kan märkas på andra sätt..

Och säger du nej jämt så är ju risken stor att han är eller kommer vara otrogen tillslut..så vill man inte det så är det ju bäst att hålla sin man nöjd..
    Och om det bara handlar om en tillfällig period?
    T ex om man nyss fött barn och har skador i underlivet,har en sjukdom,är stressad eller av någon annan anledning tillfälligt har minskad lust,ska man då ändå ställa upp på sex för att göra sin man nöjd,tycker du?
    Om min man i en sådan situation skulle välja otrohet framför att stötta mig och försöka hjälpa mig att få min lust tillbaka så skulle han inte ha någon mer plats i mitt liv.
    Om sex är så viktigt att man inte klarar sig utan det ens under kortare perioder så är det kanske bättre att gå skilda vägar och leva singellivet istället.
    Om man däremot har en perstner som inte vill ha sex överhuvudtaget och inte ens visar intresse,kanske på flera år,då är det nog dags att börja fundera på om attraktionen överhuvudtaget finns kvar och avsluta förhållandet helt.
    Otrohet ska inte behöva vara ett val om man älskar och respekterar sin partner.
  • molly50
    Anonym (Otrogen) skrev 2023-12-12 04:52:33 följande:
    Så du sparar ihop till ett boende och planerar att flytta bakom hans rygg, men du skulle aldrig kunna vara otrogen eller ens träffa en annan man bakom hans rygg? 

Jag förstår verkligen att du är missnöjd, men varför håller du en sån sak hemlig..
    För att du ska hinna spara ihop pengar, eller..
    .
    Det är åtminstone ärligare än att vara otrogen.
    Men om du inte tycker att du gör fel,utan snarare lägger skulden på din sambo,så är det väl bara att berätta vad du håller på med bakom hans rygg?
    Det skulle ju,enligt dig,få honom att vilja ändra sig.
  • molly50
    Anonym (Otrogen) skrev 2023-12-12 06:56:39 följande:

Du kanske tycker han har bra sidor.
    Men det finns väl även andra män med dessa sidor och som dessutom vill ge dig mer sex.
    Någon du kan älska och respektera och som du inte ens skulle kunna tänka tanken på att såra.
    Jag tror du behöver leka av dig och växa upp.
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Gr8) skrev 2023-12-12 07:23:53 följande:

Jag hade kastat ut dig direkt om du varit otrogen, då har du ingen respekt, du går bakom ryggen, är ego och falsk. *poff*

Men om din partner går bakom din rygg o är otrogen så kommer du aldrig få veta det ens.

Det är tydligt att du tror att det står otrogen i pannan på alla som är otrogna, men det gör ju inte det..

Var inte så naiv och tro att det alltid kommer fram när någon är otrogen, vilket inte heller stämmer med verkligheten..

Det är bara på tv sånt händer..I verkligheten så har ni inte en aning.

Om du har sagt nej ofta så har din partner säkert redan legat med andra flera ggr vid olika tillfällen, så det bästa för dig och ditt uppblåsta ego är nog att kasta ut din sambo på en gång..För hens skull om inte annat..

Om jag hade haft en svartsjuk karl så skulle jag kastat ut honom direkt, men hade han varit otrogen så hade jag gillat det...
  • Anonym (Gr8)
    Anonym (Otrogen) skrev 2023-12-12 23:50:09 följande:
    Men om din partner går bakom din rygg o är otrogen så kommer du aldrig få veta det ens.

Det är tydligt att du tror att det står otrogen i pannan på alla som är otrogna, men det gör ju inte det..

Var inte så naiv och tro att det alltid kommer fram när någon är otrogen, vilket inte heller stämmer med verkligheten..

Om du har sagt nej ofta så har din partner säkert redan legat med andra flera ggr vid olika tillfällen, så det bästa för dig och ditt uppblåsta ego är nog att kasta ut din sambo på en gång..För hens skull om inte annat..

Om jag hade haft en svartsjuk karl så skulle jag kastat ut honom direkt, men hade han varit otrogen så hade jag gillat det...
    Uppblåst ego? Det kom ju från rätt person.
  • Anonym (Otrogen)
    molly50 skrev 2023-12-12 13:13:53 följande:
    Och om det bara handlar om en tillfällig period?
    T ex om man nyss fött barn och har skador i underlivet,har en sjukdom,är stressad eller av någon annan anledning tillfälligt har minskad lust,ska man då ändå ställa upp på sex för att göra sin man nöjd,tycker du?
    Om min man i en sådan situation skulle välja otrohet framför att stötta mig och försöka hjälpa mig att få min lust tillbaka så skulle han inte ha någon mer plats i mitt liv.
    Om sex är så viktigt att man inte klarar sig utan det ens under kortare perioder så är det kanske bättre att gå skilda vägar och leva singellivet istället.
    Om man däremot har en perstner som inte vill ha sex överhuvudtaget och inte ens visar intresse,kanske på flera år,då är det nog dags att börja fundera på om attraktionen överhuvudtaget finns kvar och avsluta förhållandet helt.
    Otrohet ska inte behöva vara ett val om man älskar och respekterar sin partner.
    Ja om det handlar om en tillfällig period så är det väl skillnad, som om det gäller tex graviditet, stress, mycket jobb, sjukdom, osv, osv..

Jag pratar om knappt något sex under flera år.utan någon anledning... förut..
    men sen kom lusten tillbaka för min man..
  • Anonym (Missnöjd)
    Anonym (Otrogen) skrev 2023-12-12 04:52:33 följande:
    Så du sparar ihop till ett boende och planerar att flytta bakom hans rygg, men du skulle aldrig kunna vara otrogen eller ens träffa en annan man bakom hans rygg? 

Jag förstår verkligen att du är missnöjd, men varför håller du en sån sak hemlig..
    För att du ska hinna spara ihop pengar, eller..
    .
    Ja? Om jag berättar om att jag sparar för att kunna separera om 5 år, hur tror du han reagerar då? Inte fan kommer han låta mig fortsätta iaf! Han är tydligen nöjd hur vi har det nu, det är inte jag. Därför försöker jag lösa saken UTAN att vara otrogen.
  • molly50
    Anonym (Otrogen) skrev 2023-12-13 00:51:59 följande:
    Ja om det handlar om en tillfällig period så är det väl skillnad, som om det gäller tex graviditet, stress, mycket jobb, sjukdom, osv, osv..

Jag pratar om knappt något sex under flera år.utan någon anledning... förut..
    men sen kom lusten tillbaka för min man..
    Men då är det väl ändå ärligare att lämna och försöka hitta någon som kompletterar en bättre när det gäller sexet,om det är så viktigt.
    För dig verkar ju sexet vara allt i ett förhållande och resten inte lika viktigt.
    Så varför inte vara singel ett tag och leka av dig?
    Då ger du samtidigt din sambo chansen att träffa någon som älskar och respekterar honom på riktigt. 
  • molly50
    Anonym (Otrogen) skrev 2023-12-12 23:50:09 följande:

Det finns alltid en risk för att det kommer fram.
    Att tro något annat är naivt.
    Även om man inte vet vad som pågår så kan man ha en magkänsla av att något inte stämmer.

Om du skulle bli så glad om du fick veta att din sambo var otrogen så kan du väl berätta för honom vad du gör bakom hans rygg?
    Du tycker ju inte att du gör fel.
  • Anonym (Otrogen)
    molly50 skrev 2023-12-13 08:26:08 följande:
    Men då är det väl ändå ärligare att lämna och försöka hitta någon som kompletterar en bättre när det gäller sexet,om det är så viktigt.
    För dig verkar ju sexet vara allt i ett förhållande och resten inte lika viktigt.
    Så varför inte vara singel ett tag och leka av dig?
    Då ger du samtidigt din sambo chansen att träffa någon som älskar och respekterar honom på riktigt. 
    Nej sex är absolut inte allt i ett fast förhållande eller äktenskap..Om jag hade tyckt det var det viktigaste så hade jag inte stannat hos min man i så här många år..

Lekte av mig gjorde jag som ung innan jag träffade min man..för 100år sen ungefär..

Sen är inte allt så enkelt alla gånger att man bara kan skiljas..
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Missnöjd) skrev 2023-12-13 07:38:31 följande:
    Ja? Om jag berättar om att jag sparar för att kunna separera om 5 år, hur tror du han reagerar då? Inte fan kommer han låta mig fortsätta iaf! Han är tydligen nöjd hur vi har det nu, det är inte jag. Därför försöker jag lösa saken UTAN att vara otrogen.
    Nej vill man inte vara med någon annan så ska man väl inte vara det heller..

Men du verkar tycka det är ok att spara pengar bakom hans rygg i 5 ÅR, men att vara otrogen bakom hans rygg 1gång skulle du inte kunna vara?

Så du ser dig som en bättre människa för att du är ju iallafall inte otrogen inte, men att PLANERA att spara pengar i hemlighet och under flera år-dessutom går bra?
    Hur resonerar man då.

Ja Jag hade iallafall tyckt att om min man tagit pengar från oss- och sparat pengar i smyg att det skulle vara mycket, mycket värre än om han var otrogen.
  • Anonym (A)
    Anonym (Otrogen) skrev 2023-12-12 06:56:39 följande:

Jag förstår att många tycker att man är sämst som är otrogen osv. Det finns inget vettigt försvar.

Meen du är i vart fall inte ensam. Jag planerar inte att berätta för min partner. Jag vill ha kvar honom... Men ärligt talat så har mitt snedsteg med en annan också berikat mitt liv. 
  • molly50
    Anonym (Otrogen) skrev 2023-12-13 20:51:44 följande:
    Nej sex är absolut inte allt i ett fast förhållande eller äktenskap..Om jag hade tyckt det var det viktigaste så hade jag inte stannat hos min man i så här många år..

Lekte av mig gjorde jag som ung innan jag träffade min man..för 100år sen ungefär..

Sen är inte allt så enkelt alla gånger att man bara kan skiljas..
    Om du inte längre är så ung så borde det inte vara barn som gör att du håller dig kvar,i alla fall.
    Så vad är det då som gör att du inte kan lämna?
    Kommer sanningen fram så är ju risken att du blir lämnad,i alla fall. 
    Har den tanken nånsin slagit dig?
Svar på tråden Har ni en partner som inte vill ligga så mycket längre?