Hur blir man av med sitt hämndbegär?
Hej på er!
Jag har något som plågat mig under en längre tid. Och jag ber för mina bara knän , döm mig inte - för det gör jag redan själv som det är.
Min bakgrund har innehållit en del mobbning från en del personer i min omgivning som har satt sina spår, både i skolan och arbetslivet. Jag upplever att jag är på väg upp på benen nu och känner mig således starkare.
Men det finns en sak som gör mig förkrossad , och det är vilka tankar på hämnd jag har börjat få. Då menar jag speciellt den mobbningen som skett i vuxen ålder,
På något vis har jag lagt den som skett i barndomen bakom mig , och en av mobbarna har dessutom bett om förlåtelse öga mot öga , vilket jag såklart tycker var väldigt stort och modigt av honom då det var av karaktär som höll på att kosta mig livet.
Däremot det som skett i vuxen ålder är det dock svårare med , där känner jag nu ett behov av att ge igen på något vis. Och jag upplever på något vis att jag sviker mig själv om jag inte gör något åt det , alltså slår tillbaka på ett eller annat sätt. För jag har insett att ingen kommer att hjälpa en i den biten, utan man får helt enkelt kriga på egen hand, för det är så det har varit.
Och notera nu att detta inte är något jag vill gå runt och tänka , utan det har helt enkelt börjat lite smått och sedan blivit värre och värre , trots att jag konstant försöker Avstyra dessa tankar.
Vad ni än har att säga om detta och vilka ni än är önskar jag er Gott Nytt År!