• Anonym (hjälp!)

Mitt livskärlek men han är upptagen, och med en gravid sambo

Behöver pepp i denna eländiga situation...

I början av sommaren blev jag om min bästa killkompis sen 10 år totalt dödskära i varandra. Det visade sig efter att vi setts på detta. mer romantiska vis i tre månader att hans sambo varit gravid hela denna perioden. När han tillslut berättade detta var han helt förkrossad. Han var så ledsen att han inte berättat tidigare men han kunde inte stå ut med tanken att förlora mig. Jag 39 år han 37 år och han har varit tillsammans med sin tjej i 17 år.

Att skaffa barn var aldrig på hans initiativ men eftersom hon är i vår ålder och verkligen ville ha barn så gick han med på det. Han hade aldrig trott att det skulle kunna bli han och jag då.. Det har även visat sig att han varit mer eller mindre kär i mig i alla dessa år men aldrig trott att jag skulle kunna bli kär i honom (det hade jag heller aldrig trott...) 

Vi har fortsatt att ses under dessa sex månader (aldrig legat, men hånglat, haft mysiga middagar , hörts varje dag osv) och han har funderat på hur man ska kunna lösa denna situationen. Han har landat i att han inte kan lämna henne när hon är gravid, men vill verkligen att det ska kunna bli han och jag. Finns det NÅGON form av lösning på detta? Kan det bli han och jag? Någon som varit med om liknande?

Han säger att han aldrig någonsin känt såhär strakt för någon och älskar mig sp mycket och är så kär i mig. Och jag i honom!

Säg att det kan finnas någon lösning!!?

• Svar på tråden Mitt livskärlek men han är upptagen, och med en gravid sambo
  • Anonym (Japp.)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-01-21 16:27:49 följande:

Jag tycker att hans sambo har sig själv att skylla. Om hon varit så oerhört naiv och godtrogen att hon inte fattade att han var attraherad av dig, och därmed accepterade att han hade en annan tjej som bästa vän, så kanske hon äntligen får sig en läxa nu. 

Och om du vill ha en framtid med ett otroget kräk, så varsågod. Snart gör han samma mot dig. 

Nu pratar du strunt. Så där tänker bara folk som upplevt det där med att en man vänstrar med sin tjejkompis eller med någon av dina egna kompisar. Har inget med ålder och mognad att göra utan erfarenhet, för det är en bra sak att kunna lita på människor kring sig. Man blir så jäkla bitter av att hitta sin sambo och bff i sängen (tex) och att ta ut och känna den sortens bitterhet om detta inte hänt är bara sorgligt och destruktivt.  

Man tar dessutom ut detta sen på nästa pojkvän med paranoia, svartsjuka och annat och den stackars jäveln är inte skyldig till det där men man ger ändå han skiten för det. 
  • Anonym (M)

Ska han ringa till dig från BB och önska att ni kan ses snart .Eventuellt babyn ochså?

• Anonym (Japp.)
    Anonym (M) skrev 2024-01-21 21:33:36 följande:

Ska han ringa till dig från BB och önska att ni kan ses snart .Eventuellt babyn ochså?

Herregud. Sorry men vilken jäkla ångest jag fick av att läsa det och föreställa mig att det var min man :D Nej fy fan. 
  • Anonym (Maja)

Klart att han kan lämna henne fastän hon är gravid. Bara en ynkrygg skulle låtsas vilja bilda familj med henne för att dumpa henne senare. Låtsas är å andra sidan det han gjort mot henne i flera år. Hans moral verkar minst sagt bristfällig, och vore jag du skulle jag inte lita på en sån snubbe. Han visar sina sanna färger mot sin partner nu och han skulle säkert kunna behandla dig likadant till slut.

• Anonym (SI)
    Anonym (Japp.) skrev 2024-01-21 21:42:54 följande:
    Herregud. Sorry men vilken jäkla ångest jag fick av att läsa det och föreställa mig att det var min man :D Nej fy fan. 
    Mardröm!!!!
  • Anonym (MB)

Jag hoppas att du inte tror att han på riktigt kommer att lämna henne? Du har ju redan visat att du är villig att finnas där vid sidan av. Det där är något alla otrogna män säger. 

-jag är inte kär i henne, ska lämna henne snart! Vi har aldrig sex (fast hon blev ju gravid). 

Sure. 

• Anonym ("vänner"...)

Ja så här blir det ju när män och kvinnor umgås som vänner, och försöker låtsas som att de inte är av olika kön... Jag hade inte tillåtit att min man hade en sådan "vän". 

Jag tänker, om jag ska psykologisera lite, att det kanske var just det ganska ovilliga faderskapet, och känslan av att nu vara låst och fast med sambon, som fick honom att börja se på dig på ett delvis nytt sätt. Du blev s.a.s. en nostalgisk symbol för hans ungdom och frihet, som nu höll på att ta slut. Och du, i din tur, reagerade på hans förändrade - mer erotiska - signaler mot dig.

Jag tycker att han som minst måste stanna hos sin sambo tills bebisen börjat sova hela nätter. För innan dess blir det oerhört jobbigt för henne att vara ensam med barnet. Och om han prioriterar bra kontakt med sitt barn i framtiden, så bör han stanna ända tills barnet är stort nog för att klara VV eller VH - eller vad de nu kommer att göra för uppdelning av tiden.

Och under tiden kanske era känslor för varandra går över. Om ni håller er ifrån varandra. Om jag var du skulle jag försöka dejta några andra män, som inte var upptagna. Eller i alla fall hålla mig sysselsatt med annat än tankarna på denne man.

• Anonym ("vänner"...)
    Anonym (MB) skrev 2024-01-21 23:21:32 följande:

Jag hoppas att du inte tror att han på riktigt kommer att lämna henne? Du har ju redan visat att du är villig att finnas där vid sidan av. Det där är något alla otrogna män säger. 

-jag är inte kär i henne, ska lämna henne snart! Vi har aldrig sex (fast hon blev ju gravid). 

Sure. 

Ja, det är vanligt. Men i just TS' fall var det ju inte så. Det står inget om att karl'n har ljugit om icke-sex hemma för TS. 
  • Anonym (Ynkrygg)
    Anonym ("vänner"...) skrev 2024-01-22 05:35:21 följande:

Ja så här blir det ju när män och kvinnor umgås som vänner, och försöker låtsas som att de inte är av olika kön... Jag hade inte tillåtit att min man hade en sådan "vän". 

Jag tänker, om jag ska psykologisera lite, att det kanske var just det ganska ovilliga faderskapet, och känslan av att nu vara låst och fast med sambon, som fick honom att börja se på dig på ett delvis nytt sätt. Du blev s.a.s. en nostalgisk symbol för hans ungdom och frihet, som nu höll på att ta slut. Och du, i din tur, reagerade på hans förändrade - mer erotiska - signaler mot dig.

Jag tycker att han som minst måste stanna hos sin sambo tills bebisen börjat sova hela nätter. För innan dess blir det oerhört jobbigt för henne att vara ensam med barnet. Och om han prioriterar bra kontakt med sitt barn i framtiden, så bör han stanna ända tills barnet är stort nog för att klara VV eller VH - eller vad de nu kommer att göra för uppdelning av tiden.

Och under tiden kanske era känslor för varandra går över. Om ni håller er ifrån varandra. Om jag var du skulle jag försöka dejta några andra män, som inte var upptagna. Eller i alla fall hålla mig sysselsatt med annat än tankarna på denne man.

Det måste vara mammans val att låta honom stanna för att få avlastning i så fall. Tänk att, när barnet är två-tre år, inse att den man man levt med i tron att ni börjat bygga upp en familj bara gått och räknat dagarna tills barnet är stort nog för att klara varannan vecka? Mammans hela världsbild skulle ju rasa ihop. Så otroligt grymt och egoistiskt beteende. Nej, korten på bordet nu!
  • Anonym ("vänner"...)
    Anonym (Ynkrygg) skrev 2024-01-22 06:55:42 följande:
    Det måste vara mammans val att låta honom stanna för att få avlastning i så fall. Tänk att, när barnet är två-tre år, inse att den man man levt med i tron att ni börjat bygga upp en familj bara gått och räknat dagarna tills barnet är stort nog för att klara varannan vecka? Mammans hela världsbild skulle ju rasa ihop. Så otroligt grymt och egoistiskt beteende. Nej, korten på bordet nu!
    Ja, fast jag tänker att det allra bästa för alla - och särskilt barnet som är HELT oskyldigt i detta - är om känslorna går över under tiden, och TS glider ut i periferin... Sambon behöver aldrig få veta något i så fall, och det mår hon även bäst av. Att släppa en bomb på en nyförlöst kvinna är inte "snällt" på någon måtto. Hon har annat att tänka på nu. Det skulle till och med kunna bli farligt för babyn, nyförlösta kvinnor är ofta instabila som det är p.g.a. hormonförändringarna. 
  • Anonym (11001)
    Anonym (hjälp!) skrev 2024-01-21 15:14:01 följande:
    Det har även visat sig att han varit mer eller mindre kär i mig i alla dessa år men aldrig trott att jag skulle kunna bli kär i honom (det hade jag heller aldrig trott...) 
    Så en kille som inte tror han har en chans, och hon inte heller tror att hon skulle bli intresserad (andra kanske inte tror det heller), han kan ha en chans?
  • Anonym (hjälp!)
    Anonym (11001) skrev 2024-01-22 07:53:57 följande:
    Så en kille som inte tror han har en chans, och hon inte heller tror att hon skulle bli intresserad (andra kanske inte tror det heller), han kan ha en chans?
    Den här historien är absolut ett tecken på att det går! 
  • Anonym (11001)
    Anonym (hjälp!) skrev 2024-01-22 09:13:00 följande:
    Den här historien är absolut ett tecken på att det går! 
    Ja. Trots att andra "vet" så kan det vara såhär Hjärta
  • Anonym (Inte nån livs kärlek)

För det första. Det finns inte någon person som är ens "livs kärlek". Det är bara romantiskt dravel skapat av media. 
    Man passar bättre ihop med vissa personer än vad man gör med andra. Jag älskar min sambo mer än jag älskat någon annan partner, men han är inte den enda personen på planeten jag skulle kunna älska så mycket. 
    Anledningen till att jag skriver som ovan är att risken är att man tar väldigt dumma beslut om man ställer in sig på att endast en person kan vara ens livs kärlek. Som du har gjort här. 
    Du är ju blind för allt som inte är bra för att du har zoomat in på att er kärlek är unik och speciell. 
    Han är ihop med någon annan och ligger med dig ändå. Han ljuger för både dig och henne. Det där är stora röda varningsflaggor. Läser man det du skriver utan ett romantiskt skimmer framför ögonen så ser man att du är på väg mot totalt kaos och åratal av konflikter och drama om du fortsätter med denna mannen. 

• Hjelm

Vilken drömkille du har blivit kär i. Not.
    Ha lite självrespekt och lämna den här kaotiska situationen.

• Anonym (Kvinna ...)

Mitt barns "pappa" (bara pappa på pappret) lämnade mig för en annan när jag var i 7:e månaden. Det var av förklarliga skäl helt fruktansvärt och jag hatade BÅDA under lång tid. Mest honom men även tanten eftersom hon visste om mig och graviditeten. 
    Han var med på förlossningen men inget mer efter det. Jag försökte få honom att träffa barnet. Sa att de tillsammans kan gå ut med vagnen så behöver dem (läs hon!) inte träffa mig. Deras s.k "förhållande" var stormigt, uselt och inte långvarigt. Han har ångrat detta och bett om förlåtelse många gånger men barnets liv har han aldrig varit del av. I början pga hennes svartsjuka och efter deras förhållande hade jag och barnet flyttat utomlands. 
    Trots detta var det han och ENBART han som ville ha barn (för att inte förlora mig). Han mixtrade med mina p-piller och lurade mig.

Så du ts är i mina ögon ett lika stort svin som han är! Både mot blivande mamman och mot det ofödda barnet. Men du kommer troligen få ett rent h-vete när detta kommer fram och det är precis vad du förtjänar!

Ditt livs kärlek är han definitivt inte, då hade ni varit ett par när han var singel. Men hon kanske är höggravid och inte vill ligga längre så då är det perfekt med en villig "kompis" ett tag. Troligen inte mer seriöst än så - från hans sida!

Svar på tråden Mitt livskärlek men han är upptagen, och med en gravid sambo