Har jag borderline eller har jag varit med en narcissist som försöker få mig att känna mig galen?
Ge mig perspektiv snälla vänner.
7 år av en smärtsam relation. Mycket bråk, diskussioner som hamnar helt ur kontext och går över i skrik från hans sida och gråt från min sida. Han hade depressioner och tog tabletter under sitt liv.
vad jag än skulle uttrycka som sårade mig ledde till någon form av vrede och skrik och förklaring till hur kass jag är. Saker som hände återberättades till andra (min mor) på andra sätt än vad uppfattade det som. Vi hade ?olika? verklighetsuppfattningar enligt familjerådgivaren. Men jag såg hur han gjorde om historien, ändrade den så att det skulle vara till hans fördel.
jag klagade på honom utifrån att han kunde vara elak, säga saker som sårade och ha pendlande känslor för mig. Kunde aldrig svara om jag i en diskussion frågade ?men älskar du mig?? det Tänker jag inte svara på sa han. Medans det dagar efter kunde komma sms ?jag älskar dig och vår familj?? jag var så osäker på hans känslor för mig men ville ju tro honom. Vi hade barn ihop.
i hans utbrott reagerade jag inte bra, kunde inte hålla mina känslor i skick längre. Ville avsluta relationen och gjorde det för att ångra mig sedan. det gick så långt att de sista åren ville jag ta mitt liv. Uttryckte det och då var jag ju manipulativ som gjorde slut och ville hota om självmord.
i hela relationen var makt och status på jobbet jätte viktigt för honom. pengar var o slutet hans absoluta viktigaste fokus, han förlorade massor i aktier och skulle nu lära känna aktie marknaden och ?knäcka? så att man skulle ha obegrönsat med pengar. Blev arg om jag inte engagerade kognitiv försökte lära mig.
hade ingen kontakt med sina föräldrar när vi träffades utan jag introducerade dem till barnens liv. de hade gaslightat honom osv.
Jag drog stort lass med barnen även om han också lämnade hämtade Osv.
2 månader sedan lämnade han mig efter att jag ?avslutat? och tagit tillbaka det för att få en förändring på hans beteende. Sista 6 månader var hemskt. Han lämnade mig med hemska anklagelser att jag är narcissistisk, manipulativ och en lögnare. bad mig ta bilder för att bevisa något för att han inte litar på mig. Skrek och var så fruktansvärt ilsken, menade på att jag utsatt honom för emotionell misshandel, hot och våld. men nu visat det sig att han redan flyttt ihop med en ny. Han har inte träffat sina barn på 2 månader och knappt frågat om dem.
jag rannsakar mig själv - förvirrad - känner mig knäckt - galen - vad har jag varit med om? Har jag utsatt honom eller har jag varit utsatt för en narcissist????