• Anonym (Chockad)

    Vem är pappan?😱 Hjälp!

    Allt känns osannolikt, haft oskyddat med mitt ex som jag levt med över 10år, blev gravid i början i vår relation, fick missfall sedan dess har de aldrig tagit sig. 
    Frågan kan könnas självklar redan där, men vill fråga ändå.

     Vill ej skriva datum så skriver dag i menscykeln
    Dag 8 -  sex med exet
    Dag 11-  sex med nya partner
    Dag 15- ÄL enligt bm som gjorde cellprovtagning? Utgick frpn sekretet gissar jag.

    Hela året har menscykeln vart på 27-28dgr. Dock dom två senastr månaderna har den vart på 25dgr,.senast 23dgr
    Snälla hjälp, och döm mig inte 🌸

    Vad tror ni??

  • Svar på tråden Vem är pappan?😱 Hjälp!
  • fornminne
    Anonym (...) skrev 2024-01-06 03:15:00 följande:
    "otur"? "just den månaden man byter partner"? "sådant som händer"?  Tomte Brukar du byta partner på det sättet, att det går tre dagar emellan sista samlaget med den gamla och första med den nya?

    För mig är ett sådant scenario så utanför alla referensramar. Jag anser att man ska ha avslutat en tidigare relation tydligt och för gott innan man börjar dejta någon ny - det skadar inte att vara ensam ett tag emellan heller. Och sedan ska man komma långt in i den nya relationen innan man har sex första gången. Då kan det inte heller uppstå någon tvekan om vem som är fadern till ett eventuellt barn. Som naturligtvis inte blir till i första taget heller, i min värld, då man använder preventivmedel.
    Dina referensramar är inte andras referensramar. De flesta byter inte partner på det sättet hela tiden, men att det ibland går kort tid emellan är varken konstigt eller ovanligt.

    Att det går veckor är förmodligen vanligare än att det bara går några dagar, men kan ändå betyda att faderskapstest behövs.

    En gång hade jag sex med två olika killar med två veckors mellanrum. (Inget seriöst). Vi använde skydd, men inget preventivmedel är 100 procent säkert. Hade jag blivit gravid och valt att behålla, hade ett faderskapstest varit nödvändigt.

    Som skrevs tidigare. I de flesta fall ska det inte behöva råda tveksamheter om faderskapet. Men det KAN hända, utan att det är konstigt eller någons fel. Att du inte har sex förrän på 10:e dejten, eller förrän efter flera månader, betyder inte att det gäller för alla.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Jag och min man hade sex efter ca två veckor. Nu har vi snart varit ett par i 15 år.

    Vi kände inte varandra innan vi träffades, men hade gemensamma bekanta.

    Ingen av oss hade legat med någon annan på ett tag när vi träffades. Men hade vi gjort det, hade det blivit kort tid emellan.

    Vill man vänta med sex ska man givetvis göra det, men det finns inga rätt eller fel.

  • Kirenaj68
    Anonym (Chockad) skrev 2024-01-06 18:18:01 följande:

    Håll er gärna till min frågeställning. Jag och mitt ex gjorde slut för månader sedan, den nya partner jag endast har sex med är den enda jag haft sex med efter jag avslutade min relation.

    Jag har menscykel på 27-28 dagar för de mesta och efter ÄL kommer  mensen alltid efter 14 dagar!? Om litt ex har få spermier och vi inte tidigare lyckats på många år, då tror ni trots detta han kan vara pappan? 
    Spermier överlever max 6 dgr?.

    Om bm såg äl sekret och mena på Äl va på gång, hur länge har man äl sekret sammanlagt? Har man Äl sekret efter ägglossningen redan varit?

    Jag kommer troligen göra abort, detta var endast av ren nyfikenhet för min egen del. 

    Jag är 36+ för er som undrar.

    Tack


    36+? Där ser man.....
    Om du tänker göra abort vad spelar det då för roll vem pappan är?
    "Endast ren nyfikenhet".... Du har rätt märklig syn på partner och barn. Några barn sen tidigare?
  • Anonym (SkyllDigSjälv)
    Anonym (Chockad) skrev 2024-01-06 18:18:01 följande:

    Håll er gärna till min frågeställning. Jag och mitt ex gjorde slut för månader sedan, den nya partner jag endast har sex med är den enda jag haft sex med efter jag avslutade min relation.

    Jag har menscykel på 27-28 dagar för de mesta och efter ÄL kommer  mensen alltid efter 14 dagar!? Om litt ex har få spermier och vi inte tidigare lyckats på många år, då tror ni trots detta han kan vara pappan? 
    Spermier överlever max 6 dgr?.

    Om bm såg äl sekret och mena på Äl va på gång, hur länge har man äl sekret sammanlagt? Har man Äl sekret efter ägglossningen redan varit?

    Jag kommer troligen göra abort, detta var endast av ren nyfikenhet för min egen del. 

    Jag är 36+ för er som undrar.

    Tack


    Du gjorde slut för några månader sedan men ligger med båda med några få dagars mellanrum? Stackars din nya partner 🙄
  • Kirenaj68
    Anonym (SkyllDigSjälv) skrev 2024-01-06 22:01:56 följande:
    Du gjorde slut för några månader sedan men ligger med båda med några få dagars mellanrum? Stackars din nya partner 🙄
    Förhoppningsvis hittepå alltihop. Annars blir man en smula mörkrädd....
  • Anonym (1177)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-06 22:15:05 följande:
    Förhoppningsvis hittepå alltihop. Annars blir man en smula mörkrädd....
    Antagligen inte "hittepå". Det är väldigt vanligt att man snabbt går från en sexpartner till en annan.
  • Anonym (SkyllDigSjälv)
    Anonym (1177) skrev 2024-01-07 09:27:49 följande:
    Antagligen inte "hittepå". Det är väldigt vanligt att man snabbt går från en sexpartner till en annan.
    Om hon skriver partner så antar jag att det va hennes nya partner även då. Att ligga med exet när hon har en ny partner är knappast ett bra sätt att starta ett förhållande.
  • Anonym (1177)
    Anonym (SkyllDigSjälv) skrev 2024-01-07 15:11:32 följande:
    Om hon skriver partner så antar jag att det va hennes nya partner även då. Att ligga med exet när hon har en ny partner är knappast ett bra sätt att starta ett förhållande.
    Fortfarande knappast något nytt under solen även om ts var otrogen.
  • Anonym (SkyllDigSjälv)
    Anonym (1177) skrev 2024-01-07 15:30:01 följande:
    Fortfarande knappast något nytt under solen även om ts var otrogen.
    Som sagt. Hon får skylla sig själv för skiten hon satt sig i och jag tycker synd om hennes nya partner & ofödda barn.
  • Anonym (1177)
    Anonym (SkyllDigSjälv) skrev 2024-01-07 15:35:52 följande:
    Som sagt. Hon får skylla sig själv för skiten hon satt sig i och jag tycker synd om hennes nya partner & ofödda barn.
    Ja man får faktiskt hoppas på abort, oavsett vem som är pappan...
  • Kirenaj68
    Anonym (SkyllDigSjälv) skrev 2024-01-07 15:11:32 följande:
    Om hon skriver partner så antar jag att det va hennes nya partner även då. Att ligga med exet när hon har en ny partner är knappast ett bra sätt att starta ett förhållande.
    Om den nye är med på det är det förstås en sak, men i övrigt skulle jag vilja kalla det betydligt värre än "knappast ett bra sätt" att starta ett förhållande. Skulle jag säga min uppriktiga mening hade jag troligen blivit blockad, men det hade inte haft något med moral att göra.
  • Anonym (Moget)
    Kirenaj68 skrev 2024-01-06 21:14:28 följande:
    36+? Där ser man.....
    Om du tänker göra abort vad spelar det då för roll vem pappan är?
    "Endast ren nyfikenhet".... Du har rätt märklig syn på partner och barn. Några barn sen tidigare?
    Man slutar aldrig förvånas.

    Att ha så lite respekt för sig själv och vad man utsätter sig för att man ansvarslöst ligger runt utan skydd och blir gravid utan att veta vem pappan är trodde jag var ett beteende man vuxit ifrån efter gymnasiet.
  • Anonym (gösses)

    Det var då det, nu är det 2024 och det räcker med att man kommer på valfri "förklaring" så blir det ok. Förut utgick man ifrån vad folk gjorde när man bedömde dem, numera verkar det vara hur kreativ man är på att komma på ursäkter och bortförklaringar man bedömer folk efter allt annat är "kränkande".Flört

  • Anonym (SkyllDigSjälv)
    Anonym (Moget) skrev 2024-01-08 11:18:47 följande:
    Man slutar aldrig förvånas.

    Att ha så lite respekt för sig själv och vad man utsätter sig för att man ansvarslöst ligger runt utan skydd och blir gravid utan att veta vem pappan är trodde jag var ett beteende man vuxit ifrån efter gymnasiet.
    De flesta på gymnasiet är mer ansvarsfulla än så.
  • Anonym (Moget)
    Anonym (SkyllDigSjälv) skrev 2024-01-08 16:00:23 följande:
    De flesta på gymnasiet är mer ansvarsfulla än så.
    Ja, det är verkligen de allra flesta. Men det är en handling/ett beteende som varje vuxen människa - det vill säga en som gått ur gymnasiet - borde ha vuxit ifrån.
  • Anonym (anonymis)

    Definitivt en ny kille är en pappa, spermier överlever inte 7 dagar

Svar på tråden Vem är pappan?😱 Hjälp!