Anonym (Trött mamma) skrev 2023-12-17 13:43:50 följande:
Vi gav Alvedon igår kväll och förutom ett kort uppvak vid midnatt när han ville upp till oss i sängen så sov vår lille pojke hela natten. Han SOV!!! Idag har han varit en helt annan unge ? glad, busig och påhittig och inte alls sådär gnällig och tjurig som han varit så länge på grund av sömnbrist.
Det är ju fruktansvärt om han har haft ont så länge under nätterna och vi inte har fattat bättre. Jag pendlar mellan otroligt dåligt samvete och att vara så himla lättad över EN hel natts sömn på flera månader. Läste att växtvärk i perioder kan hålla i sig länge, hur har det varit för er?
Känn inte dåligt samvete. Ni har bara lyssnat på att ?barn sover dåligt? och det är bara att stå ut.
Så skönt för er alla att det hjälpte och det värmer i hjärtat att ni har fått en fin söndag tillsammans.
Har fått så mycket skit tidigare för att jag har föreslagit det där med Alvedon. Att det är egoistiskt och att jag enbart tänkt på min sömn men se så skönt det verkar ha varit för din son.
Växtvärken har kommit och gått och ja, jag tror att vårt barn har haft ont många nätter utan att vi har hjälpt till med medicin.
Som sagt så kan man varva med Alvedon och Ipren om man inte vill påverka med samma verksamma medel för ofta.
Vi har gett när vi känner att vi alla är alldeles för trötta och att det är gnälligt från alla kanter. Och som sagt ett par tre nätter i streck så att vanan att få vila sätter sig lite. Sen brukar lugnet hålla i sig. Man märker ju också hur ?allvarligt? det där krypet i benen är om sömnlösheten sätter in.