• Bubbligoglad

    Vi som genomgår IVF 2024

    Hej på er! 


    Den 9/1 startade vi vårt andra försök IVF. Förra försöket blev gonal-f då blev det ingen återföring då inga embryon delade sig som de skulle.

    Detta försök började vi med 187,5 menopur, gick upp till 200 efter första UL därefter ner till 150. Då jag var/är i riskläget för överstimulering fick jag efter blodprov reda på att jag skulle ta Gonapeptyl istället för orvitrell 36h innan.


    Idag har vi haft äggplock, mår väldigt bra och de plockade ut 18 ägg, var livrädd att det skulle bli totalfrys men idag efter äggplocket bestämde de i alla fall att det ska bli en färsk återföring och jag fick ta orvitrellaprutan efter äggplocket istället. vet i nuläget inte vilket dag det bli för återföring men hoppas hoppas att något embryo delar sig och att vi kan få uppleva en återföring!!!

  • Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024
  • Anonym (Rainbowdash)

    Gick inte bra det här.
    Har haft min första stimulering och har inte svarat på behandlingen.


    De har följt endast fyra folliklar men bara en blev tillräckligt stor. På sista ultraljudet rekommenderade de ändå att gå till äggplock för att se om det fanns något ägg i blåsan. Hon pratade redan då om äggdonation. 

    Hade äggplock idag och de tömde  två blåsor. Fick en lapp att de hade hittat två ägg som idag skulle sammanföras med spermier och att embryologen skulle ringa imorgon.

    gick sedan in och tittade i journalen . Där står att ?aspireras två F med utbyte av 0 oocyter? Vi ringde kliniken och det fanns ingen läkare kvar men sköterskan sa att i operationsprotokollet stod att de fått ut 1. Nu när jag kollar igen så har de ändrat i journalen till att de fått ut ett ägg. 


    känner mig väldigt modfälld. 


     

  • Anonym (Rainbowdash)

    Ett ägg fick dem ut och det blev inte befruktat. ägget var dessutom lite omoget så som hon uttryckte sig på telefon. En bokstav och två nånting?

  • lilla tass

    Hej, 

    Hade den 8e april FET i östrogen stimulerad cykel antar jag att man säger. 
    Det är första återinföringen efter 3 år i IVF och följande PGT utredning/behandling. 
    Av 8 utplockade ägg, blev 4 embryon men bara ett klarade sig till blastocyst och testning och sen återinföring. 
    Nu väntar jag på testdag vilket blir den 21e, så det är en nervös väntan nu. 
    Läste också i min journal i går (av misstag hade ingen aning att det stod massa om testningen där ingen som meddelat) så nu vet jag också könet på embryot vilket gjort det så mycket värre om det inte skulle bli något!

    🐾

  • Björkenli
    lilla tass skrev 2024-04-19 08:47:34 följande:

    Hej, 

    Hade den 8e april FET i östrogen stimulerad cykel antar jag att man säger. 
    Det är första återinföringen efter 3 år i IVF och följande PGT utredning/behandling. 
    Av 8 utplockade ägg, blev 4 embryon men bara ett klarade sig till blastocyst och testning och sen återinföring. 
    Nu väntar jag på testdag vilket blir den 21e, så det är en nervös väntan nu. 
    Läste också i min journal i går (av misstag hade ingen aning att det stod massa om testningen där ingen som meddelat) så nu vet jag också könet på embryot vilket gjort det så mycket värre om det inte skulle bli något!

    🐾


    Men gud jag visste inte att de såg det på dag 5 enbryon!@

    Eller du skrev testning- gör de tester på dem för att se att de är friska och får med könet på köpet?

    Tycker de borde fråga om man vill veta kön. 

    Grattis till återföring iaf!!
  • helstanonym89
    Björkenli skrev 2024-04-20 14:30:16 följande:

    Negativt test idag. 

    Detta känns så hopplöst. 

    Så himla tråkigt. 


    Beklagar 😔❤️ 
  • lilla tass
    Björkenli skrev 2024-04-20 14:28:25 följande:
    Men gud jag visste inte att de såg det på dag 5 enbryon!@

    Eller du skrev testning- gör de tester på dem för att se att de är friska och får med könet på köpet?

    Tycker de borde fråga om man vill veta kön. 

    Grattis till återföring iaf!!
    Hej, ja min sambo bär på en ärftlig gen som för tjejer skulle medföra cancer risk. (Bröst och äggstock) 
    Så de testar embryon i dag 5 efter dels anlagsbärande och könet eftersom ett embryo som är pojke inte faller i någon risk. 

    Men helt sjukt att man kan se det så tidigt 
  • Sannacat

    Grattis alla som plussat, och styrkekramar till er allihop... jag skrev ett kort inlägg ett tag sedan men har sedan dess mått jättedåligt psykiskt. Det har känts som att jag inte kan bli gravid när två embryon (färsk återföring) inte har velat fästa, bekanta har fått barn också vilket har varit tungt.

    Efter äggplock nr 2 fick vi även ett extra till frysen, som sattes in 10/4... i söndags testade jag positivt! Vågar fortfarande inte tro på att det är sant, är försiktigt överlycklig men kan nog inte fira förrän efter första ultraljudet (17/5). Jag har inte haft någon blödning och har känt lätt molande/svidande värk i magen. I övrigt inga symptom. Bara hoppas att detta går hela vägen men känner oavsett en lättnad över att jag KAN bli gravid. 

  • helstanonym89

    Hej alla,

    nu är min resa slut här. Jag började blöda kraftigt igår på kvällen, och en stor klump kom ur mig medan jag duschade. Jag ville inte undersöka saken desto mer men jag antar ju att det var fostret som föll ut. 


    Är så jävla ledsen och besviken på min kropp. Varför får jag missfall i vecka 8 de två gånger jag har fått missfall?! Vad är det som är så kritiskt då?

    Jag blöder ännu lite, och det är så obehagligt. Jag trodde verkligen det var min o min makes tur nu. Får se om det vi har i frysen klarar upptining och kan hålla sig fast i mig? lilla Grynet, är så ledsen för att du inte stannade längre än du gjorde!

    Hejdå allihopa, lycka till med framtiden ????

  • Ajv

    Hej! Jag är en dinosaurie i det är sammanhanget, har fyllt 42 år och har precis genomfört vår första ivf. Jag och min sambo har ett barn som är 4 år och blev spontant gravida för 1,5 år sen men fick mf i v 9.

    Ivf kändes långt bort men för en månad sen ringde vi tillslut Carl von Linnékliniken. Sen gick det fort och i fredags 19/4 gjorde vi äggplock vilket resulterade i tre befruktade embryon, varav två sattes in på dag 2 i söndags, ett med 8,4 poäng och ett med 5,4. Risk för tvillinggraviditet bedömdes som mycket låg.

    Min sambo har också väldigt låg spermiekvalitet, det verkade svårt att ens få ihåg några bra till de ägg jag hade. Sen har vi ju förstås mina gamla skruttiga ägg. Jag har ett AMH på 1,5 och under ultraljuden sa läkaren att det var en fantastisk stimulering. Men sen tömde de ändå bara 8 äggsäckar som innehöll 6 ägg, varav 4 var mogna och sen 3 som befruktades. Var väldigt besviken. Men nu hoppas jag på de två små kornen som jag ruvar på. Ett hade delats sig till 7 celler på dag 2 och ett till 5. På torsdag vet vi om vårt sista och tredje ägg överlevt till blastocyst. Ska bli mycket spännande att se hur det går! Jag tror inte vi kommer göra något mer äggplock efter det, utan då får vi bara acceptera att det bara blev ett barn.

    Lång och utförlig beskrivning av vår process, håller precis på att lära mig alla parametrar!😅 Hör gärna hur era processer ser ut!

  • Sunny90
    helstanonym89 skrev 2024-04-23 12:47:00 följande:

    Hej alla,

    nu är min resa slut här. Jag började blöda kraftigt igår på kvällen, och en stor klump kom ur mig medan jag duschade. Jag ville inte undersöka saken desto mer men jag antar ju att det var fostret som föll ut. 


    Är så jävla ledsen och besviken på min kropp. Varför får jag missfall i vecka 8 de två gånger jag har fått missfall?! Vad är det som är så kritiskt då?

    Jag blöder ännu lite, och det är så obehagligt. Jag trodde verkligen det var min o min makes tur nu. Får se om det vi har i frysen klarar upptining och kan hålla sig fast i mig? lilla Grynet, är så ledsen för att du inte stannade längre än du gjorde!

    Hejdå allihopa, lycka till med framtiden ????


    Åh jag beklagar, så ledsen för er skull 😔❤️ 
  • Ch88

    Någon med erfarenhet av missfall vid Stimulerad FET?



    Jag har precis haft missfall i v5+0 vid stimulerat FET med progynon och cyklogest. Blödde i ca 10d samt dag 11 hade jag VUL som visade att allt var borta. 

    Jag slutade med progynon och progesteronet efter bekräftat missfall vid VUL. Nu 1d efter så har jag börjat blöda igen, som mindre mens. Någon som har varit med om liknande, när isåfall kom er nästa vanliga mens?

  • helstanonym89

    Det här med att vara gravid är verkligen en berg och dalbana!! Vi var på ett VUL idag som man får göra när man gjort ivf. Och där fanns en liten en med tickande hjärta!!

    Jag grät när jag gick in för jag tänkte bara på att missfallet skulle bli bekräftat, slut på hopp och fantasi om liv i magen. Men se där fanns Grynet kvar! Grät glädjetårar när vi gick därifrån, jag kan inte fatta. 


    Varifrån blödningen kom kunde dom inte säga, men nåt missfall var det inte! Nu ska jag försöka slappna av, sluta hänga på FL ett tag och bara njuta.

    Kram på er alla, tack för er tröst i mitt mörker. 

Svar på tråden Vi som genomgår IVF 2024