Anonym (Ts) skrev 2024-01-19 05:07:01 följande:
Du är elak. Menar du stt jag ska låta bebisen skrika sig till sömns inne? Det är resultatet om jsg inte kör vagn eller bil nu. Igår skrek barnet 1 h i sele utsn sömn. Vsgn var enda alternstivet. Nu har vi varit vakna i 2 h och kl är 05. Hsr ammat, lagt ned, vyssjat. Gått runt och burit, hsft på vitt brus. Inget sov.
storasyskonet hade som sagt fått bättre nätter innsn bebis kom men det blev en rejäl setback då. Vatten på natten vägras, då slänger bsrnet flaskan över hela rummet ibland i frustration. Vatten i glas skulle hsmna i sängen på 1 sekund.
Jag förespråkar inte att bebisa ska ligga ensamma i ett rum och skrika sig till sömns. Är barnet ledset och skriker vill jag vara nära. Men jag skulle absolut vänja av med saker som att bara kunna sova i sele eller rullande vagn. Nu är ju problemet att du inte får sova. Och du kan inte sova på dagen när bebis sover för bebis kan bara sova om du rullar konstant vagnen. Hör du inte själv att det är ohållbart? Det skulle väl kunna vara mysigt med en ny rutin där du och bebis kan sova tillsammans på dagen? Men då måste ju så klart själva rullandet bort.
Läs själv igenom tråden igen och alla dina svar så hör du hur otroligt negativ du är och slår ner på alla bra förslag. Du reflekterar ju inte över nåt som någon skriver.
Ett exempel. Nu är vi flera som skrivit att 3 åringen varken ska ha mat eller flaska på natten. Ett glas vatten bredvid sängen är ok. Då hade du kunnat skriva "ja jag ska tänka på det där med mat, prova att ge mer mat innan läggdags och bara ge vatten när han vaknar". Men nej då, istället så har du en utläggning om att du minsann också måste äta på natten och han ska intr vara hungrig osv. Men snälla. Ham svälter inte om han inte äter på natten. Och det är fortfarande nåt tok om ham måste äta på natten. En majoritet går ju ändå inte upp. Inte bra för hans tänder heller. De ska vila från syraattcker på natten.
Och att han går upp och ska äta är ju en av alla saker som stör eran nattsömn så varför vill du inte vänja av honom med det? Nej men fortsätt med det då och allt annat ni gör. Verkar ju gå så himla bra för er som ni gör nu eller hur? Så dumt att försöka ändra nåt utifrån alla tips ni får här eller hur?