• Lilloo dallass

Vad tycker egentligen svenska män om tjejer från mellanöstern?

Heej, 

Jag är en tjej från mellanöstern som kom till Sverige, Lund sent på 80 talet när Sverige var Sverige och jag fick växa upp med svenskar så jag känner mig 100% svensk. Jag är utbildad och min familj är akademier med läkare och doktorander. jag har en egen lägenhet och jag måste säga att det är jag som oftast betalat mer i mina relationer, vilket jag inser är dumt.

Flyttade till Stockholm för 10 år sen och egentligen bara dejtat svenska killar, från Östermalm, Täby, Danderyd osv. Dem gillar att vara med mig, dem säger att jag är den chillaste personen dem har varit med, jag är varm, omtänksam men varje gång det är på väg att bli seriöst så tar dem en svensk tjej som jag antar passar in i deras värld. 

Tjejerna är varken sämre eller bättre än mig förutom att jag måste säga själv de ser oftast inte bättre ut än mig, 

Jag har en fråga, är det så att ni svenska män vill helst ha en svensk tjej för att det ser bättre ut? Blir det ett status fel att komma med en invandrare tjej, spec från mellanöstern?

Tacksam för analys och reflektion från er haha.

• Svar på tråden Vad tycker egentligen svenska män om tjejer från mellanöstern?
  • Lilloo dallass
    sture123 skrev 2023-12-30 19:41:50 följande:
    Men det finns ju väldigt många män från Mellanöstern i Sverige idag, så det kan väl inte vara jättesvårt att hitta någon därifrån om du vill.
    Jag är inte inne här för att ni ska tipsa mig om att gå till mina egna, jag hade bara en fråga hur svenska män ser på kvinnor från mellanöstern och jag har fått mian svar. Jag är som sagt inte muslim och jag är uppväxt bland svenskar, kan inte ens arabiska men jag fattar nu att du tänker man ska bara beblanda sig med sina egna Sture :)
  • sture123
    Lilloo dallass skrev 2023-12-30 19:45:17 följande:
    Jag är inte inne här för att ni ska tipsa mig om att gå till mina egna, jag hade bara en fråga hur svenska män ser på kvinnor från mellanöstern och jag har fått mian svar. Jag är som sagt inte muslim och jag är uppväxt bland svenskar, kan inte ens arabiska men jag fattar nu att du tänker man ska bara beblanda sig med sina egna Sture :)
    Som du sett finns det en del rädsla hos svenskar för kulturkrockar och hotfulla släktingar.

Jag säger inte att du ska hålla dig till "dina egna", bara att det kanske är lättare.  Sen finns det ju många från Balkan också och deras kultur kanske ligger någonstans mellan den svenska och den i Mellanöstern. Men visst, det var inte är det du frågade efter.

.
  • Anonym (Fina kvinnor)

Min fru är från Mellanöstern, kom till Sverige för 10 år sen. Och jag kan säga direkt att det finns många svenska män som tycker ni är väldigt attraktiva och helt klart ser er som partnermaterial. Tyvärr straffas ni pga era manliga släktingar. Många svenska män orkar inte med den biten av relationen. Jag förstår att det inte är så i ditt fall, men många kommer avstå pga risken att få massa åsikter från männen i hennes närhet. 

Men i mitt fall har det trots allt varit värt det, jag fick världens finaste och varmaste kvinna. Min svärmor och min svägerska är också helt magiska, otroligt kärleksfulla kvinnor. Manliga delen av umgänget är väl 50/50. Snälla när jag är med, men med kommentarer bakom min rygg.

• Anonym (Varma)

Några jag har pratat med har varit väldigt trevliga och roliga tjejer. Men det är mest persiska tjejer som är nyfikna på svenska killar övriga mö tjejer verkar inte intresserade alls.

• Anonym (Henning)
    Anonym (Varma) skrev 2024-02-16 05:40:38 följande:

Några jag har pratat med har varit väldigt trevliga och roliga tjejer. Men det är mest persiska tjejer som är nyfikna på svenska killar övriga mö tjejer verkar inte intresserade alls.

Eller så vågar de inte visa det....
  • Anonym (Maddie)
    Anonym (Varma) skrev 2024-02-16 05:40:38 följande:

Hej,

Jo dem är intresserade, men många av mina vänner från mellanöstern tror inte att svenska män är intresserade av dem, synd va :)
  • Anonym (Varma)
    Anonym (Maddie) skrev 2024-02-21 14:48:57 följande:
    Hej,

Jo dem är intresserade, men många av mina vänner från mellanöstern tror inte att svenska män är intresserade av dem, synd va :)
    Ja det är synd. Ja men det är säkert olika det där hur intresset är. Är alla dina vänner intresserade av dem?
  • Anonym (Svenne uppväxt i Skärholmen.)

Ni är snyggare, fräschare, mer sociala, roligare att hänga med. Skinn på näsan och mycket mer måna om er egen personlighet på ett naturligt sätt., tar bättre hand om Er själva helt enkelt. Är mycket mer självsäkra.

Det jag inte pallar med, och nu talar jag utifrån egen erfarenhet är problemet med damens bröder och pappa släkt och bekanta, det ska tisslas och tasslas så förbannat.

Skitjobbigt, så jag orkar inte med den biten. 

• Anonym (Varma)
    Anonym (Svenne uppväxt i Skärholmen.) skrev 2024-02-24 06:53:08 följande:

Ni är snyggare, fräschare, mer sociala, roligare att hänga med. Skinn på näsan och mycket mer måna om er egen personlighet på ett naturligt sätt., tar bättre hand om Er själva helt enkelt. Är mycket mer självsäkra.

Det jag inte pallar med, och nu talar jag utifrån egen erfarenhet är problemet med damens bröder och pappa släkt och bekanta, det ska tisslas och tasslas så förbannat.

Skitjobbigt, så jag orkar inte med den biten. 

Tog tjejerna första steget? Har du bestämt att det inte  blir något mer för din del?
  • Core

Hur många PM har du fått av gråtrunkande patrask TS? 

• Anonym (Manne)

Kvinnor från Mellanöstern kan verkligen vara otroligt vackra och jag tror att många svenska män är väldigt intresserade men är oroliga för eventuella konflikter och kulturkrockar med kvinnans familj. Fördomsfullt och sorgligt kanske men jag tror att det är så det ligger till.

• Anonym (Varma)
    Anonym (Svenne uppväxt i Skärholmen.) skrev 2024-02-24 06:53:08 följande:

Har du sällan träffat på blyga tjejer? 
  • Anonym (Ps)

Jag tycker överlag kvinnor från andra kulturer kan vara attraktiva, däribland även från Mellanöstern. Jag skulle dock aldrig försöka flörta med någon för jag tänker att de aldrig skulle välja mig, då de kan få någon bättre som dessutom är från deras egna kultur. Det blir liksom två hinder för mig att överkomma istället för ett.

• Freddie K

Det är väl inget fel på tjejer från Mellanöstern. De kan vara minst lika fina so svenska tjejer, men vi har nog olika värderingar och det är där som det skiter sig. Det är min åsikt i alla fall.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Inte omöjligt)

Tror inte det är omöjligt att träffa Svenska killar.
    Det är bara att gå fram 

Svar på tråden Vad tycker egentligen svenska män om tjejer från mellanöstern?