• Anonym (borderlina)

Varför spårar alltid mina trådar ur?

Varför spårar alltid mina trådar ur med att oavsett vad jag frågar även när det är något helt generellt som när är man för gammal för att ha en viss typ av klädesplagg till först att ifrågasätta eller kritisera mig som person, till att jag svarar på det och sedan hamnar jag i typ att jag skriver om sex?

Är det här mitt fel eller är det någon/några andra som inte bara klarar av att hålla sig till sak utan måste blanda in person?

• Svar på tråden Varför spårar alltid mina trådar ur?
  • Anonym (N)
    Tukt skrev 2023-12-17 10:43:40 följande:
    Något jag tror är lite smått unikt för Familjeliv är också det som händer här och nu i tråden. Det vill säga att TS presenterar ett problem. Sedan känner en del, rätt eller fel, igen sig i det problemet, och börjar därför direkt eller indirekt köra parallella diskussioner. Då blir de svårt för de som diskuterar att veta vem eller vad som diskuteras. Nu vet jag inte om det är specifikt för "borderlinas" trådar. Men kan tänka mig att mer personliga trådar har en tendens att dra åt det hållet...
    Ja vi diskuterar kanske olika saker här, ts kanske mer syftar på att det drar åt det sexuella hållet, jag nappade på att folk börjar gå på person, samt att fler håller med om att folk beter sig illa. Så det kanske blev en parallell diskussion här. Ej meningen. 
  • Core

Folk på familjeliv har generellt låg utbildning, därför är det ett pajkastningsforum eller ryggdunk, det finns ingen sund diskussionsnivå där emellan.

Man tror det inte först, men pratar man med människor av högre börd eller intellekt mister de på Flashback, om de spenderar tid på forum alls. Här är hålet för föräldrar ur den lägre medelklassen, och nivån hamnar där efter.

• Kvittning
    Anonym (N) skrev 2023-12-17 10:13:12 följande:

exakt. 

det är så energikrävande att sitta och försvara sig. Skönt att helsvart fler reagerar på detta. 

Och där gäller det som ts att inte svara på de som kommer med de där ifrågasättandet på detaljer utan att svara på de som faktiskt skriver vettigt. Har sett så många trådar spåra ur som kommer just från att ts lägger all sin energi på att tjafsa med de max två personer som ifrågasätter och ignorerar de 10 som försökt komma med konstruktiva inlägg. Det gör ju att de 10 som försökte hjälpa inte vill skriva mer och tråden spårar ur. 

Men om man ger fan i att svara på de och låter de köra sitt eget race och svarar de som försöker hjälpa så får tråden en helt annan karaktär. 
  • Anonym (f)

I många situationer är dock detaljerna viktiga, vad som skiljer verkliga trådar från troll där trollen alltid blir enormt upprörda för vanliga frågor, där de direkt börjar skrika om personliga detaljer fast frågorna som ger en bättre bild av situationen inte är personliga. Däremot alla deras totalt onödiga personliga detaljer som de har petar in i tråden som säger ingenting alls i frågeställning, dessa är luft. 

Frågor är inte enbart ett otyg utan personen som frågar vill få en bättre bild för att kunna ge ett bra svar. Eller strunta i trollet.

• Anonym (-)
    Anonym (f) skrev 2023-12-17 13:24:58 följande:

I många situationer är dock detaljerna viktiga, vad som skiljer verkliga trådar från troll där trollen alltid blir enormt upprörda för vanliga frågor, där de direkt börjar skrika om personliga detaljer fast frågorna som ger en bättre bild av situationen inte är personliga. Däremot alla deras totalt onödiga personliga detaljer som de har petar in i tråden som säger ingenting alls i frågeställning, dessa är luft. 

Frågor är inte enbart ett otyg utan personen som frågar vill få en bättre bild för att kunna ge ett bra svar. Eller strunta i trollet.

Det är väl ingen trolljakt som är syftet med att folk ska ha personliga trådar och du är inte Robert Aschberg.
  • Anonym (f)
    Anonym (-) skrev 2023-12-17 13:43:50 följande:
    Det är väl ingen trolljakt som är syftet med att folk ska ha personliga trådar och du är inte Robert Aschberg.

FL är verkligen från sin trevligaste sida idag Tungan ute

Förstår du inte vad jag menar är även det bättre med frågor, att faktiskt fråga är ingen trolljakt utan till största delen att få svar att utgå ifrån. Att folk ska slösa tid på folk som direkt avslöjar sig som troll i inlägg två och i det inte startas inga nya roligare trådar för större delen är upptagna med att argumentera med en vägg

• Anonym (-)

Det är inte din uppgift att vara polis och hålla ordning på forumet.

Anonym (f) skrev 2023-12-17 14:03:51 följande:

FL är verkligen från sin trevligaste sida idag Tungan ute

Förstår du inte vad jag menar är även det bättre med frågor, att faktiskt fråga är ingen trolljakt utan till största delen att få svar att utgå ifrån. Att folk ska slösa tid på folk som direkt avslöjar sig som troll i inlägg två och i det inte startas inga nya roligare trådar för större delen är upptagna med att argumentera med en vägg

• Anonym (N)
    Core skrev 2023-12-17 11:13:04 följande:

Folk på familjeliv har generellt låg utbildning, därför är det ett pajkastningsforum eller ryggdunk, det finns ingen sund diskussionsnivå där emellan.

Man tror det inte först, men pratar man med människor av högre börd eller intellekt mister de på Flashback, om de spenderar tid på forum alls. Här är hålet för föräldrar ur den lägre medelklassen, och nivån hamnar där efter.

Och du är en av dom då? Drömmer
  • Anonym (N)
    Kvittning skrev 2023-12-17 12:54:00 följande:
    Och där gäller det som ts att inte svara på de som kommer med de där ifrågasättandet på detaljer utan att svara på de som faktiskt skriver vettigt. Har sett så många trådar spåra ur som kommer just från att ts lägger all sin energi på att tjafsa med de max två personer som ifrågasätter och ignorerar de 10 som försökt komma med konstruktiva inlägg. Det gör ju att de 10 som försökte hjälpa inte vill skriva mer och tråden spårar ur. 

Men om man ger fan i att svara på de och låter de köra sitt eget race och svarar de som försöker hjälpa så får tråden en helt annan karaktär. 
    Jättebra ide, har börjat göra så mer och mer.
  • Core
    Anonym (N) skrev 2023-12-17 16:41:47 följande:
    Och du är en av dom då? Drömmer
    ja uppenbarligen är jag ju tillräckligt korkad för att sitta här, så det blir ju svårt att motbevisa
  • Anonym (N)
    Core skrev 2023-12-17 16:50:14 följande:
    ja uppenbarligen är jag ju tillräckligt korkad för att sitta här, så det blir ju svårt att motbevisa
    FlörtSkål
  • Goneril

De trådar där jag hittills svarat har alltid spårat ur;  samma scenario oavsett om de handlar om språk eller ekonomi, de enda trådar jag läser och bemöter.                                                                                                                                                                                                           Eftersom jag är flerspråkig, har akademisk examen och dessutom ett bankliv bakom mig har jag förmodligen något matnyttigt att bidra med gällande dylika frågor.                                                                                                                                                                                    Jag brukar, intet ont anande, svara efter bästa förmåga men får då veta art jag är en besserwisser. Ja, det kanske jag är, men det behövs lite fakta i detta forum och inte enbart gissningar.

• Anonym (Tre)
    Goneril skrev 2023-12-17 18:51:16 följande:

De trådar där jag hittills svarat har alltid spårat ur;  samma scenario oavsett om de handlar om språk eller ekonomi, de enda trådar jag läser och bemöter.                                                                                                                                                                                                           Eftersom jag är flerspråkig, har akademisk examen och dessutom ett bankliv bakom mig har jag förmodligen något matnyttigt att bidra med gällande dylika frågor.                                                                                                                                                                                    Jag brukar, intet ont anande, svara efter bästa förmåga men får då veta art jag är en besserwisser. Ja, det kanske jag är, men det behövs lite fakta i detta forum och inte enbart gissningar.

Jag har sett dig i betydligt fler trådar än de som enkom handlar om språk eller ekonomi..

Sen tror jag absolut att du har mycket att komma med gällande de ämnena. Att bli betraktad som besserwisser handlar sällan om informationen man meddelar, utan om HUR man meddelar den.
  • Anonym (S)
    Kvittning skrev 2023-12-17 12:54:00 följande:

Tyvärr har ju de som tjafsar en tendens att få med sig de som från början gick in med goda intentioner så de vänder sig mot ts istället och även de börjar feltolka med flit, ifrågasätta skitdetaljer osv.
Svar på tråden Varför spårar alltid mina trådar ur?