• Anonym (Löjligt förälskad)

Vad menade han med detta?

Vet inte riktigt vad jag vill mer än skriva av mig, men jag har sedan i våras  varit störtförälskad i min kollega.
     Han är i en ledande position vårt  jobb och singel, flera år yngre än jag.
    Själv är jag gift sedan väldigt många år o har barn.
    Inget har hänt mellan oss, men vi trivs att jobba ihop o umgås på jobbet.
    Häromdagen ville han prata med mig.Vi brukar pratas vid mycket på tumanhand, så inget konstigt.
    Efter lite småprat säger han att förstått att jag har lite varmare känslor för honom än enbart vänskapliga Och att det inte kan besvaras.
    Däremot menar han att om jag varit singel och inre haft barn hade vi kunnat börja ses på det sättet.
    Jag blev inte klok på detta! Tror ni på något sätt han har känslor för mig? Annars skulle han väl inte ens sagt då eller ens vli prata med mig om det?
    Till saken hör att vi är i en bransch där vi mer än några andra har ögonen på oss och vi förväntas vara goda föredömen för andra.
  • Svar på tråden Vad menade han med detta?
  • Anonym (michael bolton)
    Anonym (Löjligt förälskad) skrev 2023-12-26 12:51:42 följande:
    Precis! Jag tycker det var fint av honom att han vågade ta upp det med mig.
    Jag tror att han på nåt sätt har känslor för mig ochså men   är rationell och förnekar det  och hoppas att jag ska se på honom som en god vän  vilket jag vill med.
    ditt nick är löjligt förälskad
    Jag tror att han på nåt sätt har känslor för mig ochså men   är rationell och förnekar det  och hoppas att jag ska se på honom som en god vän  vilket jag vill med.
    ja, lämplig konversation att ha med gifta kvinnor på jobbet
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Löjligt förälskad) skrev 2023-12-26 11:36:36 följande:
    Vi hade ett fint samtal och det var han som initierade till det. Själv hade jag inte vågat ta upp det med honom utan detta var på hans intiativ.Jag kanske fick det o låta att jag bara svassar efter honom men så är det inte alls. Han har ochså tagit intiativ till kontakt.
    Fast. Det hör inte till saken. Jag tycker som sagt att du ska fundera på varför du blir kär när du är gift. Då är det äktenskapet du ska lägga tid på eller avsluta. Inte undra vad kollegan tänker om dig. 
  • Anonym (Lisen)
    Anonym (Hm) skrev 2023-12-26 13:07:30 följande:
    Fast. Det hör inte till saken. Jag tycker som sagt att du ska fundera på varför du blir kär när du är gift. Då är det äktenskapet du ska lägga tid på eller avsluta. Inte undra vad kollegan tänker om dig. 

hur många gifta kan inte helt plötsligt få oväntade känslor för någon?
    Bara för att man är gift är man ju inte imun mot att bli förälskad? 

och hur vanligt är det inte att en ny förälskelse kan leda till skilsmässa? Rätt vanligt tror jag?..

Jag tror nog inte att den manliga kollegan tänker något dåligt alls om TS,kanske rent av känner sig smickrad men tog samtalet som en ? Man? .

Anonym (Lisen) skrev 2023-12-26 14:12:36 följande:

hur många gifta kan inte helt plötsligt få oväntade känslor för någon?
    Bara för att man är gift är man ju inte imun mot att bli förälskad? 

och hur vanligt är det inte att en ny förälskelse kan leda till skilsmässa? Rätt vanligt tror jag?..

Jag tror nog inte att den manliga kollegan tänker något dåligt alls om TS,kanske rent av känner sig smickrad men tog samtalet som en ? Man? .

inte när man är singel heller
  • Anonym (Reality check)
    Du tror då väldigt mycket du... Han kände antagligen att det var dags att ta upp det här med dig så du kanske kan backa lite. Han märker så klart att du har känslor men de är inte besvarade och nu hoppas han antagligen att det här ska lägga lite distans mellan er.
  • Anonym (jury)

Som jag ser det är budskapet klart och tydligt.
    1, känslorna är inte besvarade. Att det packas in i lindriga formuleringar att ni kanske kunde ha gått vidare under helt hypotetiska förutsättningar i ett annat universum gör ingen skillnad. Vore han det minsta intresserad kunde han ha formulerat det annorlunda.
    2. han vill att du skall backa eftersom din nuvarande relationsstatus som maka och mor inte är förenlig med ditt svärmeri. Därav hinten om att du inte är singel och barnlös.
    3. han vill att du skall backa av hänsyn till att era ledande poster i företaget inte gör det lämpligt att ni visar fram er goda kemi alltför öppet till omgivningen. Därav inkallandet till ett informellt möte 'för att prata' när han annars lika gärna kunde ha sagt detsamma utan att avisera dig om det i förväg.

Så du han förväntar sig att du skall backa, fokusera på din familj och att er relation skall bli mer formell och korrekt. Det sista du skall göra är att tolka dom lindriga formuleringarna i avvisningen, som ett dold budskap om att han egentligen har känslor för dig som han vill gå vidare med.

Anonym (jury) skrev 2023-12-26 16:42:44 följande:

Som jag ser det är budskapet klart och tydligt.
    1, känslorna är inte besvarade. Att det packas in i lindriga formuleringar att ni kanske kunde ha gått vidare under helt hypotetiska förutsättningar i ett annat universum gör ingen skillnad. Vore han det minsta intresserad kunde han ha formulerat det annorlunda.
    2. han vill att du skall backa eftersom din nuvarande relationsstatus som maka och mor inte är förenlig med ditt svärmeri. Därav hinten om att du inte är singel och barnlös.
    3. han vill att du skall backa av hänsyn till att era ledande poster i företaget inte gör det lämpligt att ni visar fram er goda kemi alltför öppet till omgivningen. Därav inkallandet till ett informellt möte 'för att prata' när han annars lika gärna kunde ha sagt detsamma utan att avisera dig om det i förväg.

Så du han förväntar sig att du skall backa, fokusera på din familj och att er relation skall bli mer formell och korrekt. Det sista du skall göra är att tolka dom lindriga formuleringarna i avvisningen, som ett dold budskap om att han egentligen har känslor för dig som han vill gå vidare med.

Några poäng har har du.
    vi hade sedan tidigare ett inbokat möte och han tog upp detta på just det mötet.
    Sedan är en del som jag av egna skäl inte vill skriva här.

För att svara så fick han reda på det av ytterligare en person som tyckte det var en  jättebra ide att berätta för honom och som gjorde det utan min tillåtelse, jag trodde denna var min vän men verkar inte så och nu tror jag hen skäms lite? För jag ville inte att han skulle få reda på något?.

• Anonym (Reality check)
    Anonym (Löjligt förälskad) skrev 2024-11-17 17:01:16 följande:

För att svara så fick han reda på det av ytterligare en person som tyckte det var en  jättebra ide att berätta för honom och som gjorde det utan min tillåtelse, jag trodde denna var min vän men verkar inte så och nu tror jag hen skäms lite? För jag ville inte att han skulle få reda på något?.

Lugn du, det kom knappast som en överraskning för honom. Däremot svekfullt av din s.k. vän, sånt där går man inte och babblar om.

Hur har han betett sig sedan du skrev sist i tråden förresten?
  • Anonym (G)

Han låter som en chef (?) som motar Olle i grind. Egentligen spelar det ingen roll hur han fick reda på det, om din "vän" som skvallrade eller om han listade ut det själv.
    Sånt här händer hela tiden där människor möts, dvs bl a på arbetsplatser. Fortsätt gör ditt jobb och det där med att absolut behålla kollegor, oavsett kön, som goda vänner när det varit så här, kanske bara låte saker och ting dämpa sig, läkas ut och glömmas.

• Lynx123

Låter som att han vill att du ska lägga ner men eftersom han är en omtänksam person gjorde han det på ett snällt sätt. Han tycker att det är obekvämt att du går och trånar efter honom, helt enkelt.

Anonym (Reality check) skrev 2024-11-17 17:09:07 följande:
    Lugn du, det kom knappast som en överraskning för honom. Däremot svekfullt av din s.k. vän, sånt där går man inte och babblar om.

Hur har han betett sig sedan du skrev sist i tråden förresten?
    Vi hörs av ganska frekvent även när vi inte är på jobbet, skickar på snapchat inbland och messenger?.
    Han har även sagt saker till mig som är direkt flirtiga, vi är väldigt omtänksamma mot varandra?.

Personen som skvallrade är inte kvar i vår närget längre vilket gör att allt känns mycket enklare med allt.
    Anonym (G) skrev 2024-11-17 18:06:14 följande:

Han låter som en chef (?) som motar Olle i grind. Egentligen spelar det ingen roll hur han fick reda på det, om din "vän" som skvallrade eller om han listade ut det själv.
    Sånt här händer hela tiden där människor möts, dvs bl a på arbetsplatser. Fortsätt gör ditt jobb och det där med att absolut behålla kollegor, oavsett kön, som goda vänner när det varit så här, kanske bara låte saker och ting dämpa sig, läkas ut och glömmas.

Så kan det säkert vara?. Jag tycker det var värst att min s.k vän fick o sade det till honom. Så här ett år senare var det oerhört naivt och barnsligt gjort av hen.
    Att känslorna skulle dämpas har inte hänt snart 2 år senare?
    Jag försöker tänka att njuta här o nu av hans sällskap och inte hoppas för mycket, mem skulle han ändrat sig så blir jag ju inte ledsen om man säger så.
  • Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Löjligt förälskad) skrev 2024-11-17 20:09:26 följande:
    Så kan det säkert vara?. Jag tycker det var värst att min s.k vän fick o sade det till honom. Så här ett år senare var det oerhört naivt och barnsligt gjort av hen.
    Jag försöker tänka att njuta här o nu av hans sällskap och inte hoppas för mycket, mem skulle han ändrat sig så blir jag ju inte ledsen om man säger så.
    Då är det verkligen dags för dig att begära skilsmässa! Nu idag!

Ingen förtjänar att vara gift med någon som springer efter en annan och hoppas på att kunna vara otrogen. 
  • NinniQX
    Varför ens förstå vad han menar. Du är gift eller hade du lämnat honom för din kollega? Han vill inte ha en relation  med dig pga du är gift och har barn. 
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Löjligt förälskad) skrev 2024-11-17 20:09:26 följande:
    Och vad skulle din man tänka om han visste att du trånar efter någon annan? Hur skulle du reagera om han gjorde likadant?

SKILJ ER. Du behandlar din man som skit. Tycker du verkligen att han förtjänar detta?
Svar på tråden Vad menade han med detta?