Hej, nytt försök, varför måste mannen vara stor och stark?
Förstår inte varför mannen ska vara längre och starkare än kvinnan. Vi lever ju nu, 2024, inte på medeltiden. Hur många gånger behövs det nu, att bli beskyddad av sin man?
Förstår inte varför mannen ska vara längre och starkare än kvinnan. Vi lever ju nu, 2024, inte på medeltiden. Hur många gånger behövs det nu, att bli beskyddad av sin man?
Kvinnor har rätt att ha sina krav om stor och stark man.
Själv har jag krav att kvinnan ska vara liten och smal.
Tyvärr, är det väldigt få kvinnor som uppfyller det idag. Eftersom kvinnor inte behöver anstränga sig då då vissa karlar tar vadsomhelst bara de får doppa.
Hur är liten och smal kvinna, en och femti lång och fyrtitre kilo?
För att jag är trött på att höra det, hela tiden, var jag är. Här, inte minst. Många som hackar på mej. Så svar Ja
Hur är liten och smal kvinna, en och femti lång och fyrtitre kilo?
Jag attraheras inte av långa stora män, men inte heller av de som skulle vara kortare än jag. Det kan tyckas vara en snäv ram, men så är det. Din fråga i kedjestarten borde du nog ställa till någon som kan evolutionspsykologi eller evolutionsbiologi, en sådan person kan nog förklara det bättre. Både det där med könsdimorfism och annat ger upphov till attraktion.
Jag misstänker att den här trådstartaren är ett sk provokationstroll som vill göra en poäng av att män inte få ha premisser men kvinnor får det.
Men jag måste säga att poängen missar målet.
En man ska vara stark.
Det är så det ska vara. Kvinnor gillar inte svaga män.
Jag misstänker att den här trådstartaren är ett sk provokationstroll som vill göra en poäng av att män inte få ha premisser men kvinnor får det.
Men jag måste säga att poängen missar målet.
Det här går inte att svara på rakt av. Det handlar om magkänsla och att känna trygghet i hans sällskap. Det finns så mycket som är kopplat till känslor som vi inte reglerar helt själva, utan det är det autonoma nervsystemet som bestämmer (kroppens andra hjärna/bukhjärnan). Det är det systemet som styr t.ex. hjärtat, andningen, tarmarna och könet, man kan inte välja vem man kommer känna attraktion för. Där är det helt andra nervceller (en parallell själ inuti oss) som styr.
Viktigt är att vara "steget före", och att kunna förutse att chansen är stor att man inte kommer att finna en partner för att man är aldrig berättigad riktigt. Man måste därför leva sitt liv på ett sätt så att det inte ska spela någon roll för lyckan ifall man förblir själv eller om man finner någon till slut. Det är jätteviktigt att starta upp olika roliga, spännande projekt och hålla sig sysselsatt så att man inte blir understimulerad (deprimerad). Min bror är en evig singel och han mår jättebra. Jag tror inte att han bryr sig öht om att hitta någon. Han är civilingenjör och har aldrig tråkigt. Jag som haft olika partners tidigare och varit med om hjärtekross har knappast haft ett bättre liv än denna eviga singel.